Senaste inläggen
E-handel med bra marginal!?
Hejsan, Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
export transport
har tankar på att importera från från Indien, för försäljning här hemma. Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Behöver läsa på lite. Någon "kurs" att läsa online?
Tjohoo 🙂 Kategori: Allmänt |
|||
Den moderna butiken
Jag slänger upp min fråga här, hittade ingen bättre del. Kategori: Affärsidéer |
|||
Hej!Hej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Svenskt företag med uppdrag i Norge
Hei, Kategori: Företagande över gränserna |
|||
förvaltare...
hej, är det någon som har erfarenhet kring förvaltarskap och vad som gäller? Saken är den att jag har 2-3 stycken som har handlat i vår webbshop på kredit och sedan låtit bli att betala. När vi skickat inkassokrav har det visat sig att dem har förvaltare. Förvaltarna bestrider med hänvisning till att personen inte får ingå avtal. |
|||
Söker investerare för 500.000 på 24 månader ..
Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Ombilda Enskild Firma till Aktiebolag
Hej! |
|||
Hjälp med annuitetslån (mental modell)
Pinsamt nog får jag inte ihop detta i en tillfredsställande mental modell. Det är lite att läsa, men jag vore ytterst tacksam för hjälp: Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Din nya försäkringslösning.
Hejsan! Kategori: Affärsidéer |
|||
Bokföring vid överföring från PayPal till svensktbankkonto
Hej alla! |
|||
bokföra drivmedelskostnaderhar en enskild firma och håller på med trädgårdsanläggning, vilket innebär att jag åker runt till folk och lägger plattor o dyl. Använder min privata bil till det och undrar vilket konto jag ska använda mig av när jag tankar med mitt företagskort och pengar således dras från mitt företagskonto? |
|||
Var hittar man Pensionerade mäklare?
Kategori: Allmänt |
|||
Företagare med f-skatt i en ny niche
Hejsan! Kategori: E-handel |
|||
Vad kan man göra - polisanmäla?
Jag anlitade en programmerare att göra ett jobb för ett antal år sedan. Han la upp mitt projekt på sin server. Tyvärr blev priset alldeles för högt så jag beslutade att jag ville flytta min websida till en annat företags server. |
|||
Slippa betal inmoms vid momsfri verksamhet?
Jag har startat enskild firma med till största delen momsfri verksamhet. Jag har alltid utgått från att jag trots detta måste betala den ingående momsen vid inköp av varor etc. Nu har jag dock blivit förvirrad då en kollega till mig påstår att hon inte ska behöva betala moms på sin hyra eftersom hon bedriver momsfri verksamhet. |
|||
Vad händer med en vikarie om den ordinarie anställde kommer tillbaka?Vi säger att en anställd har fått ledigt i 8 månader för att studera och man har anställt i vikarie i den anställdes plats. Men den anställde avbryter sina studier efter 4 månader och vill komma tillbaka i arbete, vilket han/hon får efter två veckor enligt gällande lag. Vad händer då med vikarien? Kan man säga upp den? Hur lång är uppsägningstiden? |
|||
Att räkna ut semesterlön
Hej! |
|||
Pålägg för fakturauppdelning?
Hej! |
|||