Senaste inläggen

Köpa loss jobbdator?

Har en bärbar dator genom jobbet som jag betalar på varje månad. Efter 3 år får man ju möjlighet att köpa loss den. Men jag har hört att det har kostat ganska mycket.

Vad har Ni fått betala?

Kategori: Inköp

Avskaffande av förmögenhetsskatten.

Jag håller med i mycket av det Bäckström säger. Bort med förmögenhetsskatten.

Det är utmärkt att företagsamhetens frågor kommer fram i den politiska debatten på ett tydligt sätt. Det säger Urban Bäckström, vd för Svenskt Näringsliv, i en kommentar till den borgerliga Alliansens överenskommelse.

– Att f...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Skriva brev till leverantörer

Vad bör man ha med i ett brev till potensiell leverantör?

Vill alltså bli återförsöljare av produkter och måste då kontakta de olika leverantörerna.

Någon som har några tips?

Kategori: Allmänt

Kameraövervakning

Är det någon som vet om det krävs tillstånd för att ha kameraövervakning i en liten butikslokal?

Jag har för mig att det är tillåtet så länge ingen inspelning sker, men vad gäller egentligen?

Vilken bank har ni?

Hej,

ska precis bilda ett AB och funderar på vilken bank som ska få äran.

Har Skandia Banken privat. Men de har inga företagstjänster.

Har ni några tips?!

Behandlingstid 3-4 veckor!!

Just nu har de 3-4 veckors behandlingstid på bolagsverket. Att det ska behöva ta så lång tid att registrera ett företag.

Har begärt förtur men det hjälper säkert inte!

Någon annan som vart med om samma problem?

Fakturering/tid

Är det någon som kan svara på hur länge efter arbete för en privat person är avslutat som man kan skicka ut faktura för jobbet...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Vm-kval??

Vilka dagar spelas vm-kval matcherna i fotboll och kan man se dem i någon kanal? Nån som vet?

Kategori: Off Topic

inventarie och inventarie

Hej !

Är det nån skillnad på inventarier och förbrukningsinventarier när man gör sin deklaration? avdragsgillt ?

Alltså som exempel;

1. kontorsförbrukningsmaterial, köper papper o liknande för 1000 kr

2. Kontorsutrustning, köper en stol för 2500 kr

3. Datorutrustning, köper dat...

inbetalningar till skattekontot

Hej alla! verkar vara ett skysst forum!

min första lilla fråga!

När man gör inbetalningar till sitt skattekonto, så tar jag i alla fall idag pengar från mitt bankkonto som är "vinst" då sjunker ju min likviditet (= mindre pengar på kontot) men ska detta på något sätt påverka mitt resultat? ska alltså det in...

Sponsor till Greenday.se

Hejsan allihopa. Just nu har ni som tex har ett bra webbaserad företag chansen att marknadsföra er lite extra bland folk, framför allt yngre sådana. Nu söker vi sponsorer till ett antal tävlingar på Fan-siten www.greenday.se som ja...ni kan gissa är det till det världskända bandet Green Day som är omåtligt populära bland ungdomar världen öve...

Blufföretag?

Alla dessa bluff företag som härjar runt och drar in en massa pengar blir man ju så irriterad på. Förstår inte hur de lyckas? De måste vara väldigt duktiga på försäljning.

Någon som råkat ut för dem nån gång?

USA kränker Håkan Lans

Vår tids mest berömde svenske uppfinnare, Håkan Lans, är snart ruinerad. Orsaken är att han utsätts för ett tvivelaktigt amerikanskt rättssystem, och att han har svikits av sina advokater. USA skyddar sina militärindustriella intressen med rättsvidriga metoder som hotar framgångsrik europeisk industri, skriver EU-parlamentarikern Göran Färm.
...

SPCS administration, lite hjälp

Det som är problemet är att för att journalföra en faktura, verifikation eller liknande så måste man skriva ut en bekräftelse på skrivaren. Detta är ganska jobbigt att till varje verifikation eller faktura så måste jag skriva ut 3 papper (inkl faktura)! Jag vill ha bort detta, hur jag göra?

Jätte tacksam för hjälp med detta!

Kungen - ostraffbar?

Läste att kungen inte kan straffas för något. inte ens om han mördar någon. Är ju helt sjukt! Stämmer detta verkligen?

Någon som vet!

Nu tänker jag förnya mig 🙂

Nämligen att byta ut Outlook mot Thunderbird. Är det någon som har erfarenhet med Thunderbird! Ångrar ni er?

Tidigare hade jag Webbläsaren IE men bytte ut den till Firefox, vilket jag inte ångrar. Men jag vet inget om Thunderbird.

Någon som exporterar här?

Det är mycket snack om att importera produkter! Men jag undrar om det finns någon här på forumet som exporterar produkter?

Kan vara kul o höra lite vad Ni exporterar!

Kategori: Företagande över gränserna

Nuder lovar runt

De offentliga finanserna är betydligt starkare nu än vad regeringen trodde i samband med vårpropositionen.

Det sade finansminister Pär Nuder vid en pressträff på onsdagen när han informerade om läget inför budgetförhandlingarna.

Han tror att budgetsaldot kommer att hamna i paritet med vad regeringen trodde i vårpropo...

Din egen idé.

En affärsidé är abstrakt i början för att senare formas till en mer konkret tanke och handling. En affärsidé är vad det låter som, en ide  som man vill omsätta i en praktisk handling. Vart får man iden från! Ibla...

Kategori: Affärsidéer

Franchisetagare, fördelar / nackdelar?

Kategori: Affärsidéer