Senaste inläggen

Marknadsundersökning?

Hej
Jag har en ide om ambulerande försäljning inom en viss produktkategori.
Försäljningen sker till privatpersoner.

Hur gör jag en marknadsanalys?
Kan jag få reda på hur mycket av dessa produkter som det köps i sverige?
Hur mycket som importeras? Letade på SITC databsen på SCB.se men jag blev inte klokare.
Hur ska jag ta reda...

Kategori: Affärsidéer

"62-åring åt upp sin bokföring"

[color=red][size=10pt]"62-åring åt upp sin bokföring"[/size][/color]
Också ett sätt när man tröttnat på sin bokföring  :bravo
ur Expressen 070927

...men så var det inte i detta fallet >> :OMG
http://umea.expressen.se/Ume%25C3%25A5/1.857293/62-aring-at-upp-sin-bokforing

Kategori: Off Topic

Anställningsintervju

[color=orange][size=10pt]Chefernas mardrömsintervjuer[/size][/color]
Läs och hoppas du slipper genomgå något liknande>> :giggle
http://dinapengar.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2007\09\26\13174&o=expressen&id=0  :OMG

Kategori: Allmänt

liknande sajt för föräldrar

Hej

Jag funderar på att starta en liknande som www.foretagande.se som riktar sig till föräldrar och de som väntar barn.
Att vara förälder kan vara svårt och det kan skönt att vädra sina tankar om uppfostran och även kunna läsa artiklar och tips om hur man blir en bättre förälder.
Eller är det bara jag?

Vad tror ni om det? Svara...

bostadsförmedling (student)

Jag plugade tidigare i Jönköping och där (så vitt jag erfar) fanns det ingen sida som förmedlade bostäder, rum hos privata hyresvärdar, alltså sådana som inte bedriver hela uthyrningsverksamheter.
Dock fanns det en hel uppsjö av privatpersoner som ville hyra ut ett rum eller delar av sin bostad.

Min tanke är att man likt (boplatsgbg) om m...

SV: Söker webb-designer för mindre uppdrag

Mojo, vad tar du (typ) för att utforma en logga - frågar av intresse/behov, inte för att jag är nyfiken.

Kategori: Off Topic

En sjö av e-butiker.

Nästa steg för mig och mina bolagsmän är att hitta en passande e-butikslösning för vårat företag.
Har tittat runt i några dagar och upptäckt att det finns hur många som helst! I min topic ljög jag när jag skrev sjö, ett mer pricksäkert ord vore nog att skriva hav...

Hur som helst så undrar jag om här finns någon som har positiv samt negat...

Kategori: E-handel

Starta företag på distans

Hej

Jag är i uppstarningsskedet att tillsammans med en kompanjon starta ett Handelsbolag som kommer bedriva verksamhet genom internet, alltså enbart virtuellt. Vi har tänkt att sköta detta från utlandet men då blir min fråga således; går det att sköta allt på distans genom post/telefon/internet (nu pratar vi alltså om själva starten, bolagsv...

missat kravet på CE-märkning

Mitt blivande företag skall innehålla handgjorda leksaker i främst trä- och textilmaterial. Produkterna är planerade att säljas via hemsida och i miljöer för lite robusta hantverk. Upptäckte nu till min fasa att jag missat CE-märkningen, vilket ju är ett krav för att få sälja leksaker.
Jag är osäker på om mina produkter skulle klara flamsäkerhet...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Söker webb-designer för mindre uppdrag

Eftersom jag vet att det finns en del webbdesigners på forumet...

Jag söker en webb-designer till att skapa en mycket enkel hemsida åt ett fastighetsbolag.

Hemsidan skall fungera som "skyltfönster" för bostadssökande där våra fastigheter beskrivs och finns på bild och där vi kan lägga ut om vi har lediga lägenheter. Hemsidan skall ock...

Kategori: Söker/eftersöker

Pressmeddelande: Lansering av ny webbplats för företagare

Pressmeddelande 24 september 2007
Näringsdepartementet

Lansering av ny webbplats för företagare
Idag lanserar vi en ny webbplats för företagare. På webbplatsen kan man ta del av de 56 reformer som alliansregeringen genomfört eller håller på att genomföra under vårt första år vid makten. Reformerna syftar till att förnya och...

Kategori: Nyheter

Sekretessavtal

Jag vill hålla min nya affärsidé hemlig. Men jag kommer att behöva berätta den för ett antal personer som skulle kunna utnyttja den för egen vinning. Är det vanligt att idéer skäls trots sekretessavtal? Finns fler sätt att skydda sig?Jag hade tänkt skriva mitt sekretessavtal enligt den här mallen: Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Reklamkostnader i allmänhet

Jag håller på att planera ett företag och räknar på en budget. Därför behöver jag skapa mig en allmän uppfattning om kostnader för marknadsföring. Jag är inte ute efter några exakt siffror - bara ungefär. För tillfället har jag ingen aning om prisnivåer.

<...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Artikelnummer

raderat

E-handelsstatistik

Hej alla,
mitt första inlägg här blev tydligen en tråd!
Först vill jag ge mycket creds till en mycket bra sida med ett spektakulärt forum!  :winner

Nu till frågan,
jag har försökt leta runt på google och diverse sidor som SCB efter statistik på Sveriges e-handelsmarknad utan några speciellt bra resultat. Det jag är ute efter är sif...

Kategori: E-handel

PR - Kostnadseffektiv marknadsföring för små företag eller bara onödig exponerin

Tänkte höra hur forumets deltagare ser på PR som en marknadsföringsmetod främst för små och nya företag med begränsade resurser.

Min personliga uppfattning är att PR borde vara en effektiv metod, främst ur två synvinklar för ovan nämnda urvalsgrupp.

1. Skapar förtroende
2. Ger ett billigt mediautrymme

Med mina punkter menar...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Hur bokföra trängselskatt

Hej

Hur (vilket konto) bokför jag trängselskatt?

Nvh Carinan

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Hur bokföra förseningsavgift till Skatteverket

Hej

Missade att anmäla moms på nätet tll skatteverket. Ska betala förseningsavgift - vad bokför jag denna på?

Mvh

Carinan

Hur bokföra etc?

Jag och en vän driver idag en portal på nätet (www.fotointresse.se) som går heöt ur egen ficka idag!

Dock har vi börjat få in förfrågningar om folk som vill kunna annonsera på siten, samt har planer på att  utveckla portalen vidare, med t.ex. egen bildbank etc, där man kan köpa mer plats mot betalning osv!

Hur löser man bokföringen os...

Hur fungerar kontakt med kändisar?

Jag har en affärsidé där jag behöver anlita ett par kända svenska personer som t ex artister, idrottsmän eller TV-profiler. Jag vill inte avslöja idén men det handlar om ett långsiktigt arbete.

Jag undrar lite om hur kändisvärlden fungerar. Hur tar man kontakt med dem? Har de agenter eller kontaktpersoner? Ställer de flesta upp på "e...