Annonser

74
1
Hej 🙂

Jag hĂ„ller pĂ„ att bygga upp en ny sida som kommer att leva pĂ„ annonser. Men jag Ă€r ganska ny pĂ„ hur annonser fungerar pĂ„ internet. Jag har endast testat att ha google-annonser men de Ă€r extrem fula (sĂ„ jag har tagit bort dem). Jag skulle behöva lite grundlĂ€ggande information om hur det fungerar med annonsering pĂ„ internet 🙂

Hur sÀljer de flesta sidor (t ex företagande.se) annonser idag? SÀljs varje enskild annons till olika företag? Hör dÄ de ofta av sig sjÀlva om annonsering eller Àr krÀvs det att man stÀndigt sjÀlv Àr ute och raggar företag som vill annonsera?

Finns det nÄgra andra lösningar, t ex system man kan annonsera frÄn utan att direkt kontakta företagen? Dvs, nÄgot som google annonser, fast snyggare och ordentligare och helst sÄ att man sjÀlv kan vÀlja annonser (sÄ att det passar ens mÄlgrupp)?
1165
16
Kolla pÄ Tradedoubler.com som verkar vara vad du söker. DÀremot tycker jag att det Àr svÄrt att fÄ nÄgon bra ersÀttning dÀrifrÄn.
17
PÄ affil.se finns de flesta affiliate-nÀtverken samlade. DÀr kan du blÀddra/söka bland annonsörer.
www.riktigtkaffe.se - Sveriges samlingsplats för kaffeentusiaster
43
Jag kör med www.affiliator.se.[br]Tycker de funkar vÀldigt bra, men som sagt det finns mÄnga att vÀlja bland.

Du mÄste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.