Pressmeddelande: Lansering av ny webbplats för företagare

17
Pressmeddelande 24 september 2007
Näringsdepartementet


Lansering av ny webbplats för företagare
Idag lanserar vi en ny webbplats för företagare. På webbplatsen kan man ta del av de 56 reformer som alliansregeringen genomfört eller håller på att genomföra under vårt första år vid makten. Reformerna syftar till att förnya och förbättra företagsklimatet i Sverige.

- I höst planerar jag att träffa många företagare runt om i landet för att lyssna och inspireras av kvinnor, män och ungdomar som lever för sina företag. Jag är själv entreprenör och vet hur det är att jobba både dagar och nätter. Låt oss hjälpas åt att beskriva företagarens vardag, avlägsna onödiga hinder och uppmuntra alla som vill växa och förverkliga sina drömmar, säger näringsminister Maud Olofsson.

På webbplatsen kan man också inspireras av andra företagare, beställa en prenumeration på Maud Olofssons nya digitala nyhetsbrev eller se filmer där näringsministern svarar på frågor från företagare runt om i landet. Under hösten kommer också företagare ha möjlighet att dela med sig av sina idéer via webbplatsen.

- Sverige behöver fler företagare, fler hjältar, som vågar starta eget eller satsa på att företaget ska växa. Därför ska det vara enkelt, roligt och lönsamt att driva företag i Sverige, tillägger Maud Olofsson.

Adress till webbplatsen: www.regeringen.se/foretagande
Faktureraflera - Redovisning från 690 kr/mån.
Nu vet Du som kund vad Din redovisning kostar!!
205
1
Jag tycker de blåser upp det för stort. Kollade in sidan, visserligen bara som hastigast, men det känns som presentationssidan för en avdelning på ett departement bara.[br][br]Trots den enkla adressen skrivs denna om till regeringen.se/sb/d/5709 så fort man kommer till webbplatsen. De saknar en tydlig förstasida som skiljer denna webbplats från övriga regeringen.se-webben. [br]Överallt hittar man beskrivningar om Maud Olofsson och regeringens förträffliga satsningar på företagare. I övrigt tycker jag innehållet är väldigt tunt och ger inte mig något nytt.[br]Det viktigaste innehållet på den "sajten" tycker jag är länken till Nutek  :P[br][br]Andra som har kommentarer om sidan eller om det jag skrev?[br]
1616
4
Kan bara instämma sidan känns tunn och inte särskilt givande.[br][br]Profileringen av Maud som politiskt språkrör för företagande har vart enorm över hela sverige. Hon är helt klart som Lill-Babs sjunger "En tuff brud i lyxförpackning".[br][br]Nutek är det som jag direkt kan se är matnyttigt på sidan men det är en helt annan sida. Så den får tala för sig själv.[br][br]Jag kan inte tolka det som att sidan kommer flitigt användas för återkommande inhämtande av information därav faller den nog i sitt syfte.
Må väl!
2360
37
Jag skrev till Maud i våras och i somras och har hört att jag ska få svar någon gång i oktober, om det blir från henne eller hennes kansli vet jag inte. Vi får väl se. Att hon gör något är bra sedan att skv saboterar så företag flyttar utomlands är en annan sak. Kunde man samordna så skv inte la sig saker bara för sin egen överlevnads skull skulle mycket vara vunnet och man slappatt varje gång ta vägen över länsrätt kammarrätt och i värsta fall regeringsärtt där jag har 3 ärenden helt i onödan. Så det verkliga Sverige ut för företagare mer eller mindre, eller så har man gett opp.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
205
1
[quote]Att hon gör något är bra sedan att...[/quote][br]Vad menar du att hon har gjort som är bra?
2360
37
NN ord kan ha olika innebörd gör och gjort är 2 vitt skilda saker.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
205
1
OK, ja, jag menar inte att kritisera eller att jag vill förmedla någon åsikt i det, jag är bara nyfiken på vad du menar att hon gör för företagare i Sverige.
2360
37
Vad hon verkligen gör kan man ju fundera över och att det skulle hända något särskilt för att jag skriver till henne tror jag inte, utan jag får styra mina egna ärenden på annat sätt. Men jag är ju expert så jag har andra vägar att gå.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
2360
37
Maud Olofson eller hennes kansli har ännu inte svarat på mitt brev och lär nog aldrig göra det heller. Ord går ju bra men verklighet är något annat. Så jag styr skutan i annan riktning.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
3
I övrigt tycker jag innehållet är väldigt tunt och ger inte mig något nytt.[br]Det viktigaste innehållet på den "sajten" tycker jag är länken till Nutek  webben. Överallt hittar man beskrivningar om Maud Olofsson och regeringens förträffliga satsningar på företagare. [br][br][br][br][br][br][br][br]________________________[br][url=http://www.bastakuponger.se/Kategorier/Datorer_and_Software/]Installera Programvara [/url]

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.