Senaste inläggen

Ltd-bolag

Någon här som har registrerat ett Ltd-bolag med svensk filial som skulle vilja berätta om hur allt pappersarbete gick, om du är nöjd och vad det kostar från år 2 för dig per år.

Kategori: Allmänt

Beräkna preliminärskatt

Hej!
Uppe i kamp med Skatteverket ang. momsreg/prelimskatt och har lite bekymmer och frågor.
Givetvis är det extremt svårt att uppskatta hur väl ett företag kommer att gå, därför har jag valt att starta mitt företag nu när jag fortfarande är student och får studiemedel för att förhoppningsvis bli egenföretagare på heltid när studierna är klar...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Inkorrekt balansrapport?

Hej!

Jag driver en enskild firma som ska omvandlas till aktiebolag, än så länge drivs de parallellt innan hela flytten är ordnad. I firman bokför jag enligt bokslutsmetoden (bokföring sker vid betalning).

Nyligen ville jag göra en större investering och min kontakt på banken sa att de säkerligen kunde bevilja lånet, och bad mig skick...

Mallar för ISO 9001

Hej, är det någon som kan tipsa om var man kan hitta ISO 9001-mallar gratis? Jag vet redan att material finns att köpa på sis.se och iso.org .

Eller någon som har en kvalitetsmanual, och vill skicka den till mig som exempel på hur en sådan kan se ut?

Tack på förhand.

Kategori: Söker/eftersöker

Anthony Robbins

Hej på er!

Såg att Mr Anthony Robbins kommer till Sverige för första gången.

Någon som varit på något av hans seminarier tidigare, och i så fall är det värt tiden och pengarna? Eller är det bara dravvel?  :o

Åsikter snälla!

http://www.leadershipintime.se/tony/

MVH

R

Kategori: Chef, Ledarskap och Coachning

Numrering av verifikationer

Ska man markera alla papper som ingår i en verifikation i grundboken med samma nummer?

Jag undrar alltså om det är lagkrav på att siffran ska exempelvis ska skrivas dit på bokföringsordern+fakturan eller bara bokföringsordern?

Inredningsgrossister?

Hej!
Jag har planer på att starta en liten och gullig inredningbutik. Men jag har inte hittat någon grossist att köpa "grejjor" av. Är det nån som vet var man kan hitta någon sådan? Gärna ljus och andra små söta saker.

Väldigt tacksam för svar!

Kategori: Inköp

Söker gym och träningscenter i Göteborg

som är intresserade av länkbyte eller hjälp med att synas på internet.
Möter ny en stor efterfrågan på Gym i Göteborg och behöver sätta upp en sida för detta.
Ni som designat eller hjälpt gym med hemsidor i Göteborgstrakten skicka ett PM.

Bokföring av varuinköp utlandet

Hej,

Jag håller på att göra redovisning av min mans företag, han köper det mesta utomland, speciellt i Tyskland.

Jag undrar hur redovisas moms, vilken konto använder jag och hur fyller man skattedklarationen N1.

Tack  för din hjälp. :vissla

Köp av privatperson

Hej,

Funderar på att köpa diverse domännamn och hemsidor från privatperson. Vad skiljer sig från om jag skulle köpa dessa från ett annat företag?

Mvh,

Anton Malmberg

Dagligvaruhandeln?

Hej,
Mitt namn är Dennis och har en affärsidé som riktar sig till dagligvaruhandeln (ica, coop, willys, etc.). Jag undrar bara kort ifall någon har erfarenhet av hur det är att göra affärer med dagligvaruhandeln, företagsmässigt alltså! 🙂 Något man ska tänka på?

Vänlig hälsning

Kategori: Affärsidéer

Bifirmor

Hur många Bifirmor kan man ha kopplat till ett aktiebolag?

Skall "dekaltrimma" min nya firmabil

Hej alla!
Jag skulle vilja ha förslag-feedback på hur jag på bästa sett "dekaltrimmar" min nya firmabil.
Bilen är en Fiat Scudo-08 mörkgrå metalick. se. www.fiat.se
Min ide är att huset och min logga (se. www.ventilationsrensarna.se)på del av sidan på bilen sen så kommer dessa punkter brevid.

• Rensning av all form av ventilation.

Kategori: Feedback

Flera namn på verksamhet

Har en liten fråga som jag hoppas ni ska kunna hjälpa mig med!

Det är så att jag för tillfället har en enskild firma som driver en webbutik. Denna webbutik heter som den enskilda friman, så långt inga problem...

Men nu har jag planer på att öppna en fysisk butik, och den skulle jag vilja ha ett helt annat namn på. Går det? Hur gör man...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Feedback tack

Hej skulle vilja ha lite feedback på min hemsida www.ventilationsrensarna.se
ursäkter osv. kommer när ni kommenterar
//Henkan

Kategori: Feedback

Starta museum

Sitter just nu i ett spännande projekt med en kund som är intresserad av att starta ett litet museum. Finns det någon här som vet vilka regler som gäller för detta eller var man kan finna dem?

Med vänliga hälsningar

Magnus Olsson
Uddatorp AB

spåra internetanvändare

Jag har funderat en del på hur lätt eller svårt det är att söka upp en person via nätet.

Om någon ha sin blogg hos Blogger eller skriver på ett forum som detta. Går det att hitta personen?

Kan polisen söka upp en person om man skriver något olagligt?
Kan jag leta upp vem som svarar på detta inlägg, om någon gör det vill säga..  :mr...

Kategori: E-handel

Outsourcing

Hej på er alla!

Jag undrar om någon här inne har någon erfarenhet av outsourcing i någon form. I så fall skriv gärna några för och nackdelar som ni upplevt.
Jag vet att det är en bred fråga men jag vill mest veta lite allmänt så bara skriv det ni känner för. Vilken bransch ni verkar i spelar heller ingen roll  :o

Det jag är nyfik...

Kategori: Företagande över gränserna

Etiketter

Hej!

Jag har just fått tag på en excelfil med ca 7000 adresser. Nu är jag bara intresserade av en del av dessa, men hur ska jag gå tillväga för att få dom från excelfilen till en etikett?
Jag har hittat något program där man kan kopiera en adress från excel och lägga in, men då blir alla etiketter på arket likadana och jag har ju bara tän...

Kategori: Off Topic

F-Skattesedel/Momsregistrering och VAT-nummer?

Hej!
Fick precis mitt beslut av Skatteverket där jag blivit tilldelad F-Skattesedel men ej registrerad för moms (eftersom mitt företag är i startgroparna). Nu blev jag genast förvirrad. 😃 Jag kommer i huvudsak att genomföra konsulttjänster så detta skall inte vara något problem. Men jag har även kontakt med ett antal utländska företag som jag k...