Hej, Mitt namn är Dennis och har en affärsidé som riktar sig till dagligvaruhandeln (ica, coop, willys, etc.). Jag undrar bara kort ifall någon har erfarenhet av hur det är att göra affärer med dagligvaruhandeln, företagsmässigt alltså! 🙂 Något man ska tänka på?
Vänlig hälsning
Kategori:
Affärsidéer
|
|
Hur många Bifirmor kan man ha kopplat till ett aktiebolag?
Kategori:
Bokföring forum, Skatter och Företagsformer
|
|
Hej alla! Jag skulle vilja ha förslag-feedback på hur jag på bästa sett "dekaltrimmar" min nya firmabil. Bilen är en Fiat Scudo-08 mörkgrå metalick. se. www.fiat.se Min ide är att huset och min logga (se. www.ventilationsrensarna.se)på del av sidan på bilen sen så kommer dessa punkter brevid.
• Rensning av all form av ventilation.
Kategori:
Feedback
|
|
Har en liten fråga som jag hoppas ni ska kunna hjälpa mig med!
Det är så att jag för tillfället har en enskild firma som driver en webbutik. Denna webbutik heter som den enskilda friman, så långt inga problem...
Men nu har jag planer på att öppna en fysisk butik, och den skulle jag vilja ha ett helt annat namn på. Går det? Hur gör man...
Kategori:
Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik
|
|
Hej skulle vilja ha lite feedback på min hemsida www.ventilationsrensarna.se ursäkter osv. kommer när ni kommenterar //Henkan
Kategori:
Feedback
|
|
Sitter just nu i ett spännande projekt med en kund som är intresserad av att starta ett litet museum. Finns det någon här som vet vilka regler som gäller för detta eller var man kan finna dem?
Med vänliga hälsningar
Magnus Olsson Uddatorp AB
Kategori:
Söker/eftersöker
|
|
Jag har funderat en del på hur lätt eller svårt det är att söka upp en person via nätet.
Om någon ha sin blogg hos Blogger eller skriver på ett forum som detta. Går det att hitta personen?
Kan polisen söka upp en person om man skriver något olagligt? Kan jag leta upp vem som svarar på detta inlägg, om någon gör det vill säga.. :mr...
Kategori:
E-handel
|
|
Hej på er alla!
Jag undrar om någon här inne har någon erfarenhet av outsourcing i någon form. I så fall skriv gärna några för och nackdelar som ni upplevt. Jag vet att det är en bred fråga men jag vill mest veta lite allmänt så bara skriv det ni känner för. Vilken bransch ni verkar i spelar heller ingen roll :o
Det jag är nyfik...
Kategori:
Företagande över gränserna
|
|
Hej!
Jag har just fått tag på en excelfil med ca 7000 adresser. Nu är jag bara intresserade av en del av dessa, men hur ska jag gå tillväga för att få dom från excelfilen till en etikett? Jag har hittat något program där man kan kopiera en adress från excel och lägga in, men då blir alla etiketter på arket likadana och jag har ju bara tän...
Kategori:
Off Topic
|
|
Hej! Fick precis mitt beslut av Skatteverket där jag blivit tilldelad F-Skattesedel men ej registrerad för moms (eftersom mitt företag är i startgroparna). Nu blev jag genast förvirrad. 😃 Jag kommer i huvudsak att genomföra konsulttjänster så detta skall inte vara något problem. Men jag har även kontakt med ett antal utländska företag som jag k...
Kategori:
|
|
Jag är, som ni kommer att förstå, nybörjare på detta med bokföring. Startade AB 1/4 i år och måste snabbt komma igång med bokföringen. Fick tips från banken om E-bokföring och slog till direkt. Jag har aldrig jobbat med hela bokföringen i något annat program så jag har inget att jämföra med. Men det låter ju vettigt att utgå från 1930 som konteras...
Kategori:
|
|
Som jag har förstått det kan man dra av momsen för kostnader som skett i upp till ett år innan företagsstart. Min fråga är hur jag ska bokföra dessa kostnader? Varje verifikat var för sig eller allt som någon sorts klumpsumma?
Ta gärna ett exempel, säg kontorsmaterial för 1000 kr ink moms och mjukvara för 1500 kr ink moms. Hur skulle det se...
Kategori:
|
|
Hej ! Jag bedriver utbildningsverksamhet. Nu har jag ett inspelat tv inslag som förtydligar en del av det jag förmedlar på mina utbildningar.
Får jag använda detta och visa under utbildning ?
Blir det skillnad om jag anger källan och upphovsman?
Tacksam för svar /Johan
Kategori:
|
|
Pressmedelande från Yabot [size=16pt]:: Sökes: Bloggare med skrivkramp ::[/size]
Yabot presenterar nu en koppling från myYa (my.Yabot.net) till Blogger. Kopplingen gör att inlästa nyheter automatiskt kan skickas till användarens blogg.
- "Detta är ett utmärkt sätt att få idéer till vad man ska skriva om", berättar Mats Inge...
Kategori:
Nyheter
|
|
Har så många idéer så jag vet inte vad jag ska göra. :o
Har dock 3 som jag känner att samtliga kan bli mycket hållbara, fast då bör man ju satsa på ett för att få det att fungera.
Hur ska man veta vilken idé man ska spinna vidare på?
Ska jag börja med den som kostar minst att starta, och sedan starta ett nytt när jag fått in t...
Kategori:
Affärsidéer
|
|
Hur räknar man ut det egentligen? Eller tar man bara på ett ungefär?
Företaget jag är sugen på att starta kräver i princip bara att jag har dator och ett rum, vilket redan finns. Men sedan då?
Hur ska jag kunna veta hur mycket som krävs i startkapital för att kunna hålla företaget flytande fram till att jag fått en ordentlig kundkr...
Kategori:
Finansiering, Riskkapital och Bidrag
|
|
Hej Alla Lite osäker om jag ställer denna fråga i rätt kategori, men jag provar. Jag letar efter en SPCS-mall faktura med BG-blankett längst ner. Vet någon om den finns, i så fall vad den heter eller var jag kan fåt tag på den?
Hälsningar Magnus D
Kategori:
|
|
Hej,
Är du bokförare som letar lokal i Västra Frölunda?
Vi är ett litet handelsföretag som hittat en ny lokal som är perfekt för oss. Men ett rum om cirka 30 kvm inkl pentry har blivit över. Vi söker samtidigt en bokföringsbyrå som kan sköta vår bokföring. Jag uppskattar att hyran för lokalen ungefär motsvarar debiteringen för bokföri...
Kategori:
Söker/eftersöker
|
|
Hej, jag vet att det troligen är fel forum att vända sig emot. Men jag hoppas att någon antingen haft samma sits eller har svar på min fråga.
Situationen är följande, jag har precis startat mitt bolag och har för avsikt att sälja en hyresfastighet jag äger för att finansiera bolaget. Fastigheten ägs av mig privat, ej genom bolag och driv...
Kategori:
|
|
Hej allihopa! Jag håller på med ett utvecklingsprojekt som kan komma att kommersialliseras och har fågor rörande hur man går tillväga för att köpa bilder och illustrationer att använda i utbildningsmaterial. Jag har kollat runt lite på internet men inte funnit något med direkt rimliga priser. Någon som känner till något? I en bok rör det ju sig...
Kategori:
|
|