Marknadsundersökning

118
5
Hej,
Jag har haft tanken att göra en marknadsundersökning att ha som ett litet underlag för att läggare lätta fram idéer för poteniella kunder i ett senare skede.

Min fråga är om man helt sonika kan göra en undersökning med egna frågor kopplade till en reggad hemsida och sammanställa själv och lägga upp som underlag senare. Eller kan kunderna kräva något speciellt som "bevis" för undersökningen eller är det upp till de själva att bestämma trovärdigheten på undersökningen?
Jobbar på att förverkliga drömmar.
456
4
Tja det är helt upp till dig och hur mycket du vill övertyga potentilla kunder. Kan du bara förklara för kunden hur undersökningen gått till så kan du ha ett tillräckligt förtroende..;) [br]
118
5
Okej, tack.[br]Ville bara höra så att det inte finns något som en kund kan luta sig tillbaka mot och hävda om min "undersöknings-teknik".
Jobbar på att förverkliga drömmar.
1616
6
Det är upp till dig att ge en bra och trovärdig källhänvisning.[br]Din undersökningsteknik beror sig helt på hur du bygger upp frågorna och hur du styr undersökningen. Du kan om du vill bygga den med ledande frågor men då får man också räkna med resultat därefter.[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
Må väl!

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.