Senaste inläggen
Feedback tack
Hej skulle vilja ha lite feedback på min hemsida www.ventilationsrensarna.se Kategori: Feedback |
|||
Starta museum
Sitter just nu i ett spännande projekt med en kund som är intresserad av att starta ett litet museum. Finns det någon här som vet vilka regler som gäller för detta eller var man kan finna dem? Kategori: Söker/eftersöker |
|||
spåra internetanvändare
Jag har funderat en del på hur lätt eller svårt det är att söka upp en person via nätet. Kategori: E-handel |
|||
Outsourcing
Hej på er alla! Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Etiketter
Hej! Kategori: Off Topic |
|||
F-Skattesedel/Momsregistrering och VAT-nummer?
Hej! |
|||
klantigaste felbokningen nånsin?Jag är, som ni kommer att förstå, nybörjare på detta med bokföring. Startade AB 1/4 i år och måste snabbt komma igång med bokföringen. Fick tips från banken om E-bokföring och slog till direkt. Jag har aldrig jobbat med hela bokföringen i något annat program så jag har inget att jämföra med. Men det låter ju vettigt att utgå från 1930 som konteras... |
|||
Bokföra kostnader innan företagsstart
Som jag har förstått det kan man dra av momsen för kostnader som skett i upp till ett år innan företagsstart. Min fråga är hur jag ska bokföra dessa kostnader? Varje verifikat var för sig eller allt som någon sorts klumpsumma? |
|||
Tillstånd?
Hej ! |
|||
Pressmeddelande: Sökes: Bloggare med skrivkramp
Pressmedelande från Yabot Kategori: Nyheter |
|||
vilken idé ska man starta med?
Har så många idéer så jag vet inte vad jag ska göra. :o Kategori: Affärsidéer |
|||
Hur vet man hur mycket som behövs i startkapital?
Hur räknar man ut det egentligen? Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
SPCS-mall?
Hej Alla |
|||
Billig lokal + klient till mindre bokföringsbyrå i Västra Frölunda
Hej, Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Skatt på hyreshus. Fel forum, men rätt kompetens.
Hej, jag vet att det troligen är fel forum att vända sig emot. Men jag hoppas att någon antingen haft samma sits eller har svar på min fråga. |
|||
Köpa bilder och köpa rättigheter för text
Hej allihopa! |
|||
Pressmeddelande: Världshistoriens första konferens för sociala företag i SverigeFöretag som räknar vinsten i välmående och låter pengarna bli en sekundär angelägenhet står i fokus för konferensen ”Utveckling – inspiration för socialt företagande” som SKOOPI och NTG-socialt företagande anordnar, tre dagar i oktober. De sociala företagen är en resurs för att vidga arbetsmarknaden och skapa arbeten. Människor som hamnat utanf... Kategori: Nyheter |
|||
Fråga
Jag vill diskutera en affärsidé med en person via telefon men vill först ha ett sekretessavtal påskrivet. Personen bor långt bort så jag har inte möjlighet att åka dit. Hur löser jag det på ett säkert, snabbt och billigt sätt? Via brev, fax (jag har ingen fax >.<) eller annat? |
|||
Ange exakt vad i faktura?
Läste i ett inlägg nedan att man bl.a. ska ha följande med i sin faktura: |
|||
Uppge moms för privatpersoner?
Snabb fråga som jag hoppas på snabbt svar på: |
|||