Senaste inläggen
Verifikationer vid handel på auktionssajter?Jag har tänkt köpa och sälja varor på auktionssajter som e.bay och Tradera. Vad använder jag då som underlag till bokföringen? Om jag handlar av/säljer till en privatperson får jag ju inget kvitto och ingen faktura skickas. |
|||
Tullfri gräns för företag?
Finns det någon tullfri gräns för företag? |
|||
Ekotextilier
Hej, |
|||
Komma vidare med affärsidé?
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Dodge Viper SRT-10 V10
Dodge Viper SRT-10 Information Kategori: Till salu |
|||
Giuen Holding Ltd. Property Management
Florida Woodland Ranch Kategori: Till salu |
|||
Marknadsföring mha Microsoft Dynamics CRM 4.0Testa Microsoft Dynamics CRM 4.0 och sköt all kunddialog marknadsföring mm därifrån. Ni får en månad helt gratis utan några förpliktelser (max 5 konton). Ingen debitering förrän vi har ett avtal undertecknat! Nu är det slut med post-it lappar som hamnar mellan stolarna och glöms bort. Man blir effektivare och har kontroll över allt man kommit övere... Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Missat momsregistrera
Ett nystartat företag blev ej registrerat för moms. |
|||
Nybörjarfrågor om bokföring
Hejsan! |
|||
Verifikation för betalning av lev.faktura?
Halloj, bered er på en basic-fråga utan dess like 🙂 |
|||
Bokföring av faktura som är såld till Amfa, utbetald men senare ej godkänd.
I normala fall bokför jag (siffror bara exempel, ej exakta) |
|||
Olika företagsnamn mot leverantörer och kunder?
Hejsan! 🙂 Kategori: Allmänt |
|||
Rekordlåg framtidstro bland svenska företag
Företag i Sverige, Norge och Danmark har den lägsta framtidstron på tre år. Detta visar Mamuts skandinaviska företagsbarometer som genomförts bland 1 800 företag i Skandinavien av Sentio Research på uppdrag av Mamut. Kategori: Nyheter |
|||
säljer bäst på nätet
Hej, Det var ett tag sen jag var här men så en dag fick jag frågan "Vad är det som säljer bäst på nätet?. Finns det någonstans man kan se statisktik vilka varugrupper som säljer bäst? Då tänkte jag att detta var nog en fråga någon här kunde svara på. Kategori: E-handel |
|||
Företag till salu
Hej! Kategori: Till salu |
|||
Skapa nyhetsbrev?
Hej! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Köp av företag
Min sambo skall sannolikt köpa andelar i ett företag. Företaget är inget AB, utan ett KB så vitt jag vet. Det ingår i ett samarbete med flera andra företag under ett "paraplyföretag" som har en liten veterinärklinik och kontor. Nuvarande organisationen är rätt snurrig och i min mening dåligt uppbyggd. |
|||
Nystartat webföretag söker kunder för referenser
Har ett nystartat företag som sysslar med webdesign. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Bokföra inköp av material korrekt
Jag har en hel del fakturor ute nu, på flera av dom har jag först köpt in material själv, och sedan sålt det vidare till kund. |
|||
Arbetsgivaravgifter i samband med ersättning till 17-åring med A-skatt
Min syster har hjälpt mig med ett mindre arbete för det handelsbolag som jag är delägare i. Som ersättning har jag tänkt betala henne 9000 kronor. Jag är dock något osäker på hur mycket som skall betalas i arbetsgivaravgifter, om några dylika avgifter skall betalas in överhuvudtaget? |
|||