Senaste inläggen
Bokföring vid överföring från PayPal till svensktbankkonto
Hej alla! |
|||
bokföra drivmedelskostnaderhar en enskild firma och håller på med trädgårdsanläggning, vilket innebär att jag åker runt till folk och lägger plattor o dyl. Använder min privata bil till det och undrar vilket konto jag ska använda mig av när jag tankar med mitt företagskort och pengar således dras från mitt företagskonto? |
|||
Var hittar man Pensionerade mäklare?
Kategori: Allmänt |
|||
Företagare med f-skatt i en ny niche
Hejsan! Kategori: E-handel |
|||
Vad kan man göra - polisanmäla?
Jag anlitade en programmerare att göra ett jobb för ett antal år sedan. Han la upp mitt projekt på sin server. Tyvärr blev priset alldeles för högt så jag beslutade att jag ville flytta min websida till en annat företags server. |
|||
Slippa betal inmoms vid momsfri verksamhet?
Jag har startat enskild firma med till största delen momsfri verksamhet. Jag har alltid utgått från att jag trots detta måste betala den ingående momsen vid inköp av varor etc. Nu har jag dock blivit förvirrad då en kollega till mig påstår att hon inte ska behöva betala moms på sin hyra eftersom hon bedriver momsfri verksamhet. |
|||
Vad händer med en vikarie om den ordinarie anställde kommer tillbaka?Vi säger att en anställd har fått ledigt i 8 månader för att studera och man har anställt i vikarie i den anställdes plats. Men den anställde avbryter sina studier efter 4 månader och vill komma tillbaka i arbete, vilket han/hon får efter två veckor enligt gällande lag. Vad händer då med vikarien? Kan man säga upp den? Hur lång är uppsägningstiden? |
|||
Att räkna ut semesterlön
Hej! |
|||
Pålägg för fakturauppdelning?
Hej! |
|||
Har någon en mall till en köpnota av aktier?
Är det någon som har en sådan mall att dela med mig? Maila den vänligen till bifogad e-mailadress nedan. |
|||
Säljer ett parti NYA solglasögon
Kategori: Till salu |
|||
Extra avgift på uppdelad faktura?
Hej! |
|||
Bokföringen paralellt med webbshoppens betalningssystem
Hej! |
|||
Privat utgift på samma räkning som företagsutgiftHar fått en räkning som olyckligt nog innehåller både sånt som företaget och jag själv ska betala. 1000 kr för företaget, 600 kr privat och 400 kr moms. Om jag betalar detta via företagets pg hur bokför jag detta korrekt? |
|||
Hjälp med verksamhetsbeskrivning
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Domänadress och varumärkeslagstiftning
hej! |
|||
Sälja till butikskedjor
Hur går man till väga om man vill sälja en "IT" produkt till en butik, allt från små enskilda dataföretag till SIBA, Media Markt..? Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Intresserad av personlig utveckling?
Hej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Vill köpa emballage, men vart ifrån?
Hej! Kategori: Inköp |
|||
Skulle du köpa en mall för din hemsida på denna sajt?
Tacksam för synpunkter! www.webbmax.se Kategori: Feedback |
|||