Senaste inläggen
Dumma beslut
är något man skulle kunna starta upp om det inte redan finns. Genom det kan man också bilda opinion. Hur långt man får gå i anklagelse finns det regler för men jag tror att folk skulle läsa den och kanske tom prenumerera på en sådan på nätet. Vad man fått rätt om man varit envis kan andra ha nytta av. Kategori: Affärsidéer |
|||
Milersättning?
Har sökt i forumet, men inte hittat något som passar min fråga. |
|||
Övergång hobbyverksamhet till enskild firma
Jag håller på att starta en enskild firma och har i dagsläget hobbyverksamhet som jag deklarerar. Hur gör jag med inköpta inventarier och varulager som jag vill få över till företaget? |
|||
Behöver lite hjälp med vad jag ska starta
Hej, jag är 16 år och jag funderar på att starta eget företag, Kategori: Affärsidéer |
|||
Feedback på JWD
Hejsan, Kategori: Feedback |
|||
Självfakturering
Hej. |
|||
Vad är konst värd!
Många av er medlemmar vet att jag arbetar aktivt med konst och försöker kombinera detta i mitt företagande. Samtidigt är det tufft som konstnär att läsa av marknaden. Det hade vart kul att få höra er syn på konsten. Kategori: Allmänt |
|||
Aktivt Företag söker mindre Kapital
Tjena, Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Fel fakturanummer
Hej, jag undrar vad man vidtar för åtgärder (om några?) när jag råkat skicka iväg en faktura med fel löpnummer. Betalningen kom in, och då angav kunden förstås det felaktiga numret (inte deras fel). |
|||
Overkligt
Jag gillar konstnärer "inkl Mojo", men denna man få en till att bara gapa :blink Kategori: Off Topic |
|||
ÅF till ett nytt nyhetsbrevs system!
Hej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Enkel (pinsam) fråga..
Hej. |
|||
Offentlig upphandling för småföretagare?Blev uppringd idag av ett företag som erbjuder småföretagare hjälp att komma med i offentliga upphandlingar. En dröm för många småföretag, men i praktiken enbart förunnat de stora företagen. I tidningar som exempelvis Computer Sweden och Affärsvärlden finns ett antal artiklar som behandlar att småföretagare diskrimineras vid offentliga upphandlinga... Kategori: Allmänt |
|||
Bidrag för anställning
Hej, Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Feedback på vår hemsida www.trygghandel.se
Hej, Kategori: Feedback |
|||
Direkt avdrag eller avskrivning?
Jag har köpt 2 st inventarier samtidigt och de ligger båda på en och samma faktura på över 7000kr men var för sig är de värda under 5000 vardera. Visst kan jag dra av den summan på en gång utan avskrivning under 3 eller 5 år? |
|||
Bokslut kund och leverantörsfakturor
Har en undran vid årets bokslut. Jag har egen firma. |
|||
Skatt på enskilld firma
Hej! |
|||
måste man ha förlag för att ge ut och sälja en bok?
Har fått en underbar idé om en bok, som jag är sugen på att göra och ge ut. :mrgreen: Kategori: Affärsidéer |
|||
sälja elektronik från kina på tradera
Hej. Jag har funderat ett tag nu på o köpa hem lite elektronik från kina för att sedan sälja på tradera. Kategori: Affärsidéer |
|||