Hej!
Jag har en enskild firma, och har nyss skaffat en liten lokal. Nu börjar det bli dammigt på kontoret, så jag blev tvungen att köpa en dammsugare! 😃
Hur bokför jag lämpligen dammsugaren? Den kostade strax över 2000 kr. Måste jag skriva av den över flera år eller kan jag ta hela kostnaden på ett år? Vore ju enklast att ta det på...
Kategori:
Bokföring forum, Skatter och Företagsformer
|
|
Hej!
Vi sitter några stycken och jobbar tillsammans med lite olika projekt. Problemet vi har är att vi inte har någon direkt struktur på det vi gör. Därför undrar jag om ni har någon "mall" som ni använder er av för att planera och genomföra era projekt?
Helst ska det vara enkelt som tusan eftersom ingen av oss är direkt intresserad...
Kategori:
Chef, Ledarskap och Coachning
|
|
Hej alla.
Jag är nybliven medlem med en stor idé..🙂
Min idé går att bygga upp i Sverige för att sen fortsätta steget ut i Europa, det som är svårt är dels att få finansiering ( vad och hur kan man söka olika stöd, projektpengar m.m ) och att hitta en samarbetspartner med kompetens. Vad innebär det att få hjälp av sk *änglar*?..Har...
Kategori:
Finansiering, Riskkapital och Bidrag
|
|
Hejsan!
Är det okej att lagra alla kvitton, fakturor m.m. elektroniskt? Alltså: Jag scannar in ett kvitto på en produkt jag har köpt och ska dra av. Sedan slänger jag orginalet? Vad säger Skatteverket?
Kan tyckas lite girigt att jag inte orkar vänta till måndag för att ringa Skatteverket och fråga. Hoppas på snabbt svar här istället....
Kategori:
|
|
Pensionär och företagare hur går det ihop. Ofta rent förträffligt och ingen har bättre förutsättning än de att lukerativt få det att gå runt. Du som tänk tanken ta kontakt med mig. Mitt företag Abi Design tar sig an några stycken per år.
Kategori:
Off Topic
|
|
Hej på er alla!
Jag funderar på att fixa till en online support på min hemsida. (telecompartner.se)
Jag har ingen kunskap att bygga någon själv så jag får hålla mig till färdiga lösningar. Någon som har någon att rekommendera? Kan tillägga att sidan i dag är gjord i ASP men kommer att byggas om till PHP och köras i Joomla. ...
Kategori:
E-handel
|
|
I onsdags morse ringde en av våra tekniker till mig, jag satt ute hos kund och jobbade... INBROTT VA FAN. 20 bärbara borta!!!!! Vad skall man göra? Man kan juh inte bygga en butik som fort-knox. Vi har bra dörrar, galler, larm med glaskross, magneter samt deckare. Blir så jävla arg, känner mig också kränkt och ledsen.
Någon som har någon br...
Kategori:
Off Topic
|
|
Hejsan Hèlène heter jag. Är alldeles ny här .
Jag har sytt en speciell kudde att använda som hjälpmedel för bilförare med olika smärtproblem i nacke, armar händer. Nu undrar jag hur jag bäst går till väga för att få ut denna kudde. Funderade på om jag skulle gå till Hjälpmedelsaffären med den.HAr satt ut en bild av den på min hemsida och...
Kategori:
Affärsidéer
|
|
Hej! Hur skall man bokföra kreditkortsbetalningar med lösningar såsom Paypal/paynova osv? Är det kontantnota som skall skrivas ut? Och hur gör jag med de procentsatser kreditkortsföretagen tar? Slutligen, kan jag ta betalt för exempelvis 10 beställningar via Paypal och först efter detta föra ut pengarna därifrån till mitt bankkonto och bokfö...
Kategori:
|
|
Hej!
Har en kund som reklamerat en tavla från mig för nästan 3 veckor sedan. Samma dag som han gjorde detta, via mail, svarade jag honom och gav en adress dit tavlan skulle skickas.
När jag efter över en vecka inta hade mottagit tavlan skickade jag en påminnelse till honom, även denna via mail. Nu har det gått ytterligare två veckor...
Kategori:
Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik
|
|
Av någon konstig anledning, så har vissa worddokument fått ändelsen doc.ink :o Dessa går inte att öppna och hellerinte byta ändelse på :o :o :o Har ni några bra tips :nicka
Kategori:
Off Topic
|
|
Banken har dragit 2040 kr från vårt konto för att vi tagit emot ett stulet kreditkort och slartvat med att ta leg. De har alltså redan ersatt kunden, för hon hade tydligen inte varit oaktsam, men vi hade som sagt slarvat, och får betala. Det är inget att säga om, vi får ta straffet, men hur bokför man detta? Jag har E-bokföring, så 1930 är det kon...
Kategori:
|
|
Jag har en enskild firma och inga anställda. Får jag ta del av förmånder som eventuella anställda skulle få, t.ex. julgåvor?
Kategori:
|
|
Hej!
Om jag har god kontakt med ägaren till en butik. Fiår denna butik agera leverantör till mig om jag vill sälja en av deras produkter online?
Butiken blir alltså en mellanhand mot en liten förtjänst mellan mig och huvudleverantören.
Hoppas frågan inte är för korkad :-[
Mvh / Jimmy
Kategori:
Allmänt
|
|
Hej jag funderar på att starta ett företag som berör spel och pengar, alltså man spelar spel som andra har tillverkat som folk tävlar om en summa pengar som dom har sattsat för att vinna, är detta tillåtet?!
Om inte hur gör jag så att jag kan göra detta lagligt?
Har en väldigt bra affärsidé om detta skulle gå igenom! ...
Kategori:
Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik
|
|
Hej alla !
Mitt namn är Jens och jag är vd och grundare av Jays och Jens of Sweden. Jays utvecklar, tillverkar och säljer tillbehör för portabla produkter och är finansierat av riskkapitalbolaget Creandum.
Jag söker entreprenörer som tidigare har erfarenhet av att bygga företag och kan leda människor. Anledningen till att jag söker de...
Kategori:
Affärsidéer
|
|
Jag håller på och bygger ett forum. Det går lite i PHPBB-stil, som detta forum gör. Jag skulle vilja veta vad den här sajten har valt för lösning för att markera inlägg som olästa?
Så här har jag tänkt fram och tillbaka:
Tid/Datum-styrt. Fungerar inte alls, då man inte nödvändigtvis läst något i forumet bara för att man har...
Kategori:
Off Topic
|
|
En kund vill ha: FÖRSÄKRINGSBREV Á PERSONAL/EGENDOM inför mitt konsultuppdrag. Vad är det för typ av försäkring?
Kategori:
Allmänt
|
|
Okej! Snacka går ju. Jag kan verkligen noll om det här och har följande dilemma:
jag ska starta en större community på nätet. Jag har företag som visat stort intresse för att gå in med kapital och många tror på affärsidén från PR-bolag till berörda instanser och privatpersoner.
Problem: Finansiering. Jag har länge gått i tankarna att...
Kategori:
Finansiering, Riskkapital och Bidrag
|
|
Hej! Jag är helt grön när det gäller företagande. Nyss startat en web-butik som säljer engångsartiklar.
Hur skall jag gå tillväga när jag sätter priserna på mina produkter. Jag vill gärna baka in momsen i priset, vilket jag förstår är 25% Hur mycket skall jag sedan skatta på vinsten? 50%?
Man vill ju veta vad man har i ren vinst...
Kategori:
|
|