Hur bokföra förseningsavgift till Skatteverket

25
Hej

Missade att anmäla moms på nätet tll skatteverket. Ska betala förseningsavgift - vad bokför jag denna på?

Mvh

Carinan
46
[quote author=Carinan link=topic=2870.msg12311#msg12311 date=1190576559][br]Hej[br][br]Missade att anmäla moms på nätet tll skatteverket. Ska betala förseningsavgift - vad bokför jag denna på?[br][br]Mvh[br][br]Carinan[br][/quote][br]Notera att förseningsavgifter till Skattverket inte är avdragsgilla i företaget.[br][br]/ TT
54
Jag bokför så här[br][br]skattefri ränteintäkt skattekontot 8314[br]räntekostnad från skattekonto    8423[br]
589
1
Räntekostnad är inte samma som förseningsavgift. Men å andra sidan är båda icke avdragsgilla så skattemässigt blir ju bokningen rätt ändå.
25
Hur bokför jag då detta på bästa sätt?!? Ngn som vet? Kan ju göra som Tobias eftersom sa om det då blir rätt med tanke på att det är ej avdragsgillt. Men finns ngn bättre lösning?[br][br]Mvh [br] :-\C[br][br][br]
1324
2
Eftersom detta inte är avdragsgillt utan det är företagaren som betalar skulle jag sätt det på "Eget uttag"[br][br]Hans[br]

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.