Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.
Pensionär och företagare hur går det ihop. Ofta rent förträffligt och ingen har bättre förutsättning än de att lukerativt få det att gå runt. Du som tänk tanken ta kontakt med mig. Mitt företag Abi Design tar sig an några stycken per år.
[/quote]
Hej Lars,
jag är inte där än, men jag undrar vad du menar. Om ditt företag "tar sig an några stycken per år" är man väl inte egen företagare?
Förtydliga gärna vad du menar.
MVH
R
Däremot så är det betydligt vanligare i USA, att företag startas av pensionärer.
Till ytter mera visso, så är målgruppen att nå ut till den äldre delen av befolkningen
som även där ökar i antal.
Även andra företag har börjat inse att detta är en stor och viktig målgrupp, vilket har gjort det betydligt lättare för äldre att komma ut på arbetsmarknaden.
Förhoppningsvis så kommer vi även i Sverige att få se samma utveckling och Lars har tagit första steget :nicka
Vi kan börja på landets alla turistbyråer som idag befolkas till största delen av ungdomar
som knappt har fyllt 20 år.
Inte går jag in som 50 åring och fråga vad jag ska se och uppleva, utan jag vill ha svar från någon med samma referensramar som jag själv har.
Ungefär så.
Jag är övertygad om att en pensionerad lagerarbetare på blott en vecka hade organiserat lagret i mitt nya företag på ett bättre sätt, än vad jag har åstadkommit på fyra månader. Jag är rätt så säker på att en pensionerad bokförare hade organiserat mina papper långt mer effektivt och tidsbesparande, än vad jag har gjort hittills.
Det behöver inte vara några mentorer med kolossalt framgångsrikt företagande bakom sig, eller ens företagande alls, det räcker rätt så bra med ett helt livs visdom bakom orden ibland. I Sverige är vi väldigt snabba med att kritisera hur t.ex. andra länders folk tar hand om sina barn (eller snarare inte tar hand om dem). Men, om de såg hur vi behandlar våra gamla i vår kultur, då skulle vi inte vara mycket värda i deras ögon.
Det är kanske inte bästa kompisen eller sambon/äkta hälften vi skall ha med i styrelsen för våra företag, utan våra föräldrar (eller far- och morföräldrar om man är ung).
För ett par veckor sedan kunde man knappast finna henne på Goggle men tack vare ER och andra ser jag idag den 17.2.2012 hela 2 sidor.
Tack företagande.se
Lars
Lars (65):cheer: :cheer: :bravo
Lars