missat kravet på CE-märkning
Mitt blivande företag skall innehålla handgjorda leksaker i främst trä- och textilmaterial. Produkterna är planerade att säljas via hemsida och i miljöer för lite robusta hantverk. Upptäckte nu till min fasa att jag missat CE-märkningen, vilket ju är ett krav för att få sälja leksaker.
Jag är osäker på om mina produkter skulle klara flamsäkerhets- och hållbarhetstestet för CE-märkning.
Produkterna är småskaliga modeller av vuxenutrustning. T.ex är min sjömanssäck 10 cm hög, medan samma modell i original är 60 cm hög. Kan jag kringgå CE-märkningen genom att i stället för "leksaker" använda uttrycket "souvenirer" eller "lekfulla souvenirer" ? Kanske det finns en fiffigare lösning?
Vet någon vad en CE-testning kostar, om det ändå är enda utvägen?
förhoppningsfull
Annika
Jag är osäker på om mina produkter skulle klara flamsäkerhets- och hållbarhetstestet för CE-märkning.
Produkterna är småskaliga modeller av vuxenutrustning. T.ex är min sjömanssäck 10 cm hög, medan samma modell i original är 60 cm hög. Kan jag kringgå CE-märkningen genom att i stället för "leksaker" använda uttrycket "souvenirer" eller "lekfulla souvenirer" ? Kanske det finns en fiffigare lösning?
Vet någon vad en CE-testning kostar, om det ändå är enda utvägen?
förhoppningsfull
Annika