Senaste inläggen

Hur går jag tillväga med min affärsidé?

Jag har kommit på en grej som jag tror skulle funka.

Men jag vet inte hur jag ska gå till väga?

Jag har skrivit ner allting och ritat skisser.

Men jag kan inte göra den själv..

Hur vet jag att idéen inte redan finns? Ska man höra med prv då eller?



Mijan

Kategori: Affärsidéer

Starta eget - guide?

Undrar om det är någon som är väldigt kunnig i ämnet som kunde göra en kort guide i punktform eller liknande om vilka steg man ska gå igenom för att exempelvis starta ett handelsbolag eller enskild firma??



Tror många här kan ha nytta utav det.

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Någon som syr upp självdesignade kläder?

Jag och min väninna ska starta en internetbutik där vi ska sälja kläder som vi själva designat. Vi behöver dock någon som kan sy upp dessa till oss.



Jag är väldigt dålig på engelska, men har sett en del hemsidor där man kan söka efter importörer. Men kanske skulle just DU vilja hjälpa mig att hitta en direktlänk eller hemsida t...

Kategori: Företagande över gränserna

Premier league

I helgen startar Premierleague, vilket är en höjdare för oss fotbollsintressrade... Vore kul o höra vilket lag ni håller på i premierleague?





Själv är jag ett stort Arsenal fan!

Kategori: Off Topic

alla sätt är bra!

En tanke slog mig!

Någon här som såg kvällsnyheterna i går (12/8 2005) ?



Alla vet säker om att det förekommer smygreklam i tv (1:an och 2:an) lite då och där, t.ex. att någon medvetet mot betalning sätter på sig en tröja där märket på tröjan framgår och bär den under en intervju i nyheterna.



I går...

Kategori: Allmänt

Hur bokför jag starta eget bidraget?!

Hejsan!

Är en nystartad företagare som har llite funderingar angående bokförningen...



Hur bokför jag mitt starta eget bidrag?



Hur långt bakåt innan jag startade min firma kan jag ta med kvitton i mitt företag!?



Mvh

Camilla

Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag

Start-Up-Coach - 20 års erfarenhet!

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

En innovation inom ekonomisk kontroll och styrning

Kategori: Affärsidéer

Byt regering!!

Ganska intressant läsning tycker jag. Jag har totalt förlorat fortroendet för vår regering. Jag tycker de hela tiden börjar i fel ände!



Var finns företagen i Perssons värld? Kommentar av Gunvor Engström, vd Företagarna, till statsministerns Björkvikstal.



- I sitt tal i Björkvik igår nämnde inte Göran Persso...

Kategori: Allmänt

Vad kan jag göra istället?

Håller på med en hemsida åt ett företag...De är nöjda med hemsidans utseende men det är en grej som de inte vill ha och jag vet inte vad jag ska göra...det är den bilden där de står stegvis 123 hur man ska göra....Min fråga till er är vad man kan göra istället? någon som har ett förslag? tack på förhand



länken: Kategori: Inköp

Externredovisning

Någon här som läst externredovisning på högskolenivå? Är det en svår kurs?

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

affärsideér.se?

Någon som testat detta nyhetsbrev med affärsideer?



Bra?

Kategori: Affärsidéer

Friidrottsvm!!

Börjar till helgen! Ska bli kul att kolla på. Sverige har ju flera duktiga deltagare. Fler som ska kolla?

Kategori: Off Topic

Utlandsbankkonton och Offshorebolag

Läs mer på www.kundsida.nu



För dig som jobbar mycket internationellt så bildar vi utlandsbankkonton, med hög banksekretess om så önskas.



Vi bildar Offshorebolag, trustbildningar och skapar bolagskonstruktioner gentemot Sverige.

Kategori: Företagande över gränserna

Bilda ett aktiebolag utan aktiekapitalkrav

Vi bildar ett aktiebolag i England eftersom dom är med i EES. Därerfter registrerar vi bolaget hos bolagsverket i Sverige och får svenskt organisationsnummer och svenskt registreringsbevis. Du har nu samma status som vilket aktiebolag som helst i Sverige. Du binder upp ett pund istället för 100.000 kr.



Läs mer på vår hemsida,...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Flytta skatten där den är som mest gynnsam

Skatteplanera din verksamhet.. Läs mer vad vi kan hjälpa dig med på vår hemsida, www.kundsida.nu



Visste du att i England betalas ingen förmånsskatt på bil. Nu är det möjligt för ett engelskt bolag att äga en svenskregistrerad bil. Du kan genom oss bilda ett engelskt aktiebolag. Vi har även svenska leasingbolag som finansierar g...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Domännamn där hemsida ingår

Hej



Ta en titt på det här. Hittade för några veckor sedan ett företag med registrerad toppdomän ( .ws )

Man betalar per månad, inte långa bindningstider.

Man får domännamn, hemsida och epostkonton. Bara 78Kr/mån. (10$)

Det går att prova gratis i 7dagar.



Min domän: Kategori: Inköp

Leverantörer

Tänkte fråga om det är någon som vet någon hemsida där man kan leta efter leverantörer...är främst ute efter accosearer(stavning?) som kepsar, kläder osv.

Kategori: Allmänt

Nytt år

jag har funderat lite på det här med bokföring i enskildfirma. När jag har deklarerat så skattar jag ju på min vinst och då är väl pengarna som blir över mina, eller?

Sen ska jag ju börja på ett nytt år, börjar jag då från noll igen? Jag har ju redan skattat på förra årets vinst.

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

bidrag för befintlig verksamhet?

Hallå!



Har letat efter eventuella bidrag man skulle kunna tänka sej att söka för att utveckla samt använda i marknadsföring! Vet ni något jag inte vet? Jag tycker det är så svårdefinierat många ggr vilka typer av verksamheter som är ok etc. Har varit inne på Nutek och läst om utvecklingsbidrag tex.



Har ni...

Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag