Senaste inläggen
Bidrag till ett AB
Jag har fått ett bidrag till mitt AB i form av pengar. Hur bokför jag detta? |
|||
Bil
Jag har en privat bil som jag även använder i företaget vid uppdrag. Kategori: Inköp |
|||
Champagne!!
Ja.... |
|||
Betalningspåminnelse (hur bokför man)
Har fått en betalningspåminnels på en faktura på 745sek själva påminnelseavgiften är på 50sek. (telenor, med mycket finstilt så jag bör betala den). |
|||
Hur hantera anställning och kollektivavtal?Jag är i stånd att anställa en butiksansvarig på heltid i en presentbutik som jag har. Har ni några tips inför anställningen? Helst vill jag inte blanda in Handels för att skriva kollektivavtal, men jag vill inte hamna i en sån utpressarsituation som salladsbaren Wild and fresh i Göteborg gjorde. Jag har fortfarande tänkt ha bra löner och villkor,... Kategori: HR - Personalfrågor |
|||
80-tals retro prylar!
Jag älskar 80-talet och har efter lite surfande på nätet fått en idé. Kategori: Affärsidéer |
|||
Prissättning till grossist?
Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Använder andra personers ikoner, vad kan hända/straffet?
Hej 🙂 |
|||
Varning - Bluff - Blacklist
Tjena, Kategori: Allmänt |
|||
3- och 4-hjulingar.
En idé för någon som vill ha den. Kategori: Affärsidéer |
|||
Hur bokför jag en aktieutdelning?Hur bokför man en aktieutdelning? Vi ska ha en utdelning på 90 000 kr. Då ska jag väl dra 20 % skatt på det, eller? Hur bokför jag detta? |
|||
Hjälp mig räkna på skatt
Hej, |
|||
Tips på billig marknadsföring
Har just kommit igång med mitt företag, men är nu på kund-jakt. 🙂 Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
konkurs, är det hotfullt?
jag snackade med en person som haft företag tidigare, någon form av butik (sportgrejer), och han sa att när han gick i konkurs så hade han kvar både skulder och avtal till leverantörer etc, Kategori: Allmänt |
|||
sälja alla fakturor direkt?
att sälja fakturorna verkar extremt smidigt, men finns det några nackdelar? Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Copywright
Om man gör en manual eller liknande hur får man copywright på den då? Kategori: E-handel |
|||
hello från KinaJag heter Sophie, det är min första tid att komma hit. Jag vill veta mer interantional vänner. Jag är för närvarande arbetar i en expo serviceföretag i Shanghai.If du någonsin få en chans att komma till Kina för mässor, kontakta mig, kan du logga in på mitt företags webbplats www.yohoexpo.com välkomna till Kina Kategori: Off Topic |
|||
Fakturera privatpersoner?
Jag har sålt böcker till företag och då har jag skickat med fakturan. Nu har jag funderingar att även sälja till privatpersoner. Någon som har erfarenhet om det är ok att även till dom skicka med en faktura med boken. Kategori: E-handel |
|||
Nu behöver jag hjälp - igen, skall jag "göra om"?...
Min hemsida har varit häruppe på tapeten förut. Kategori: Feedback |
|||
preliminär självdeklaration eller lägga ner företaget
Hejsan alla, |
|||