Senaste inläggen

En affärsidé

En affärsidé har blivit över. En idé som säker skulle vara till nytta för andra. Lämpligast till de som redan har en etablerad rörelse inom området Larm och säkerhet.

Idén går helt enkelt ut på att tillverka en basenhet för larm, på den basenheten ska man kunna köpa till olika insticks moduler så som nivå larm, fukt larm, brand larm, kam...

Kategori: Affärsidéer

Kurser i försäljning?

Någon som känner till några bra kurser i försäljning?

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Inte bara bensinpriset :evil:

:o

Just nu sitter jag och tittar på rapport och ser att de ska höja el priset i tider då det normalt brukar sänkas en aning. Ofta brukar det vara en torr sommar med låg vatten nivå vara orsaken till höjningen, men inte den hör gången, nu är det, hör och häpna, priset på olja !!!!! Efter att jag plockat upp hakan från marmor bordet och...

Kategori: Off Topic

Allt färre entreprenörer i Sverige

Ganska intressant artikel tycker jag!



Sverige bubblar av entreprenörskap och nyföretagande. Inte. Tvärtom är trenden är på neråtgående. I dag är det inte ens 4 av 100 svenskar som är engagerade i någon form av entreprenörskap. Och entreprenören är i de allra flesta fall en man. På 100 manliga entreprenörer går det 42 kvinnliga....

Kategori: Allmänt

Semester!!!

Nu är det snart dag för semester! Bara 3 arbetsdagar kvar till 2 veckors semester. Sen ska vi försöka hitta en bra restresa till värmen 🙂 Ska bli skönt!



Vad har Ni andra medlemmar hittat på för kul i sommar?



Trevlig sommar!



Daniel

Kategori: Off Topic

Moms vid import & export?

Skulle gärna vilja ha klart för mig en gång för alla hur det fungerar med moms vid import och export??

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Hörndatorbord säljes!

:idea: Datorbord för placering i hörn, med gott om plats för bildskärm, hylla för "burken", skåp, hyllor för pärmar, skrivare, CD-skivor mm. Boklaminat. Nyskick. Nypris 1500 kr, nu 750 kr eller hbj.



Bild kan mejlas om så önskas. Finns i Göteborg.

Kategori: Off Topic

kreativ hjärna!

Kanske någon eller några här har en massa ideer som flödar, men inte får någott utlopp för dessa. Här har du en möjlighet att hjälpa andra och få betalt för det.

http://web2.interesting.org/ :idea:

Kategori: Affärsidéer

Snacka om affärside!! :)

Sommarens mest pantade västgöte



En man i Vänersborg pantade sig själv tillsammans med sina tomglas. När han kom ut på lagret tog han med sig backen ut igen och tryckte fram ett nytt kvitto på 34 kronor. Gång på gång på gång. Men nu är han fast.

Den 60-årige mannen gjorde till en lukrativ vana att sätta sig själv på ba...

Kategori: Affärsidéer

Webshop

Som projektarbete i gymnasiet byggde jag en webbshop men har aldrig haft någon användning för den...Nu är jag mycket sugen på att dra igång nåt o göra någonting med den, så tänkte fråga här på forumet om det är någon som har nåt förslag på vad man skulle kunna sälja?

Kategori: Affärsidéer

Berunda

Hej kreativa företagare!



Jag har en affärsidé, jag har gjort en affärsplan och även en undersökning av marknaden. Jag har lagt ner minst 170 timmar på projektet och funderar nu på hur jag ska gå vidare...



Förutsättningarna för att projektet ska bli lyckat är mycket goda. Dock måste jag få ett större intress...

Kategori: Affärsidéer

BAS2005 - nybörjare, hjälp med olika konton

Hej,



Jag är nybliven företagare som tänker prova att ta bokföringen i egna händer till en början men jag är lite osäker på vilka BAS2005-konton jag ska använda mig utav. En liten guide över de vanligaste händelserna mottages väldigt tacksamt!



Jag tror att jag vet hur jag bokför mina utgående fakturor. Ser d...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Import av mp3 spelare m.m

Är det någon idé att försöka sälja sådant? Finns väl redan så många som gör det eller! Och priserna är ganska pressade. Vad anser ni?

Kategori: Företagande över gränserna

Lite frågor..

Hej!



Jobbar på fritiden som dj / musikproducent och har gjort så under några år,

På senaste tiden har det dock blivit så mkt att jag nu beslutat mig att starta eget, vid sidan av det vanliga jobb jag har.

Men .. Det verkar inte vara lika enkelt som jag trodde, har lite frågor som nån av er alla kanske har sv...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Nu startar jag snart eget!

Nu börjar jag bli trött på Sveriges arbetsmarknad! Trivs inte med det jobb jag har idag, och kommer nästa år att bli av med det pga att staten ska flytta det till Kristinehamn. Så den senaste tiden har jag sökt några jobb. Jag hade turen att få komma på en intervju och det gick bra så jag fick komma på en andra också men sen ringde de igår o sade a...

Kategori: Off Topic

Skatt på resultat.

Läste en tråd tidigare i forumet, ang. att skatta på eget uttag.



i mitt företag (enskild firma) har jag i år satt in 100.000 kronor i eget kapital, d.v.s. företaget är skyldigt mig 100.000 kronor.



När året är slut och samtliga skulder är betalda, bortsett från det egna kapitalet, så har jag ca 100.000 krono...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Driva företag måste bli ett alternativ till anställning

Intressant artikel tycker jag!



/Daniel





För att fler ska våga starta företag i Sverige krävs en förändrad attityd till företagande, att fixeringen vid en trygg anställning försvinner. Dessutom måste skatten på företagande sänkas och regelverken förenklas.



Det måste löna s...

Kategori: Allmänt

Posten - priser?

Någon som har koll på priser hos posten?



Alltså om jag ska skicka exempelvis en vara till kund som väger cirka 1 kg och är 15*20 cm.



Var kan man hitta info om detta?

Kategori: Allmänt

Nyemissioner.se

Jag hittade just hit efter att jag letat efter lite intressanta sajter om företagande och finansiering. En annan sajt jag hittade i veckan är Nyemissioner.se . Där kan man bevaka både små och stora företag som hämtar in kapital. Det verkar möjligt även för mindre företag att hä...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

London - terroristattentat!!

Då har det hänt igen! Det är så trist när sådana här saker händer! Vi lider med de som fått sätta livet till idag i denna tragedi.



Hoppas det inte kommer några fler bombdåd!



Tycker man får ta några krafttag och ta fast männen bakom dessa dåd.

Frågan är ju bara om det går?



/Dan...

Kategori: Off Topic