Senaste inläggen

Någon annan som hört talas om YUMP?

Hej!
Är det någon annan än jag som hört talas om projektet YUMP? Det är typ en företagsskola som man kan söka till om man har en idé och rätt personlighet. Om man sedan går vidare får man hjälp tillsammans med dem och största företagen att utveckla sin affärsidé. S&#...

Kategori: Allmänt

(en till) domänadress och juridik - annan bransch

Jo, jag ska starta en firma till, helt olik den jag nu driver inom idrottsbranschen - nu inom reklam och marknadsföringsbranschen. Jag kom över en domän som kommer passa mitt företagsnamn finemang. Nu kommer det här med att det finns 127 andra företag runt om i Sverige (både registrerade och avregistrerade) som heter något liknande.

Kan de g...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

e-handel wellness

Hej allihop och tack för ett underbart forum!  :bravo

Jag funderar på att starta en e-handelsbutik för wellness- och friskvårdsprodukter men har svårt att hitta rätt leverantör/grossist. Är det någon som har något tips på vart jag ska vända mig och vad jag bör tänka på rent generellt?

Vad tror ni för övrigt om affärsidéen?

//Ma...

Kategori: Affärsidéer

Import/export mellan europa och f.d. sovjetländer

Hej!

Jag tänkte starta ett litet import/export företag om ca 1 år, utan att sluta mitt vanliga jobb.

Antagligen vi kommer att vara 2-3 personer i det här företaget, alla av oss har vanliga jobb, men vi vill prova att göra något extra vid sidan av jobbet.

Först vill jag undersöka vilka varor skulle man kunna importera i Sverige/...

Kategori: Företagande över gränserna

Var köpa visitkort mm ifrån

Är det smartast att knata ner till tryckerierna på hemmafronten eller är det bättre att köpa från nätet?

Ska man kanske passa på att beställa fler saker på en gång när man ändå köper. Typ flyers kanske kepsar eller t-shirtar mm...

Tipsa om bra ställen där ni är nöjda med produkter och service (varna gärna för dåliga). ;)

Vad ä...

Kategori: Inköp

Avikelse

Hei! Jeg har ett problem, når jeg skal skrive ut momsraport er alt greit det finnes ikke avikelser i momskontrolen, men etter at jeg har skrevet ut momsraporten så får jeg en avikelese. Er det noen som vet om det ske være slik eller er det noe feil jeg gjør?
Takker så mye for svar jeg har Visma Administration 200.

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Betting site/system

Hej säljer vår betting site  med till gång till  att göra så folk blir egna bookmakers mm
den finns på svenska engelska och spanska
obs bara seriösa.

Kategori: Till salu

Annonspriser?

Någon här på forumet som kan komma med tips om hur man samlar in annonspriser inom olika kategorier. Tv, press, rörlig media, webb etc. Har letat hos SCB och mailat olika företag, men svårt att få tag i prislistor. Jag behöver ta in för att kunna sätta ett pris själv.

Tips? Någon med erfarenhet?

Starta café

I några år nu har jag gått och smågrubblat för mig själv. Jag bor i Malmö och har barn och har aldrig hittat ett café som faktiskt är barnvagnsvänligt. Vart man än går så fnyser folk åt en när man kommer och ens barn ska alltid sitta tyst och fint och gud nåde en om barnvagnen står ivägen för just den personen! Så... varför då inte starta ett café...

löner

Hej.

jag har en nybörjar fråga här som jag tror jag kann få svar på här,
den lyder som följer hur kan man på enklaste sätt beräkna löner och alla kostnader.

Anledningen till att jag undrar är för att jag startat ett företag och det har gått mycket bättre än väntat och det har medfört att jag helt ärligt inte hunnit att ta reda på d...

När är det dags att kasta in handduken?

Jag har investerat drygt en miljon ett kosmetikabolag som säljer två i Sverige okända varumärken av hudvårdprodukter. Det känns som att vi har provat allt i marknadsföringsväg som pr, dr, press och når mediokra resultat 100-200ksek/år i omsättning och då finns det ingen vinst att prata om.

Vi har kört i 20 månader men har egentligen inte haf...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Svarsservice

Hej!

Behöver en svarsservice till mitt företag. Någon som kan rekommendera något bra företag?

MVH

R

Kategori: Inköp

Hjälp med företagsnamn

Hej alla företagare!

Jag håller på att starta ett Callcenter med främst inriktning på Telemarketing nu i början. Jag har lite problem med att komma på ett bra namn. Alla namn jag vill ha är upptagna. Jag hade vart jätteglad om ni kunde dela med er av lite namnförslag. Namnet skall helst inte innehålla 'Callcenter' eller 'Telem...

Kategori: Feedback

VANDRARHEM

Hej!

Jag är ny här på forumet.

Har länge velat starta ett vandrarhem men tyärr hittar jag inte mkt info på nätet.
Jag skulle behöva veta allt från A till Ö!
Samma undrar jag över hur det är att driva en festvåning?

Finns det någon expert där ute?

Tintin :vissla

Köp av tjänst

Hej alla hjälpsamma!

Hoppas någon kan hjälpa mig med denna frågeställning.

Jag har tänkt sälja en tjänst åt andra företag och fakturera när tjänsten är levererad. Tjänsten är av rådgivande karaktär i samband med rekryteringar och fakturabeloppet på cirka 10 000 + moms. Kunden själv uttrycker sin beställning i form av epost/fax och lev...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Varför ska det vara så dyrt att profilera sig

En bra logga måste ju alla företag ha, men det brukar kosta. Var själv på jakt efter en någon som kunde hjälpa mig att profila företaget. Men det kostar dyra pengar om du vill ha ett proffs. Allt mellan 60 000 -100 000 kronor bara för idéarbetet.

Kollade nätet och hittade www.logofuture.se som är ny en svensk webbtjänst som ver...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Internationella kurir/fraktföretag för små leveranser

Finns det företag som kostar mindre än posten?

Jag har problemet att jag planerat att sälja träprodukter via en webshop, och främst då rikta mej mot Europesika länder. Problemet är att i och med att föremålen är så långa, går de inte som vanliga småpaket och då b...

Kategori: Företagande över gränserna

UNIK METOD

Hej!
Jag har en grej som jag gärna delar med mig av. Det är en utvecklingsmetod som enligt min erfarenhet saknar motstycke. Som före detta utvecklingsingenjör (mekanik) så kom jag i början 90-talet i kontakt med en analysmetod för systemutveckling (data) vars princip i dag uppfattas som de facto standard ”WW” som det heter. Enligt vad jag erfari...

bokföring av internetinkomster.

Hej, Jag driver en hemsida med lite reklam. Viss reklam tillåter incitament vilket betyder att jag får betala mina besökare för att registrera sig på företagets annonser..

Min fråga:

Låt oss säga att jag drar in 2000kr en månad och lagt ut 500kr för att personer ska göra sina registreringar.

Kan jag då räkna 500kr som utgifter...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Finansiering utan bank

Mitt andra inlägg! Kanske finns svar på frågan, ber i sådana fall om ursäkt.

Jag väntar svar från Almi, släkt och vänner. Det är stor risk att detta inte går igenom.

Det fungerar inte med:
- Kreditskulder från leverantörer
- Banklån
- Riskapitalist är det för låga summor antagligen?
- Delägare vill jag inte ha

Det g...

Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag