Senaste inläggen

Visitkort snabbt??

Hej
Jag har akut behov av nya visitkort.. Någon som har förslag på var någonstans i Borås eller Göteborg man kan beställa/köpa kort för omg. leverans?

Behöver bara några stycken just nu, men det är väl just detta som kan vara till nackdel...

Om någon har tips är jag tacksam..

Kategori: Off Topic

Tjänste- eller produktföretag?

Man pratar om att fler och fler jobbar inom "tjänstesektorn".
Räknas ett affär/butik som ett tjänste- eller produktföretag? 🙂

Kategori: Allmänt

Starta firma i Danmark

Hej,

Jag funderade på att starta upp en firma i utlandet för att sälja alkohol till Sverige (förbjudet att konkurrera med Systembolaget i Sverige), och tänkte då på Danmark eller möjligtvis Estland. Antar att det rent praktiskt är lättare med Danmark för transporter, språk osv.

Men måste jag ha en address i Danmark, kan man på något s...

Kategori: Företagande över gränserna

Alkoholreklam på nätet

Undrar hur det ligger till egentligen, får man göra reklam på nätet för alkohol, blir det skillnad om det är en server som ligger utomlands osv?
Hittar inte denna information någonstans.

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Öpnna företagskonto med betalningsanmärkning

Hej,

En god vän till mig som precis tagit steget att bli egen företagare har stött på ett problem, nämligen att ingen bank vill ge honom ett företagskonto till hans bolag då han sedan tidigare har en betalningsanmärkning.

Jag tycker det hela låter väldigt konstigt i och med att han blivit godkänd av skatteverket för f-skatt osv men se...

Entreprenörs träff i Malmö

Hej

Vi på Malmö Arena har en koncept som vi kallar Work After Work. Som är en träffplats för entreprenörer och blivande sådana. Vi kör igång igen torsdagen vecka 39. Kl 17 och frammåt.

Så om ni är i Malmö kom till Malmö Arena på Norra vallgatan 20. Bara 300 meter från centralen.

WAW bloggen:
http://malmoarena.se/waw/

Kategori: Off Topic

Uppdrag som projektledare och potentiella affärspartners sökes

Hej,
Jag är en erfaren projektledare som är sugen på att etablera mig i Halland med omnejd, dvs Halland, Västra Skåne, Västra Kronoberg, Västra Götaland eller om man så vill från Malmö i söder till Göteborg i norr och Växjö i öster.
Jag har erfarenhet av stora, små, komplexa och enkla utvecklingsprojekt, IT-projekt och förändringsprojekt. Jag...

Kategori: Söker/eftersöker

Söker kodare

Hej!
Jag söker kodare för litet webbprojekt. Mest php och mysql men också html/css.

Uppdraget gäller ett bygge från grunden där varje användare/medlem ska ha tillgång till personlig sida att redigera. Kontakta mig för mer info.

david@riktigtkaffe.se

Behöver hjälp med ett användarvillkor

Hej 🙂

Jag har arbetat i ett halvår på heltid med att skapa ett community (oroar inte, det har inte med företagande att göra ;)). Nu är jag på väg att öppna det men jag måste först skriva "Användarvillkor och regler". Det accepteras när man blir medlem.

Jag är inte själv speciellt kunnig inom juridik. Jag har gjort mitt bästa med att...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Översättare!!!

Jag söker någon som kan översätta min hemsida på engelska. Jag har en översättning som är väldig svengelsk i meningsbyggnaden, men det är något att börja med. Alternativt görs översättningen helt från början.

Självklart betalar jag!

/A

Ökad omsättning genom uppskattning av personalen

Ökad omsättning genom uppskattning av personal och kunder

Antalet kunder och anställda på företag i Sverige ökar stadigt. För att
lyckas, oavsett bransch, krävs det både kompetent och engagerad personal.
För att rekrytera, stimulera och inte minst behålla sin personal och
kunder är uppskattning en viktig del. Detta påvisar äv...

Kategori: HR - Personalfrågor

Kund gått i konkurs hur får man betalt?

Hej! Jag har starta ett företag iår och hadde en kund som gick i konkurs. Jag får inte tag på kunden och komunen viste inte vem som var konkursförvaltare. Hur bär man sig åt? Som tur är så är de inte så stora pengar de rörsig om men surt ändå...

Ny medlem och ny hemsida att kika på.

Har precis hittat hit och såg att man kan få massa konstruktiv och kompetent kritik om hemsidan. Just nu försöker jag hitta tid att få igång webbshopsdelen, så den vet jag inte är bra.

Här finns sidan: www.vilse.com

Kategori: Feedback

16 miljarderssatsning på företagandet

Idag har jag tillsammans med mina partiledarkollegor berättat att regeringen i höst satsar ytterligare cirka 16 miljarder kronor på att förbättra för företagande. Sänkta arbetsgivaravgifter, sänkt bolagsskatt och regelförenklingar är några viktiga delar i paketet.

- Socialavgifterna (arbetsgivaravgifter och egenavgifter) sänks med 1 p...

Kategori: Nyheter

Förseningsavgift

Har en kund som inte betalat sin faktura i tid. Har vart vänlig och skickat ut en påminnelse. Uppenbarligen har det inte gått fram att det är den förfallodagen på fakturan som gäller.

Hur är reglerna? Kan jag kräva en förseningsavgift redan 7 dagar efter förfallodatumet?

reklamsidan.net

Grrrrr
Jag har blivit lurad av ett företag i Nässjö som hette www.reklamsidan.net och betalade dyra pengar för att få ha mitt företag där. gick bra i början han gjorde en fin sida men så i februari 2008 så fanns inte denna hemsida kvar. Utan den hade upphört och jag hade betalat från september 2007 och ett år framåt för att ha min annons där. <...

&quot;Lön&quot;

Hej,

Hur mycket får man ut i "lön" om man drar in 150 000 kr + moms i månaden (enskild frma). Inga kostnader och kommer jobba ett helt år.

Har läst lite om schablonavdrag, vad är det egentligen? Är det pengar man får behålla eller försvinner de till staten?

Tacksam för svar...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Företagssäljare till Reklambyrå sökes

Next Day Reklambyrå arbetar med grafisk formgivning samt produktion både för tryck samt webb (annonsproduktion,affischer,tidningar,broschyer,visitkort,logotyper,vi deoproduktion,webbsidor,banners med mera).
Idag har vi kunder i Sverige, Norge, Danmark och Schweiz. Just nu vill vi expandera ytterligare och söker då efter en duktig säljare.

Bankavgifter Kina

Hej!

En fråga. Har vid några tillfällen importerat från asien. I samband med detta har jag alltid betalat både min banks avgifter samt mottagarbankens avgifter. Är detta det normala? Eller räknar exportören i asien (Kina) med att själv betala sin kinesiska banks avgifter?

Nu ska jag återigen betala en proform invoice, men vill ju int...

Kategori: Företagande över gränserna

Varumärke vs Enskild firma

Hej,

Min situation är såhär:

Jag har ett AB med ett namn - men vi skall lansera en kategori produkter internationellt under ett separat namn, vilket vi vill registrera som varumärke, med start i Sverige.

Varumärket finns inte i madrid-databasen, inte heller finns det varor eller företag under det namnet att hitta på nätet i nå...