Senaste inläggen
Alibaba...skumt?
Hej. Jag har gjort en förfrågan hos ett kinesiskt företag jag hittat på Alibaba. De har lämnat en intressant offert. De har en sida på internet. Självklart vill de ha betalt i förskott (inget stort belopp). Det som gör mig lite tveksam är att kontaktpersonen använder en yahoo.com.cn adress. Är detta vanligt, eller är det nåt skumt? Kategori: Företagande över gränserna |
|||
en LITEN fråga, önskar ENKELT svar
Sidoimport "gråimport" Kategori: Företagande över gränserna |
|||
E du Seriös arbetsvillig stresstålig etc hör av dig
Skriver här också, snälla låt stå!!! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Momsa eller inte
Hej! |
|||
Fel i koden?
Hej! Kategori: E-handel |
|||
Ny tjänst söker hjälp
Hej! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
FöredragshjälpJag söker driftiga personer runt om i Sverige som är villiga att rigga föredragskvällar där jag håller föredrag om mat som gör folk friska. Arbetet kommer att gå ut på att snacka med lokalradio för att få in mig på intervju vilket visat sig effektivt för att dra folk. Tipsa tidningar så att de helst skriver i förväg (annars kan det nästan kvitta),... Kategori: Affärsidéer |
|||
Traditionell leasing eller räntefri avbetalning - Skillnaden?
Hej Kategori: Inköp |
|||
Program för att designa fotoböcker
Vi har nu fått in ett nytt uppdrag hos quickhelp.se. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Ensamrätt
Just nu har min hemsida fått agera katalog till en person som säljer varor till extremt underpris (det vill säga, under inköpspriset vi "vanliga säljare" har från leverantören) och det sticker självklart i ögonen på mig. Inte bara för att jag riskerar att bli associerad med denna verksamhet utan även för att denna person stjäl kunder från mig. Kategori: Allmänt |
|||
Någon som vill ha en affärsidé?
Här är en idé som jag har gått och sugit på i ett antal år och jag tror att den skulle kunna vara en hit. Varsågod till den som vill ha den. Kategori: Affärsidéer |
|||
Jobba hemifrån
Nu är det så att företaget jag tänkte starta gör att jag kan jobba hemifrån och jag undrar om jag på något sätt kan koppla ihop företagets namn med min adress. Kategori: Allmänt |
|||
Soliditet, likviditet o avkastning på totalt kapital
Hur räknar jag ut följande. |
|||
Drivmedel - privat eller på firman?Har en firmabil som jag betalar förmånsvärde för och som jag till 90+% använder för tjänsteresor, främst från kontoret till kund (jobbar som konsult). Funderar nu på det här med drivmedelskostnad, om jag förstått saken rätt så har jag att välja på att antingen betala alla min privat, och få 9 kr / mil i ersättning, eller låta firman stå för det och... |
|||
Tjänsteresa vid motion?Som bekant försöker ju staten uppmuntra anställda att motionera, genom diverse frisvårdsavdrag och sånt...undrar nu om ni tror att resa i tjänstebil till och från t.ex. en idrottshall därmes kan anses vara tjänsteresa? Frågan känns inte solklar, finns saker som talar både för och emot känns det som. |
|||
Lokal partner ställe tillsammans Trelleborg, Södra Skåne regionen
Hejsan! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Snälla, ett exempel Import Tull Moms Skatt
Hejsan! |
|||
Hello from Riga
Hej to all the good people .I'm from Riga,Latvia and just became forum member and hopefully we will have a good conversation and share experiance and ideas ! 🙂 Kategori: Off Topic |
|||
Jämföra värdet av olika produkter
Hej. Kategori: Inköp |
|||
Råd ang marknadsföring
Hej alla! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||