Senaste inläggen
Pressmeddelande: Världshistoriens första konferens för sociala företag i SverigeFöretag som räknar vinsten i välmående och låter pengarna bli en sekundär angelägenhet står i fokus för konferensen ”Utveckling – inspiration för socialt företagande” som SKOOPI och NTG-socialt företagande anordnar, tre dagar i oktober. De sociala företagen är en resurs för att vidga arbetsmarknaden och skapa arbeten. Människor som hamnat utanf... Kategori: Nyheter |
|||
Fråga
Jag vill diskutera en affärsidé med en person via telefon men vill först ha ett sekretessavtal påskrivet. Personen bor långt bort så jag har inte möjlighet att åka dit. Hur löser jag det på ett säkert, snabbt och billigt sätt? Via brev, fax (jag har ingen fax >.<) eller annat? |
|||
Ange exakt vad i faktura?
Läste i ett inlägg nedan att man bl.a. ska ha följande med i sin faktura: |
|||
Uppge moms för privatpersoner?
Snabb fråga som jag hoppas på snabbt svar på: |
|||
Hur hittar man grossister eller leverantörer.
rtfm Kategori: Inköp |
|||
Anställd eller inte?
Hej! |
|||
Ej säljbara varor
Som nystartad i klädbranchen är det lätt att handla på sej några felaktiga varor som ej går att sälja, har testat med rea men kundgruppen är fel åldersmässigt. Hur bokför man dem och vad gör man med kläderna - slänger? Hur gör du? |
|||
Tips på Kassasystem?
Hejsan, Kategori: Söker/eftersöker |
|||
online sport sajt
hej! Kategori: Affärsidéer |
|||
När måste man periodisera en kostnad??? Ber om snabbt svar
Har fkatura för en informationstjänst på nätet. Faturan gäller 12 månader framåt (ett sorts abonnemang alltså). Fakturan är på 19250:- |
|||
Ett dygnet runt-öppet dagis?
Jag går i tankar på om det skulle gå att starta upp ett dagis som har öppet dygnet runt. Jag har insett hur många familjer det är som är i behov av barnpassning alla möjliga timmar på dygnet. Vore det inte praktiskt att ha ett dagis där man kan lämna sina barn och veta att de blir väl omhändertagna när man reser bort eller jobbar? Kategori: Affärsidéer |
|||
Webhotell
Hej! Kategori: Off Topic |
|||
Dra av kläder som säljare
Hur lätt är det att dra av kläder om man jobbar som säljare och ska ut på kundbesök? |
|||
FakturamallHar sökt en bra fakturamall utan resultat. Vill helt enkelt ha en mall jag kan använda i all evighet, eller lära mig skapa en egen i Excel eller Word. Tips? |
|||
Vat nr
Hej |
|||
Startdatum för moms
Nu på måndag 1 oktober börjar min moms att gälla. |
|||
Företag använder nya metoder att bygga varumärken
:blink Företagare! |
|||
Hjälp
Jag har alltid viljat jobba med företag och affärer. Jag har studerat entreprenörskap, drivit mindre företag osv men jag är fortfarande relativt ung. Jag älskar tanken av att bygga upp ett företag och lyckas samtidigt som målet är att bli ekonomiskt oberonde. Kategori: Allmänt |
|||
sjukersättning
Hej |
|||
VISITKORT 8 000 st
Jag har delat ut VISITKORT 8 000 st i Umeå & faktiskt sett att det är det bästa sättet att få abbonemangskunder på :bravo Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||