Vad döper ni verifikationerna till för att lättast hitta de igen....

450
Fakturor
Leverantörsfakturor
Löner
Betalning av leverantörsfakturor
Inbetalning av fakturor

Kanske finns flera som är bra att ha koll på...

2066
22
Inget speciellt, stigande nummer för det mesta, manuella verifikationer får oftast heta vad eller var det gäller. Behöver jag hitta något finns det massvis med sökbegrepp jag kan leta på.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
720
3
Menar du verifikaten eller serierna, för de exempel du angett är för mig namn som är bra till en verifikationsserie inte till ett enskilt verifikat.[br][br]Alltså, söker jag en speciell kundfaktura och inte kör över reskontra så slår jag en huvudbok på 1510. Om alla varifikat där då har texten fakturor så säger det mig ju inte mer än om de varit utan text, att det är fakturor vet jag ju redan eftersom jag säker på 1510.[br][br]Som text använder jag fakturanummer till kundfakturor, lev.namn till leverantörer, inget alls till bet av fakturor, månad för löner och allt annat får text som säger vad det rör sig om ex representation, porto osv
450
Sant att de finns under respektive konto, men jag har lagt upp F.225899 för fakturor till kund. LF258 Leverantörsfaktura löpnummer. Och sen inbet. F225899 resp. Bet LF 258[br][br]Taxi 080802 [br]Representation 080506[br]osv....[br][br]är detta rörigt....
2066
22
Så länge du hittar spelar det väl inte så stor roll.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
720
3
[quote author=Freetime link=topic=4304.msg20325#msg20325 date=1221729538][br]Sant att de finns under respektive konto, men jag har lagt upp F.225899 för fakturor till kund. LF258 Leverantörsfaktura löpnummer. Och sen inbet. F225899 resp. Bet LF 258[br][br]Taxi 080802 [br]Representation 080506[br]osv....[br][br]är detta rörigt....[br][/quote][br][br]Rörigt är det ju inte men onödigt omständigt. Om jag förstår det rätt så bokför du åt någon annan som då endera betalar för onödig tid eller så kör du fast pris och jobbar då mer ä nödvändigt för samma peng
450
Bra betalt  :vissla Jag gör vad vi har skrivit i avtalet  rtfm De brukar bli glada när de får fakturan  :o Menar ni att jag sitter o gör onödigt jobb  :OMG [br][br]Nej jag gör detta på sidan av mitt vanliga åt tjejens ab, men nu börjar det bli så mycket så jag kanske måste köra siffror på heltid. [br][br]Vad brukar man ta betalt som redovisningskonsult?
720
3
Inte ett onödigt jobb, men onödigt omständigt. Du skriver "Taxi 080802" i verifikattexten men att det är 080802 ser man ju ändå på transaktionsdatum. 6 nedslag i onödan på ett verifikat, multiplicera med 100 ver i månaden så använder du, beroende på hur snabbskrivande du är, 10 minuter i månaden helt i onödan. [br][br][br]Hur mycket en redovisningskunsult ta betalt beror på så många olika faktorer men jag tror vi kan ligga sådär i mitten kanske och vi debiterar 400 kr/timmen när vi jobbar på löpande räkning och på fastpris ligger ett normalstort AB med några anställda på 2000 i månaden. Då ingår allt från vanlig löpande bokföring, bokslutet, årsredovisningen, all personaladministration, deklarationer osv. Sedan har man ju alltid bolag med mindre behov där priset kanske stannar på 1000 i månaden och bolag med mycket större behov där vi månatligen fakturerar runt 50.000.
450
[quote author=Redkon link=topic=4304.msg20344#msg20344 date=1221754580][br]Inte ett onödigt jobb, men onödigt omständigt. Du skriver "Taxi 080802" i verifikattexten men att det är 080802 ser man ju ändå på transaktionsdatum. 6 nedslag i onödan på ett verifikat, multiplicera med 100 ver i månaden så använder du, beroende på hur snabbskrivande du är, 10 minuter i månaden helt i onödan. [br][br][br]Hur mycket en redovisningskunsult ta betalt beror på så många olika faktorer men jag tror vi kan ligga sådär i mitten kanske och vi debiterar 400 kr/timmen när vi jobbar på löpande räkning och på fastpris ligger ett normalstort AB med några anställda på 2000 i månaden. Då ingår allt från vanlig löpande bokföring, bokslutet, årsredovisningen, all personaladministration, deklarationer osv. Sedan har man ju alltid bolag med mindre behov där priset kanske stannar på 1000 i månaden och bolag med mycket större behov där vi månatligen fakturerar runt 50.000.[br][/quote][br][br]Tack, då vet jag....inte farligt dyrt.[br][br]Vilka/vilket bokföringsprogram använder ni?[br][br]
720
3
Edison Byrå för 3 användare = 20.000 kronor[br]Visma Bokslut 2 användare = 4.500 kronor[br]Visma Skatt proffs 2 användare = 4 500 kronor[br]Corona Lön = 7000 kr[br][br]Förutom Edison så är det årskostnaden som priset avser, för edison rör sig uppdateringen om runt 10.000.[br][br]Förutom det så bokför vi något bolag i Xor Compact, i Pyramid och i Spcs Administration.[br][br]
450
Edison känner jag inte till, kollade på deras sida. Ser hyffsat prisvärda ut? Användarvänligt?[br][br][br]Är det lätt att föra över all bokföring från BLinfo till något annat program? [br][br]Har ni kunder utanför Varberg?
720
3
[quote author=Freetime link=topic=4304.msg20361#msg20361 date=1221821676][br]Edison känner jag inte till, kollade på deras sida. Ser hyffsat prisvärda ut? Användarvänligt?[br][br][br]Är det lätt att föra över all bokföring från BLinfo till något annat program? [br][br]Har ni kunder utanför Varberg?[br][/quote][br][br]Edison är nog det mest användarvänliga proram jag kört, och jag har använt en hel del. När vi bytte till Vismas bokslut/skatteprogram så var vi inne på att kanske också köra SPCS som admiistrativt proram. Jag måste ge en stor eloge till den säljaren på Visma som sa att beroende på vilket av Edison-proramen vi körde då skulle bli allt mellan besvikna till extremt missöjda om vi bytte från Edison till Visma.[br][br]Om det är lätt att föra över bokföring från ett program till ett annat beror helt på om det program ma anväer stöjer SIE-filer. Gör det det så är det absolut inga problem och iag gör väl nästan alla program det.[br][br]Kunder utanför Varberg? Ja, just där har vi inga men annars har vi idag klienter från Trelleborg i söder till Stockholm i norr.
450
[quote author=Redkon link=topic=4304.msg20364#msg20364 date=1221832093][br][quote author=Freetime link=topic=4304.msg20361#msg20361 date=1221821676][br]Edison känner jag inte till, kollade på deras sida. Ser hyffsat prisvärda ut? Användarvänligt?[br][br][br]Är det lätt att föra över all bokföring från BLinfo till något annat program? [br][br]Har ni kunder utanför Varberg?[br][/quote][br][br]Edison är nog det mest användarvänliga proram jag kört, och jag har använt en hel del. När vi bytte till Vismas bokslut/skatteprogram så var vi inne på att kanske också köra SPCS som admiistrativt proram. Jag måste ge en stor eloge till den säljaren på Visma som sa att beroende på vilket av Edison-proramen vi körde då skulle bli allt mellan besvikna till extremt missöjda om vi bytte från Edison till Visma.[br][br]Om det är lätt att föra över bokföring från ett program till ett annat beror helt på om det program ma anväer stöjer SIE-filer. Gör det det så är det absolut inga problem och iag gör väl nästan alla program det.[br][br]Kunder utanför Varberg? Ja, just där har vi inga men annars har vi idag klienter från Trelleborg i söder till Stockholm i norr.[br][/quote][br][br]Har aldrig fört över hela företag till andra program, men misstänkte att det var genom sie filerna man gjorde det. [br][br]Ska kika på edison framöver, kör BLinfo idag och det funkar fint tycker jag. Provat det?

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.