Senaste inläggen

Bokföra Adwords, nytt konto

Jag ska bokföra kostnader för adwords. Men det finns inget konto i BAS2007 som kommer på momsrapportens ruta 21 så man ska tydligen skapa ett. Men hur?

Jag har spcs och när man skapar ett konto frågar den efter:
kontonummer ?
typ (kostnader)
SRU-kod (?)
Benämning (Tjänster från annat EG-land?)
Momsrapportkod (21- Inköp av tjän...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Leverantör av skönhets och hälsoprodukter?

Hej! Någon som känner till bra leverantör som jobbar med kända produkter inom skönhet och hälsa?

/Daniel

Kategori: Söker/eftersöker

SV: Behöver du hjälp av en fotograf?

Ni varierar priserna lite på hemsidan.
På ena stället står det 300 + moms / bild och ett annat 250
http://www.bildon.se/fotografering.asp
http://www.bildon.se/priser.asp

Kategori: Off Topic

Behöver du hjälp av en fotograf?

Hej, driver du ett företag och behöver hjälp att fotografera dina produkter till butiken eller andra ändamål? Kanke vill du ha proträttfoto på dina anställda, eller bilder på kontoret, era fordon?

Kolla in på vpr sida på bilder vi tagit och hör av dig vid intresse.

http.//www.bildon.se

Just nu söker vi nya och spännande fotoupp...

Kategori: Till salu

Frakt kostnader!

Tjena tjena!

Jag har en bekant till mig som bad mig att fråga runt om de finns några praktiska och bra sätt att frakta produkter som man säljer på nätet?
Jag jobbar nämligen inte med sådant här så har ingen aning...

Jag personligen har kollat upp lite att företag som Schenker, DHL och vår hederliga Posten tar runt 100 kr/ kolli at...

Kategori: Affärsidéer

Skolsaker?

Jag överväger att trycka mina tryck på brevpapper, pennor, lock och sådant tills skolan börjar, men tror ni att det kan bli nåt av det, eller är det ett för stort risktagande?

Amanda

Projektarbete - starta ett franchiseföretag

Hej

Jag har som projektarbete på gymnasiet att ta reda på så mycket som möjligt om franchising, samt som kronan på verket starta - teoretiskt - ett franchiseföretag (dvs. skriva hur jag skulle ha gjort).

Affärsidén är att sälja svensk mat i mcdonaldsformat - du kan köpa tex. älgkött, svenska köttbullar, pannkakor osv, men du får det...

Avtal och kunddatabas via Internet

Jag skulle behöva råd angående följande upplägg

Mitt företag erbjuder andra företag en annons i en folder. Annonsen får utformas fritt av företagen enligt vissa ramar.
Jag vill på samma gång sluta avtal om medverkan, få företagets annons skickad till mig och slutligen lägga in både företaget, annonsen och godkännandet av avtalet i...

Kategori: E-handel

Avtal via e-post

Min fråga är uppdelad i två delar...

[color=blue]- Vad gäller vid tecknande av avtal via e-post? Är det när mottagaren svarar, eller när jag skickat en bekräftelse på att jag mottagit svaret, som avtalet anses ingånget?[/color]

[color=blue]- Vilken form av elektroniska avtal är bäst tycker ni:[/color]

1.Ett vanligt mail<...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Browser och skärmdelning – vad rekommenderar ni?

Hej!

Jag undrar om det finns en programvara eller plugin som jag kunde använda för att dela browser skärmen med mina tre kompisar?

Pågående arbeten (tjänsteföretag)

I ett AB. Inom rekryteringsbranchen.

Vi har x antal avtal med företag där vi fått en startavgift och några helt utan startavgift och när vi lyckats jaga fram rätt folk kan vi fakturera för rekryteringen.

Jag har inte lagt in i bokföringen någonting med pågående arbeten som tillgång. Då jag ej exakt vet hur mycket vi kommer få betalt...

Snygga hållbara t-shirts

Säkljer snygga hållbara dam t-shirts

maila
amandalarsson@mac.com

Kategori: Till salu

Rå-skiss för hemsida

Hej!

Jag undrar om det finns något bra program som man kan använda till att göra en enkel men tydlig skiss för en webbdesign. Tanken är att den sen lämnas över till den riktiga designern.

Alternativet är papper och penna som jag jobbar med nu, men skulle va kul och prova något nytt om det fanns  :nicka
Någon som vet?

Kanske...

Kategori: E-handel

Vad döper ni lev.fakturor mm i bokföringen till....

För att lätt kunna hitta tillbaka till verifikationer mm.

Levfakturor, inbetalningar och kundfakturor mm....

Jag tycker jag rör till det mer och mer för varje dag.

Exportera till Norge??

Har förfrågningar om att sälja till Norge. Hur går man till väga? Kostnader??

Kategori: Företagande över gränserna

Bidragslista eller tips

Jag har precis skickat in min registrering av företag och anmälan av f-skatt och momsregistrering. Nu tänkte jag börja kolla upp om det finns bidrag att söka som kan vara till hjälp med en del investeringar. Jag har redan utrustning att arbeta med, men dessa har, om man hade avskrivit dem i företaget, gått ut för länge sedan.
Så, det finns en de...

Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag

Trött på PC

Hejsan!

Har nu suttit och formaterat om min dator för 10000:e gången och börjar tröttna på allt som har med PC att göra. Funderar därför på att gå över till MAC och aldrig mer röra en PC  :nicka

Någon här som använder Apples prylar som vill dela med sig av sina erfarenheter? Har läst på om mobile me och microsoft exchange med mera. A...

Kategori: Inköp

Sol vind och vatten

borde vara en egen grupp för miljörelaterade arbetsmöjligheter. 1988 förelslog jag att man skulle sätta solfångare på badhusanläggning där jag då bodde, Föreslå samma för varje kommun. Man kan även kombinera med jordvärme.  Numera ingår mycket av vad jag föreslog i byggplaner. Man börjar bygga passivhus. En tidning som mer än 25 års tid tagit upp f...

Angående fakturamall

Jag har tagit del av eran fakturamall som ni så snällt delar med er av här på företagande.se.
Nu undrar jag bara vad h/st betyder?

Kategori: Om Företagande.se

Programmerare?

Jag undrar om det finns någon programmerare här på forumet? Jag har en idé som är menat för större matbutiker. Det behövs en programvara som blir "specialgjord" för enbart denna idé och det är detta jag behöver hjälp med. Någon här? Kriterier för kostnad?

Kategori: Söker/eftersöker