Senaste inläggen

Nu startar jag snart eget!

Nu börjar jag bli trött på Sveriges arbetsmarknad! Trivs inte med det jobb jag har idag, och kommer nästa år att bli av med det pga att staten ska flytta det till Kristinehamn. Så den senaste tiden har jag sökt några jobb. Jag hade turen att få komma på en intervju och det gick bra så jag fick komma på en andra också men sen ringde de igår o sade a...

Kategori: Off Topic

Skatt på resultat.

Läste en tråd tidigare i forumet, ang. att skatta på eget uttag.



i mitt företag (enskild firma) har jag i år satt in 100.000 kronor i eget kapital, d.v.s. företaget är skyldigt mig 100.000 kronor.



När året är slut och samtliga skulder är betalda, bortsett från det egna kapitalet, så har jag ca 100.000 krono...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Driva företag måste bli ett alternativ till anställning

Intressant artikel tycker jag!



/Daniel





För att fler ska våga starta företag i Sverige krävs en förändrad attityd till företagande, att fixeringen vid en trygg anställning försvinner. Dessutom måste skatten på företagande sänkas och regelverken förenklas.



Det måste löna s...

Kategori: Allmänt

Posten - priser?

Någon som har koll på priser hos posten?



Alltså om jag ska skicka exempelvis en vara till kund som väger cirka 1 kg och är 15*20 cm.



Var kan man hitta info om detta?

Kategori: Allmänt

Nyemissioner.se

Jag hittade just hit efter att jag letat efter lite intressanta sajter om företagande och finansiering. En annan sajt jag hittade i veckan är Nyemissioner.se . Där kan man bevaka både små och stora företag som hämtar in kapital. Det verkar möjligt även för mindre företag att hä...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

London - terroristattentat!!

Då har det hänt igen! Det är så trist när sådana här saker händer! Vi lider med de som fått sätta livet till idag i denna tragedi.



Hoppas det inte kommer några fler bombdåd!



Tycker man får ta några krafttag och ta fast männen bakom dessa dåd.

Frågan är ju bara om det går?



/Dan...

Kategori: Off Topic

Semesterersättnig?

Vilka regler gäller vid semesterersättning?



Måste man betala det om man anställer en på timmar?

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Hyrfilm

Jag har ett helt nytt hyrfilmskoncept på gång. Jag skulle behöva få kontakt med någon som jobbat i en vidoeuthyrningsbutik.

Skicka gärna ett mail eller pm.

Kategori: Affärsidéer

Elfsborg!!!

Som boråsare är man ganska glad idag, Elfsborg vann ju över Kalmar med 1-0 igår! Mattias Svensson gjorde målet! Nu gå vi mot toppen!

Kategori: Off Topic

Franchising

Någon här som sysslar eller har sysslat med franchisning?



Är det ett bra koncept?

Kategori: Affärsidéer

Postgiro eller bankgiro?

Vilket är att föredra? Vilka för resp nackdelar finns det?

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Gratis webshop?

Finns det någon sådan? Alltså en färdig webshop som bara behöver anpassas till din egen stil? Behöver inte vara en massa komplicerade funktioner.



/Olle

Kategori: Inköp

Prissättning

Kan någon hjälpa mig med följande: Ungefär vad kostar det att köpa adresser till en bestämd målgrupp för ett utskick med direktreklam? tex 1000 st adresser.



När man ringer upp företag för att sälja annonsplatser, bör man ha en fast prislista eller är det prutmån som gäller?



Hoppas någon kan hjälpa mig!!

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Fildelning - olagligt!

Jaha vad säger ni, kommer ni att fortsätta med detta?



Tänkte vi kunde ha en lite omröstning!

Kategori: Off Topic

hjälp.. :)

hej..



jag har funderat på att öppna ett café med två andra tjejer... och jag undrar vad är det jag måste tänka på och behöver veta innan jag öppnar mitt Café.. jag e tacksam för alla svar...



MVH

Simiii :roll:

Kategori: Allmänt

Bensinpriset - hur långt ska de gå?

Börjar bli riktigt dyrt nu, dock har vi priskrig här i Borås just nu så här har vi normala nivåer fortfarande men det ändras nog snart.



Vad tycker ni?

Kategori: Off Topic

att ta över ett konkurrerande företag* hjälp

Hejsan,



Är det någon som vill/kan ge mig råd hur man skall ställa sig till och vad man bör ta reda på om en konkurrent vill sälja sitt företag till mig?



Vänligen Cissi :roll:

Kategori: Allmänt

Moderaterna drar ifrån

Moderaterna är Sveriges största parti, med stöd av 31,7 procent av väljarna. Detta efter att socialdemokraterna har noterat en statistiskt säkerställd

nedgång, med 3,8 procentenheter, till 30,8 procent.

Det framgår av Temos senaste väljarbarometer som publiceras i Dagens Nyheter på torsdagen.





T...

Kategori: Off Topic

Midsommar?

Händer det något kul i midsommar?



Själv åker jag till Varberg på västkusten och partajar med lite kompisar!



/Danne

Kategori: Off Topic

Anställa på provision?

Vad gäller när man anställer en försäljare på provision?

Är det något speciellt man ska tänka på?

Kategori: Försäljning och Marknadsföring