Senaste inläggen

Barnkläder

Nu är nya hemsidan för barnkläder klar. http://www.kidsgarments.biz
Per

Kategori: Nyheter

Affärsidé släktträd på internet

Jag hade tänkt en webbplats där man kan logga in och lägga upp lite information om sig själv (Typ namn och födelsedatum). Därefter kan man lägga upp föräldrar och syskons namn och datum, och sedan släktingar. Man kan alltså lägga upp sitt eget släktträd. Med tiden och ju fler som lägger upp sina familjer och släktträd - såväl släktforskare som...

Kategori: Affärsidéer

Embalage sökes och köpes

Hej jag söker förpackningar som man kan skicka mindre saker i som tex böcker och annat i den storleken.

är det någon som säljer sådant embalage eller vet vad man kan få tag i det? Hör av er isåfall!

Kategori: Söker/eftersöker

Synpunkter på min hemsida www,rentanerd.se och affärside

Hej!
Jag har alltid velat starta  eget företag,
Min affärside er
it support till privat personer
altså alt inom it service/rep
samma som it hantverkarna har men altså till private hushåll

jag har 15´år it errfaring och sertifiserat på nästan alt 🙂   😃

så jag har lagat en hemsida "test" och tränger litt feedback  rtf...

Kategori: Feedback

Att se nyttan med att liknande affärsidéer redan finns

Ja! Ni är många som kommit på en affärsidé, googlat, forumat och efter ett par dagar så kommer någon med länken till en affärsidé som liknar er. Hur reagerar ni?

Med bestörtning? Tänker att "Åkej då finns behovet. Hur ska jag förbättra min idé?". "Bra med konkurrens"... etc.

Skriv gärna ner era tankar. Tror det kan vara bra för alla a...

söker eventpersonal...

Hej!

Har fått ett uppdrag från en klädesbutik att hitta en person/personer som kan skapa "events"och "happenings" till dem. Man behöver vara väldigt drivande som person.

Butiken ligger i Stockholm och dem ser gärna en kvinnlig sökande.

Skicka ett mail till daniel.a@gbg.bonet.se om du är intresserad!

Mvh Daniel

Marknadsföring online

Hej på er alla!

Jag är nyfiken på hur ni marknadsför era hemsidor.

Själv använder jag affiliate program och google adwords.

Fyll gärna på så alla vi internet freak på företagande.se kan bli  :winner (var tvungen och använda den nya ikonen  ;-))

MVH

R

Kategori: E-handel

Egen insättning

Har lite funderingar kring egen insättning i företaget..
Om jag tex. sätter in 10 000 på företagets bankkonto, måste jag skatta på allt jag
plockar ut i lön då eller får man plocka ut de 10 000 utan att skatta vid ett senare tillfälle?
Har enskild firma..

Sen undrar jag hur man ska visa att man gjort en egen insättning, man får...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Start för momspliktig verksamhet?

Hej, hoppas någon kan hjälpa!

Sitter med min skatte- och avgifts anmälan och har en fråga, än så länge iaf.

När skriver man den momspliktiga verksamheten startar? Jag ska sälja barnrelaterade kläder och prylar på nätet vilket jag nu tror kommer att starta i dec-jan. Men från och med nu så ska jag själv producera varor att sälja samt k...

Hur gjör jag .. vill medlemar betalar får at komme inn på sidan

Hej
jag har tänt och  laga en hemsida forum/support sida men jag vil at kunden skal/må söka om medlemskap och betale ca 10kr imnd för at få tillgång ..
någon som vet hur man gjör detta eller om det finns några bra howto
på nättet

Kategori: E-handel

Återvinning

En rubrik som har framtiden för sig och skulle kunna uvecklas mycket. Själv förstod jag det redan för 55 år sedan och som liten drog jag mycket nytta av det.

Tips på affärsidé

Jag bröt foten i somras, opererades, och gick omkring med gips i 6 veckor.

Fick veta att krematorierna på flera håll i landet inte vet vad de ska göra av allt metallskrot (titan) som blir över av kvarlevorna.

Affärsidé: entreprenör som kan återvinna detta metallskrot, och sälja till leverantörsföretag åt sjukvården. Det krävs förmodli...

Bygga lokal åt företaget

Hej

Jag har en enskild firma utanför min ordinarie anställning. Firman börjar behöva en plats att vara på och jag funderar på alternativ. Vad är vettigast och helt otänkbart? Bygga ut befintligt bostadshus är det ett alternativ? Fristående hus kanske är bäst? Bygga privat och hyra ut till företaget?

Sedan lite rent praktiska frågor. A...

Kategori: Inköp

Vi vill lära känna er!

Hej på er alla!

Vi hoppas att ni vill hjälpa oss att bli bättre genom att delta i vår nya undersökning.
Det tar högst två minuter av er tid.
Tack på förhand,

Klicka här för att besvara en...

Kategori: Nyheter

IT support

Hej!
Jag har alltid velat starta någon form av eget företag, men just nu har inga bra ideer som jag tror på. Så jag tänkte först börja med nåt litet för att skaffa lite kontakter å sånt

så tänkte jag att jag skulle typ skicka reklam till olika företag och sedan ge dem IT support (kanske installation på nya datorer, fixa problem med nätver...

Frågor ang enskild firma

Hej allihop!

Jag har lite funderingar angående enskild firma och skulle vara väldigt glad om ngn av er hade tid och kunskap att besvara dom.

Om den enskilda firman inte har några anställda, förekommer logiskt sett inga arbetsgivareavgifter? Dock måste sociala avgifter och skatter betalas enligt skatteverkets regelverk?

Dett...

Inköp från utland har ställt till det i skattedekl.

Köpte in en tjänst från utlandet och betalade inte således någon moms för detta, när jag slutligen bokförde detta så följde jag ett exempel på Expowera [ http://expowera.com/mentor/ekonomi/bokforing_exempel_inkop2.htm ] där man längst ner på sidan kan läsa att man ska "lägga på" momsen för att direkt dra av den med hjälp av konton kallade "beräknad...

Priset på frakten?

Hej

Måste priset på frakten som man anger i fakturan vara det exakta priset som det verkligen kostar att frakta eller går det att lägga på några kronor?

Om jag tex alltid hafft ett visst fraktpris men plötsligt hittar ett billigare sätt att frakta måste jag även sänka priset för kunden då eller är det lagligt att ha kvar det gamla så...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Tips på en bra bokföringsbyrå?

Jag söker tips på en bra bokföringsbyrå till min nya enskilda firma...
Helst med fast månadspris så man slipper överraskande utgifter.

Mvh.
Niklas Kvarnström

Bokföringsbyrå sökes

Hej, jag söker någon som kan ta hand om bokföringen i mitt nystartade företag (enskild firma)

Hör av dig genom PM eller mail.

Mvh.
Niklas Kvarnström