Finansiering med privat lån

1
Funderar att köra igång eget i form av enskild firma alt. HB. För att finansiera det hela privatekonomiskt planerar jag på att ta ett privatlån.

Kan jag betala tillbaka lånet via företaget? Hur påverkar det min personliga ekonomi? Beloppet det rör sig om är 200.000 kr med en ränta på 6,35%.
49
Det beror naturligtvis på huruvida du ska betala tillbaka lånet och till vilken takt, räntekostnaden per månad blir ju 1058 kr i vilket fall.
2360
37
Att ta ett lån för att köra igång det hela är inte fel under förutsättning att det ger bra avkastning. Att sedan återbetala lånet innan allt för hög lön utages gör det  hela ändå bättre, om du dessförinnan planerat enskilda firmans inriktning på ett rätt sätt så kan det bli riktigt lönsamt. Det finns ett flertal saker man ska tänka på innan uppstart och framförhållning.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
7
[quote author=mpower link=topic=4173.msg19597#msg19597 date=1218437110][br]Funderar att köra igång eget i form av enskild firma alt. HB. För att finansiera det hela privatekonomiskt planerar jag på att ta ett privatlån.[br][br]Kan jag betala tillbaka lånet via företaget? Hur påverkar det min personliga ekonomi? Beloppet det rör sig om är 200.000 kr med en ränta på 6,35%.[br][/quote][br][br]Jeg er i samme situasjon som Mpower, men bare året etter. Dessuten er jeg norbagga. Det er vel liten forskjell på norske og svensker banker antar jeg.[br][br]Men hvordan blir det å gjøre noe likendene i dag i forhold til i fjor?
5
Hej![br][br]Eftersom du efterfrågade finansiering på forumet gällande din idé för att starta ett företag så vill jag passa på att tipsa om det företag jag arbetar på.[br]Vi heter Exchange Finans och arbetar med både privat och företagskunder med att låna ut kapital. [br]Och förutom att enbart låna pengar av oss har vi även andra företagstjänster som vi kan erbjuda dig, vi kan även erbjuda våra kunder och samarbetspartners valutaväxling, giroservice – betala dina räkningar, sparkonto, bankintyg, säljfinansiering, dagskassaavtal samt fler produkter som riktar sig mot företagare och privatpersoner.[br][br]Mer information om oss och våra produkter kan du hitta på vår hemsida www.exchangefinans.se[br][br]Hör gärna av dig ifall du tycker om det och du kan också kontakta mig direkt på tel-nr 08-440 2921[br][br]Med vänlig hälsning Mathias Ekengren[br]

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.