När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Tänkte höra hur forumets deltagare ser på PR som en marknadsföringsmetod främst för små och nya företag med begränsade resurser.
Min personliga uppfattning är att PR borde vara en effektiv metod, främst ur två synvinklar för ovan nämnda urvalsgrupp.
1. Skapar förtroende 2. Ger ett billigt mediautrymme
Med mina punkter menar jag att genom att lyckas synas genom en "bra artikel" har förhoppningsvis företaget betalat mindre för motsvarande annonsutrymme och redaktionella artiklar brukar tas emot mer positivt än annonser. Vilket är några av grunderna i PR.
Men min egen reflektion är att mindre företag sällan representeras genom ett aktivt PR-arbete, och jag undrar väl nu egentligen? varför tror ni det är så? och hur tycker ni att små företag kan och bör använda sig av PR för att nå ut?
Mvh: Per
P.Silvin -------------------- Affärsutveckling för entreprenöriella processer per@silvin.se
All PR - Public Relations - är god brukar man säga, om man nu lyckas nå dit eller har förståelsen för att göra något gott av det som blev fel..[br][br]Billigt mediautrymme beror sig på vilka vägar du tar för att nå dit. Alla vägar är inte gratis eller kan kräva mycket bakgrundsarbete och påtryckningar för att lyckas.[br][br]Däremot är rekommendationer mycket värdefulla. De av något skapar det förtroende som vi som företagare kan hjälpa till med för att någon annan vi anser vara skickliga/kunniga inom sitt område faktiskt ska lyckas.[br][br]Men du har rätt får man ut sig själv eller verksamheten som en artikel i den tidning vars målgrupp man vill nå så har man lyckats bra. [br][br]Men även efter det behövs incitamenten för att marknadsföra det budskap man lyckats nå ut med via artikeln. Dvs det som mottagaren lyckats komma ihåg (det sättet är profilering) för att ta kontakt, vilket senare förhoppningsvis leder till ett ökat förtroende mellan leverantör och kund där man lägger grunden för sk relationsmarknadsföring.[br][br]PR ska alla företagare som rör sig inom en public sektor använda sig av när de får chansen. Men man ska också använda sig av det med försiktighet. Det finns både bra och stjälpande artikelskribenter. Eller mindre lämpade publika sammanhang.[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
Små företag är oftast små just därför att dom inte använder sig av PR som ett sätt att[br]marknadsföra sig på.[br]Alla hantverkare som jag känner har fullt upp med arbete och då menar jag rörläggare,[br]snickare, elektriker, murare osv.[br]Hos dessa finns inte behovet av att marknadsföra sig, utan det räcker gott med [br]rekommendationerna som man får.[br]Ungefär så...[br]
Hälsningar Stefan
Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
Det kan ju tänkas gå väldigt bra också och då gäller det att man snabbt kan åtgärda den tjänst man är duktig på samt att ha tillräckligt med vara som man går ut med.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att registrera dig som medlem.