Senaste inläggen

Alibaba...skumt?

Hej. Jag har gjort en förfrågan hos ett kinesiskt företag jag hittat på Alibaba. De har lämnat en intressant offert. De har en sida på internet. Självklart vill de ha betalt i förskott (inget stort belopp). Det som gör mig lite tveksam är att kontaktpersonen använder en yahoo.com.cn adress. Är detta vanligt, eller är det nåt skumt?

Filibast...

Kategori: Företagande över gränserna

en LITEN fråga, önskar ENKELT svar

Sidoimport "gråimport"

är detta lagligt eller inte.

Då menar jag givetvis INTE kopior eller liknande
utan riktiga produkter, fast via egna kanaler och
UTANFÖR EU, alltså från Japan, Kina etc

Om jag köper något från England, som uppenbarligen
är importerat från Japan, Kina etc är det mitt problem
eller kan jag si...

Kategori: Företagande över gränserna

E du Seriös arbetsvillig stresstålig etc hör av dig

Skriver här också, snälla låt stå!!!

Hejsan!
Jag är 28år, ensamstående, barnlös Civilekonom med stort kunnande inom flera område, så som flygteknik, bilteknik, motorcykelteknik, fotografering etc

Jag har många mål här i livet, ett av målen är att skapa ett framgångsrikt företag. Jag har läst mycket genom åren och har även många bra...

Kategori: Söker/eftersöker

Momsa eller inte

Hej!
Är i behov av att få svar på följande. Då man köpt en befintlig verksamhet (EF som nu är ett HB) ska man ta upp momsen också? Dvs, har jag som köpare en moms att invänta från skatteverket. Har fått lite olika besked gällande detta, och jag kan inte förstå varöfr jag inte ska få göra det. Specar upp de olika delarna i Lager, samt inventarier...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Fel i koden?

Hej!
Har lagt upp ett formulär (gratisvariant från formfixer.com) på vår sida. Ligger på:http://www.l-c.se/6e0d0aac-66f0-4585-973c-b455830f9d1a-29.html

Har ändrat namn och storlek på fälten, samt lagt in min e-post och den sida som...

Kategori: E-handel

Ny tjänst söker hjälp

Hej!

Jag söker dig som har en hemsida som du vill tjäna pengar på.

Jag är just nu i release stadiet av en ny tjänst och jag söker mellan 10 till 20 olika personer/företag som har hemsidor.  Idén med den här gruppen är att i utbyte mot tjänsten gratis i ett år kunna hålla nära kontakt med er för feedback och tjänstens utveckli...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Föredragshjälp

Jag söker driftiga personer runt om i Sverige som är villiga att rigga föredragskvällar där jag håller föredrag om mat som gör folk friska. Arbetet kommer att gå ut på att snacka med lokalradio för att få in mig på intervju vilket visat sig effektivt för att dra folk. Tipsa tidningar så att de helst skriver i förväg (annars kan det nästan kvitta),...

Kategori: Affärsidéer

Traditionell leasing eller räntefri avbetalning - Skillnaden?

Hej
Tänkte skaffa mig en ny laptop och funderar över att traditionellt leasa den.. Men så såg jag på Dell att dom denna månad har 24månaders räntefri avbetalning med köprätt av resterande marknadsvärde efter perioden.

Vad är skillnaden mellan 36månaders leasing och 24månaders räntefri avbetalning rent skattemässigt och set...

Kategori: Inköp

Program för att designa fotoböcker

Vi har nu fått in ett nytt uppdrag hos quickhelp.se.
Uppdraget går ut på att utveckla en applikation som ska vara ett hjälpmedel för att designa fotoböcker, almenackor etc.

Ett exempel på detta kan hittas på denna sida: http://www.photohome.se/photohome_designer

Detta ska i första hand fungera under windows, men på sikt ska det äve...

Ensamrätt

Just nu har min hemsida fått agera katalog till en person som säljer varor till extremt underpris (det vill säga, under inköpspriset vi "vanliga säljare" har från leverantören) och det sticker självklart i ögonen på mig. Inte bara för att jag riskerar att bli associerad med denna verksamhet utan även för att denna person stjäl kunder från mig.
<...

Kategori: Allmänt

Någon som vill ha en affärsidé?

Här är en idé som jag har gått och sugit på i ett antal år och jag tror att den skulle kunna vara en hit. Varsågod till den som vill ha den.

Affärsidé. Att skapa ett företag som säljer mat via Internet med hemleveranser. Att snabbt bygga en ordentlig kundstock för att sedan sälja av sitt företag till någon intressent (KF? ICA? Ett utländskt...

Kategori: Affärsidéer

Jobba hemifrån

Nu är det så att företaget jag tänkte starta gör att jag kan jobba hemifrån och jag undrar om jag på något sätt kan koppla ihop företagets namn med min adress.

Det vill säga, om jag vill ha något hemskickat så vill jag att det skickas till "Mitt Handelsbolag" istället för "Anders Anderson".

Undrar även om streckkod är ett måste om ens...

Kategori: Allmänt

Soliditet, likviditet o avkastning på totalt kapital

Hur räknar jag ut följande.

Soliditet
Kassalikviditet
Rörelsemarginal
Avkastning på totalt kapital

Har glömt bort!

Drivmedel - privat eller på firman?

Har en firmabil som jag betalar förmånsvärde för och som jag till 90+% använder för tjänsteresor, främst från kontoret till kund (jobbar som konsult). Funderar nu på det här med drivmedelskostnad, om jag förstått saken rätt så har jag att välja på att antingen betala alla min privat, och få 9 kr / mil i ersättning, eller låta firman stå för det och...

Tjänsteresa vid motion?

Som bekant försöker ju staten uppmuntra anställda att motionera, genom diverse frisvårdsavdrag och sånt...undrar nu om ni tror att resa i tjänstebil till och från t.ex. en idrottshall därmes kan anses vara tjänsteresa? Frågan känns inte solklar, finns saker som talar både för och emot känns det som.

Lokal partner ställe tillsammans Trelleborg, Södra Skåne regionen

Hejsan!
Jag är väldigt inne på att starta något eget, får bli i en liten skala till en början, men jag är väldigt driven och jag ser framemot det. Jag har i mitt privata liv väldigt låga omkostnader, så jag behöver inte ta ut någon super-lön för att överleva, utan jag vill i förstahand se lite hur det går och så.

Det som jag skulle tycka...

Snälla, ett exempel Import Tull Moms Skatt

Hejsan!

Jag skulle verkligen behöva hjälp av en kunnig människa som kan hjälpa mig att reda ut ett och annat som verkligen har snurrat till det för mig, men jag tror det är ganska så enkelt för den som kan det.

Allt som jag skriver här nedan är Exempel och är baserat för att få så enkla uträkningar som möjligt.

Jag funderar på...

Hello from Riga

Hej to all the good people .I'm from Riga,Latvia and  just became forum member and hopefully we will have a  good conversation and share experiance and ideas !  🙂
Do you welcome me? 🙂

Kategori: Off Topic

Jämföra värdet av olika produkter

Hej.
Min fru har en frisörsalong.
Hon säljer nu schampo, spray dyl av märke X.
Men hon vill nu köpa in märke Y.
Märke Ys leverantör säjer att det går bra men vill att bara hans produkter ska finnas i salongen. Hans erbjudande var att han skulle komma till salongen och gratis ersätta kvarvarande lager av X med Y.
Erbjudandet är: -Vi r...

Kategori: Inköp

Råd ang marknadsföring

Hej alla!

Jag vet att detta forum kryllar av skarpa och kreativa hjärnor! Därför vill jag nu be om lite råd angående hur jag ska marknadsföra en ny tjänst.
Inledningsvis riktar jag mig mot Storgöteborg. Det gäller en ny typ av sjukvårdstjänst, "hembesök vid sjukskrivningar".
Med leg sjuksköterska ska vi göra hembesök hos kundföretage...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring