När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Undersökningen består endast av 6 flervalsfrågor så det går riktigt snabbt ;)
Skulle också bli mycket glad för kommentarer på branschen jag ska ge mig in på (vilken branschen är märker ni när ni svarar på undersökningen). Ordet är helt fritt! Alla kommentarer är välkomna!
Om du inte har något nytänkande eller innovativa produkter är det väl som att kränga alla andra saker? Brandsläckare finns att köpa både högt och lågt.
Ajaj, försiktigt här: både sällanköpsvara och lågintresseprodukt – en riktigt farlig kombination.[br][br]Om du vill köra entreprenörsracet tror jag det finns betydligt lukrativare idéer att utveckla.
Jo, det finns både innovation och nytänkande... tyvärr lite för tidigt för att kunna gå in på detaljer. :P[br][br]Presentation kommer vid ett senare skede! :roll:
Foe nämner sällanköpsprodukt och lågintresse som riskfaktorer, och jag delar dem. Jag vill också lägga till en sak till: Höga fraktkostnader. En brandsläckare väger en hel del, och även om jag inte är insatt i branschen tror jag att det blir tufft att få rum med en hundring i fraktkostnad också när man kan köpa brandsläckare på stormarknaden för 395kr.
I ett nyck av ren nyfiken måste jag fråga: Vad är syftet med undersökningen?[br][br]Så som den är utformad kommer du aldrig kunna få underlag för vilken målgrupp du ska bedriva marknadsaktivet mot. Du vet för lite om urvalsgruppen för att kunna abstrahera resultaten på en population. Du kommer antagligen kunna påvisa en (redan given) korrelation mellan respondenters ålder, civilstånd respektive antal barn och "viktighet att ha brandsläckare". Även produktens natur skulle göra att andra tendenser än "I butik" på sista frågan skulle förvåna mig.[br][br]Du är däremot [b]inte[/b] intresserad av att veta om respondenten i fråga redan har en brandsläckare, och om inte, vad som är anledningen till detta. Eller vem i hushållet som är ansvarig för inköp av dylika produkter.[br][br](Och glöm inte att tacka respondenten för hennes medverkan, samt erbjud gärna ett övrigt-fält, där du har chans att samla upp tankar och eventualiteter som ni inte uppmärksammat själva)
[quote author=foe link=topic=5272.msg25470#msg25470 date=1240340659][br]Även produktens natur skulle göra att andra tendenser än "I butik" på sista frågan skulle förvåna mig.[br][/quote][br][br]Va? Gå runt i butiker för att handla nåt så tråkigt som brandsläckare? Nej, då beställer jag det mycket hellre på internet.
Foe![br][br]Syftet med undersökningen är en super-simpel demografisk urskiljning baserat främst på ålder och civilstånd/barn. Det finns redan underlag för detta, dock hade den undersökningen inte samma övergripande syfte. Därför vill vi nu bevisa själva (bekräfta vad vi vet, trots att man aldrig ska säga att man vet något!) dessa uppgifter. [br][br]Djupare analys, vilka som har och varför samt vilka som inte har och varför, kommer att ske i fokusgrupper istället. :)[br][br]Det var synd att vår "tack för din medverkan" hade försvunnit, trodde att jag hade fått dit den... Grrrrr[br][br]Som sagt, detta är en mycket enkel undersökning! :P Men tack för synpunkterna! :nicka
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att registrera dig som medlem.