Senaste inläggen

Rita en översiktskarta

Vi har nu fått in ett nytt uppdrag hos quickhelp.se.
Uppdraget går ut på att rita en översiktskarta över en fågelpark.
Den behöver inte vara skalenlig, och du får helt fria händer.
En skiss på detta finns tillgänglig.

Mer information finns på vår hemsida.

Låter detta intressant?
Lägg ditt bud på www.quickhelp.se eller kont...

Kategori: Söker/eftersöker

Investeringsföretag inom fest

Hej jag har fått in tankarna på att starta ett företag som köper/investerar i företag som håller på med t.ex. bar,catering,fest comunity, festfixare vad tror ni skulle det gå. Hur mycket pengar kan det behövas ? 🙂

Kategori: Affärsidéer

Gratis webbsida!

Jag har ett par webbsidor med unika designs som är byggda på Joomla, dessa webbsidor behöver jag ha i min portfolio och med det söker jag företagare som behöver en webbsida, så klart så är webbsidorna helt gratis.

Skicka mig till cssjob@gmail.com om ett intresse finns.

Kategori: Allmänt

Hur locka besökare till köp?Hjälp!

Jag skulle vilja ha feedback på min webshop Uppvaktningstips, www.uppvaktningstips.se.

Jag har varierat antal besökare per dag, mellan 70 och 150 beroende på marknadsföringsinsatser. Problemet är dock att få besökarna från att vara bara besökare till köpare.

Vad skulle ni vilja ändra på sidan? Vad är bra? Ska något tas bort helt?

Kategori: Feedback

hjälp med anställning

Jag har bara en liten firma med omsättning på ca 50.000 men skulle ändå behöva anställa en person ibland när det gäller svårare arbeten inom finsnickeri.
Var läser jag lättast om hur jag ska göra för att anställa denna person under dessa projekt? Kan någon hjälpa mig med vad som ska fyllas i osv alternativt någonstans där allt står tydligt.

Kategori: HR - Personalfrågor

Behöver du en driftig kompanjon-delägare ?

Letar efter ett företag där jag går in som en aktiv kompanjon-delägare.
Utbildad webbdesigner och informatör - Mycket intresserad av affärsutveckling, marknadsstrategi, läst affärsjuridik.
Kunnig i Adobe´s produkter.
Har insikten och kunskapen om starka varumärken och mycket god kundpolicy betyder för ett företags överlevnad.
Tidigare a...

Inkasso, hur bokföra?

Har en faktura som vi lämnat för inkasso.

Bokad först som...

D            K
1510      6250     
2610                    1250
3010                    5000

Ursprungligt belopp 6250
Ränta                        45,08
Till oss                   6295,08
Påminnelseavg           50
Totalt ...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Moral / nattklubb

"Om det inte lönar sig gör man 'fel'" säger du. Ja, om det är "rätt" att betala utpressarpengar till kriminella, så. Oavsett hur du vrider på det så ligger det ju till på det viset att byråkratikrångel och höga skatter lockar eller i vissa fall faktiskt tvingar företagare att bryta mot lagen. Detta blir tyvärr en ond cirkel. När det sedan...

Kategori: Off Topic

Söker webbsida

Tjenare söker en person som både kan designa och koda en hemsida åt mig. Skriv här eller PM för intresse, länka gärna eran sida med också! 🙂

Tuff rekrytering - hitta partner

Hej alla,

Tänkte ta upp en fråga som är enligt mitt tycke väldigt svår, att hitta affärspartners. Idag är jag VD för svenskt bolag som är riskkapitalfinansierat, bolagets namn är JAYS. Under en längre tid har jag försökt hitta en hungrig partner som har lust att dela bolagets framgångar och motgångar. Uppdraget är väldigt tufft men erbjuder...

Kategori: HR - Personalfrågor

Jag söker jobb!

Eftersom ledande och aktiva människor inom många branscher samlas på företagande.se, så tänkte jag göra reklam för mitt bästa företag "mig själv".

David-21år-Sthlm.

Mitt mål är att få arbeta i en målfokuserad och utåtriktad arbetsgrupp där nya utmaningar är en del av arbetet. Kreativt arbete gör mig drivande och jag går helt fo...

BegravningsByrå

Hej!

Hade tänkt starta ett begravningsbyrå i Finland, Helsinki tillsammans med ett par kompisar.
I detta ingår allt, från gravsten till blommor och även begravnings. kläder.
Det är definitivt mindre risker än i att tex. starta en klädbutik.

Vad tror ni om idén ?

Tips om Bra Alternativ till GoDaddy som webhost?

Hohoo!

Jag bygger just nu sajt för att lansera/pristesta en första produkt under sensommaren. Kommer att använda en vanlig Yahoo-store som betallösning. Verkar enkelt och  mycket prisvärt.

Jag har flera domäner reggade via GoDaddy. De erbjuder en massa krafs utöver att sälja domänerna. Men deras sajt är så j-a jobbig att titta på...

Kategori: E-handel

Tips om Kreditkort som ger bonus till företaget?

Vi har en fråga om kreditkort kopplat till företaget.

Jag har nyligen läst en utmärkt bok om Internet företagande.

Författaren tipsar om att alltid betala större fasta kostnader (typ Google annonser, inköp varulager etc) med kreditkort som ger ngn form av bonus (poäng till ngt användbart, typ resor).

Det låter som en självklarh...

SV: Billig hemsida

Personlin tycker jag det är förlegat med hemsidor som en konsult måste uppdatera åt en. Har ni administrations-gränssnitt?

Kategori: Till salu

Juridik och upphovsrätt på nätet

På bloggar och andra hemsidor tycker jag att de stundtals verkar vara djungelns lag som råder vad gäller upphovsrätt etc eller överdriver jag?

Finns någon juridiskt kunnig person som kan reda ut och förtydliga?
Vad är ok map bildmaterial. Är det ok att publicera en bild bara jag anger källa ev upphovsman? Råder verkligen olika regler för...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Första gången = ingen moms att redovisa

Nu är det snart dags för mig att fylla i skattedeklarationen (12 juli senast.).. För det första har jag inte fått något papper att fylla i, för det andra har jag inget att redovisa då det har varit mycket skola istället för företagande dessa tre första månaderna.

Hur gör jag när jag fyller i och hur får jag tag i rätt deklaration? vet såklar...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Matleverans företag i behov av hjälp!

www.matkorgen.com är företaget, idéen och hemsidan är klart. Avtal med inköps ställen av artiklar och råvaror är klart. Alla paper på företaget är klart. Bank och postgiro klart.
Driv nu av två kockar i Stockholm med bra meriter och bra erfarenhet.

Vi postar detta meddelande för att se om det finns entreprenörer/företagare/finansiärer
...

Fedback på vår hemsida

Alltid intressant att höra andras åsikter.
Adressen till sidan är: www.bgavideo.com

Kategori: Feedback

uthyrning

Hej alla glada,

I företaget har vi en portabel mässmonter, sådana som packas som resväska.
Vi funderar på att hyra ut de då och då när vi de inte användas.
Undrar om någon vet hur gör vi för att inte blir lurad? Ska man skriva kontrakt eller ska man skaffa sig försäkring..? prylarns är ju räått så dyra.

Tcak på för hand för alla...