Senaste inläggen
Att ha rätt och att få rättär något jag ofta får syssla med. Sista tiden har det funnits ljuspunkter och senast förra veckan fick jag tillbaka nästan 15´efter 6 års överklagande. Det stora problemet denna gång var hur man skulle hantera alla sina lagar på ett så gammalt fall. Men nu när de tränat på SKV ska de få nästa uppdrag och nästa och nästa......... Har ni något ärend... Kategori: Allmänt |
|||
Såld faktura och sen kundförlust...rörigt.
Vi har sålt en faktura till AMFA och fått pengarna minus deras avgifter dagen efter. Därefter har kunden lyckats få denna faktura att bli en kundförlust för oss. Vi hade gjort fel... |
|||
Måste man göra moms överföringen månadsvis i bokföringen vid 3 mån moms
Måste man göra moms och momsöverföringen månadsvis eller räcker det att göra det efter 3 månader? |
|||
Leverantör skickat varorna men ej tagit betalt !!??
Har ett litet problem jag inte riktigt vet hur man ska göra... Kategori: Företagande över gränserna |
|||
T-shirt tryck
Någon som är intresserad av att vara med och starta upp ett nytt klädmärke? Kategori: Affärsidéer |
|||
söker driven säljareBeijing solutions är ett nystartat kinesiskt bolag som hyr ut personal, så kallad co-employment, vilket innebär att våra kunder anställer personal via oss istället för att gå genom den långa och krångliga processen med att registrera ett bolag i kina, de slipper även hyra in dyra konsulter via outsourcing bolag. Vi tar endast ut en mindre avgift /... Kategori: Söker/eftersöker |
|||
bokföra tävlingsvinsterJag har en tävling där 3 personer vinner saker värda ca 250kr (mitt inköpspris) per person. Hur bokför jag detta eller behövs ej detta? |
|||
Varför handlar ingen?Jag startade min nätbutik för beg barnkläder 1/7 2008 men än så har ingen handlat. Jag har satt en budget på 300 kr hos google adwords, sen har jag satt ut en hel del annonser där du som företag kan annonsera gratis. Den snåla budgeten är mycket för att ekonomin för tillfället inte räcker till. Sen har jag beställt visitkort som vänner och bekanta... Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Värde på programkällkod
Har under en 10 års period utvecklat en programvara, vars källkod jag uppskattar har ett värde på 1 miljon. Ska jag bokföra källkoden på något sätt eller har detta endast ett virtuellt värde i företaget? Någon annan i liknande situation som kan klarställa detta? Har enskild firma. |
|||
Hur ska jag fylla i? -och hur räknar jag ut?
Jag ska nu i veckan ansöka om F/A-skatt för en enskild firma med förenklat årsbokslut, bokslutsmetoden samt momsregistrerad (årsredovisning). Jag tänkte göra detta på företagsregistrering.se |
|||
Bra gratis webbshop
Någon som har tips på en bra och billig webbshop? Helst gratis? Kategori: E-handel |
|||
Bokföringsprogram och avdrag
Jag kollar runt efter bokföringsprogram och jag har hittat "Visma Enskild Firma" vilket verkar fungera super då min firma följer vilkoren för det. |
|||
Thunderbird - Mitt svar hamnar längst ner i mejlet
Hej! Kategori: E-handel |
|||
Värdeminskning
|
|||
Tusen tack, ni är underbara på detta forum ! =)
Vill bara tacka er alla på detta forum, ni är underbara. Kategori: Off Topic |
|||
Hur kreditera del av faktura
Hur gör jag: |
|||
Bokföra något som är köp utanför och innanför EU, skillnad?
Har köpt varor nu både från ett land innanför EU, samt ett utanför. |
|||
Ta hjälp av skola?Någon här på forumet som har tagit hjälp av studenter på olika program för att få fram en prototyp av en tänkt produkt? Kategori: Allmänt |
|||
Några bokföringsfrågor...
Gäller ett AB. |
|||
Avtal med nedlagd enskild firma - vad gäller?Om två företag gemensamt äger rättigheterna till en produkt och det ena företaget läggs ned. Vem äger då rättigheterna? Den nedlagda fiman är en enskild firma. Kan det då tolkas som att privatpersonen äger rättigheterna (personnumret är ju samma som org. nr), eller övergår rättigheterna till det ännu existerande företaget? (det finns inget i avtale... |
|||