Senaste inläggen
Vågar man fakturera privatpersoner?
Håller på att starta upp en ny webbutik med endast en produkt som ska kosta 99:- inklusive frakt. Vågar jag skicka en faktura med produkten? Betalar folk? Hur många procent är det som inte betalar? (Kan kalkyler med att en av 50 eller en av 100 inte betalar)? Kategori: E-handel |
|||
Rädslan att någon ska stjäla affärsidén
Hej alla glada! ;D Kategori: Affärsidéer |
|||
tillverkare?
Hej! Kategori: Inköp |
|||
Sälja enskild firma
Hej, Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Kostnad att ha någon anställd
Hej! Har en liten fundering kring anställda, både som egen firma, aktiebolag, inom sjukvården m,m |
|||
juice
Jag känner en vän som tycker at det vore en förträfflig idé att starta en juicebar där man kan komponera sin egen juice eller smoothie med diverse råvaror. Jag har dock flertalet invändningar emot detta. Som att Kategori: Affärsidéer |
|||
Bokföra köp av bilder
Hej, |
|||
Boka möte via telefon
Hej! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Enskild firma, några frågor.
Hejsan alla företagare! |
|||
Spara pengar på skattekontot?
Jag kikade på räntan för vårt affärskonto, en ganska nedslående studie: |
|||
Behöver diskutera en idé med en pålitlig person som är kunnig inom juridikMin affärsidé är kopplad till juridik. Jag skulle behöva diskutera idéen med någon som är kunnig inom området för att se närmare om den verkligen är möjlig. Jag känner själv ingen som är bra på juridik och det känns lite fel att gå till en dyr jurist för... |
|||
Kloka beslutSom motsats till dumma beslut kan man ha detta ämne. är det sedan som så att ett dåligt beslut ändras kan det komma till kloka beslut med hänvisning till det förra. Det här ihopslaget kan vara en idé att leva på. Man kan även sända detta till olika makthavare för en hyfsad slant. Reklam runtom skulle kunna ge en hel del tror jag för folk är nyfikna... Kategori: Affärsidéer |
|||
Typsnitt för flygblad
Skulle väl egentligen platsa på ett grafiskt forum men här kanske man kan få svar som inte är överdrivet avancerade. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
SMS funktioner
Jag skulle vilja veta mer om sms funktioner. Kategori: Off Topic |
|||
Tips om affärsidéer
Hej 🙂 Kategori: Affärsidéer |
|||
Avskrivning
Om vi är två som köper en grävmaskin och vi är egna företagare på varsitt håll. |
|||
Dumma beslut
är något man skulle kunna starta upp om det inte redan finns. Genom det kan man också bilda opinion. Hur långt man får gå i anklagelse finns det regler för men jag tror att folk skulle läsa den och kanske tom prenumerera på en sådan på nätet. Vad man fått rätt om man varit envis kan andra ha nytta av. Kategori: Affärsidéer |
|||
Milersättning?
Har sökt i forumet, men inte hittat något som passar min fråga. |
|||
Övergång hobbyverksamhet till enskild firma
Jag håller på att starta en enskild firma och har i dagsläget hobbyverksamhet som jag deklarerar. Hur gör jag med inköpta inventarier och varulager som jag vill få över till företaget? |
|||
Behöver lite hjälp med vad jag ska starta
Hej, jag är 16 år och jag funderar på att starta eget företag, Kategori: Affärsidéer |
|||