Senaste inläggen

Franchisetagare, fördelar / nackdelar?

Kategori: Affärsidéer

Tips på webbyråer

Söker tips om webbyråer som skapar företags logotyper gärna till fast pris :?:

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Bokföring av lager

Hur gör ni egentligen med bokföring av lagerförändringar. Problemet är detta.

1) Jag köper in varor för x kronor från leverantör

2) Jag betalar y kronor i tull

3) Jag betalar z kronor för frakt

I verifikationen för inköp av varor lägger jag till lagerförändring med x kronor också. Eller lägger jag till x+y+z...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Specificera moms på fakura till företag?

Snabb fråga: På en faktura, ska man specificera momsen om fakturan går till ett företag? Hur ska det isf se ut?

Gratis bokföringsprogram?

Någon som vet om det finns något gratis bokföringsprogram? Något väldigt enkelt!

bisarra affärsidéer

Vi fortsätter väl med bisarra affärsidéer

Såg att bedragarna börjar att samlas runt tsunamin offers anhöriga. De anhöriga till offren får ett e-mail om att deras anhörig har hittats i thailand och begär pengar för att kunna ta hand om och slussa dom vidare till något sjukhus. Naturligtvis är dessa döda och begravna sedan en ti...

Kallelse

För nästan 6 månader sedan var jag på en strata-eget information, mer av nyfikenhet än vilja. Nu, ca:6 mån senare, dimper det ner en kallelse till en starta-eget utbildning helt utan att jag har anmält mig till en sådan 🙂.

Ä väl ba å tacka å ta emot de.

Finns det någon här som har gått eller går en sådan...

Kategori: Allmänt

F-skatt?

Jag ska starta en internetbutik där jag ska sälja kläder som jag själv designat. Jag ska starta en enskild firma och undrar om jag behöver F-skatt? Vad innebär det?

Mvh

Namnförslag?!

Jag och min väninna (Mija Månsson & Magda Kwapisz) ska tillsammans starta en internetbutik där vi ska sälja kläder som vi själva har designat.

Nu behöver vi alla namnförslag som vi kan få!

Jättetacksamma för all hjälp!

Kategori: Feedback

Sverige-Tjeckien ikväll!

Roligt med lite fotboll på tv igen.....har saknat den under sommaren.

Jag tippar 2-2

Kategori: Off Topic

Signatur i Thunderbird?

Hej!

Någon här som använder Thunderbird och vet hur man infogar standardsignatur? Jag inser att jag förmodligen är korkad nu, men har precis bytt från Entourage till Thunderbird och lyckas verkligen inte hitta något. Jag arbetar i Mac, vet inte om det spelar någon roll, men i alla fall.

Hälsningar

Kategori: Inköp

Den undre världens affärsidé

"Chefskriminalinspektör Troels Örting Jörgensen säger till tidningen att det är danskar "som tillhör den mera respekterade delen av befolkningen" som är inblandade i handeln.

Tidningens reportrar walraffade som hallickar och tog sig in i en sluten värld av människohandlare. Reportrarna fick erbjudanden om att köpa kvinnor från...

Hyresavtal

Hej,

Jag har några frågor när det gäller hyrandet av lokaler.

*Hur länge ca sträcker sig ett hyresavtal av en lokal, 1,2,3 år?

*Om jag skulle stänga min verksamhet blir jag då tvungen att betala vidare hela avtalet ut? eller finns det uppsägningstid som vanliga lägenheter?

* V...

Kategori: Allmänt

Starta eget för dummies - guide för dig som ska starta eget!

Affärsidé – idé till Handling

Många tycker att det här med starta företag är ett stort och krångligt kapitel. Jag kan förvisso hålla med, med det är som så mycket annat här i livet, det gäller att stapla upp en plan för hur man ska gå till väga. På så sätt ser man saker och ting betydligt mycket klarare.

...

Tidning om företagande?

Någon som känner till nån tidninga som handlar om starta eget, företagande m.m. ??

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Weblayout sökes!

Hej!

Vi håller på att bygga om vår hemsida helt och hållet och behöver nu en ny layout. Vi har inte möjlighet att ordna det själva, däremot kan vi koda sidan, det är alltså helt enkelt formen vi behöver hjälp med.

Då företaget mer eller mindre knappt passerat uppstartsfasen är ekonomin begränsad (dock ej o...

Kategori: Inköp

Förslag på redovisningsbyrå

Letar f n efter en redovisningsbyrå, antingen "online" eller i Uppsala-området. Kan tänka mig att göra en del av bokföringen själv, men det är viktigt att byrån kan ta över om jag kör fast eller inte har tid.

Hittade bl a redovisningsbyrån Excellent Controller ( www.excel2...

Hur går jag tillväga med min affärsidé?

Jag har kommit på en grej som jag tror skulle funka.

Men jag vet inte hur jag ska gå till väga?

Jag har skrivit ner allting och ritat skisser.

Men jag kan inte göra den själv..

Hur vet jag att idéen inte redan finns? Ska man höra med prv då eller?

Mijan

Starta eget - guide?

Undrar om det är någon som är väldigt kunnig i ämnet som kunde göra en kort guide i punktform eller liknande om vilka steg man ska gå igenom för att exempelvis starta ett handelsbolag eller enskild firma??

Tror många här kan ha nytta utav det.

Någon som syr upp självdesignade kläder?

Jag och min väninna ska starta en internetbutik där vi ska sälja kläder som vi själva designat. Vi behöver dock någon som kan sy upp dessa till oss.

Jag är väldigt dålig på engelska, men har sett en del hemsidor där man kan söka efter importörer. Men kanske skulle just DU vilja hjälpa mig att hitta en direktlänk eller hemsida t...

Kategori: Företagande över gränserna