Hur funkar det?
[size=10pt]Förr har jag haft en tjej som har sålt åt mig på provision. Hon hade eget företag så hon fakturerade mig summan vi hade kommit överens om. Inga konstigheter med det. :nicka
MEN...nu har jag en tjej som skulle vilja sälja men hon är inte egen företagare. Hur gör jag då? Måste jag anställa henne? eller betalar jag ut summan hon är berättigad till och så får jag stå för arbetsgivaravgifter och skatt.....m.m. :blink
Hur funkar det? Någon som kan ge några praktiska svar på lösning.
Hon är duktig säljare men hon har inga planer på att bli egen.[
Jag har alltid varig själv i mitt företag och inte haft anställda så detta är nytt för mig. Kanske jag ska kontakta skatteverket om råd men jag tänkte fråga här först./size]
MEN...nu har jag en tjej som skulle vilja sälja men hon är inte egen företagare. Hur gör jag då? Måste jag anställa henne? eller betalar jag ut summan hon är berättigad till och så får jag stå för arbetsgivaravgifter och skatt.....m.m. :blink
Hur funkar det? Någon som kan ge några praktiska svar på lösning.
Hon är duktig säljare men hon har inga planer på att bli egen.[
Jag har alltid varig själv i mitt företag och inte haft anställda så detta är nytt för mig. Kanske jag ska kontakta skatteverket om råd men jag tänkte fråga här först./size]