Deklaration i bokföringsprogram / HB

25
Hej!

Jag är ute och kollar marknaden på bokföringsprogram. Ni tänker: åh nej, inte ytterligare en fråga om bokföringsprogram  :OMG

Nåväl. Jag behöver låna lite av er erfarenhet, eftersom man tyvärr inte får några vettiga / raka svar från leverantörerna. Så jag hoppas på svar 🙂

Min situation är följande: jag och min kompanjon skall snart starta upp vår firma - ett handelsbolag. Min erfarenhet av bokföring är inte så jättestor, jag har läst lite på högstadiet och högskolan, samt haft lite praktisk erfarenhet av bokföring för ett lantbruk. Vi kommer dock inte att ha några krångligheter - i princip kommer vi endast våra utgifter vara reklamartiklar och våra inkomster kommer att vara enkla årsfaktror från våra kunder. Så jag tror att själva bokföringen kommer att bli rätt enkel.

Det jag däremot är lite mer rädd för är själva bokslutet och deklarationen. Vad jag är ute efter är alltså ett program som hjälper mig så mycket som möjligt med det - helst skall det skriva ut färdigifyllda deklarationsblanketter!

Så över till min huvudfråga: Vilka leverantörers program stödjer färdigifyllda deklarationsblanketter för handelsbolag?

Och i värsta fall (om vårt lilla nystartade företag inte har råd med ett så avancerat program): Hur pass svårt är det att själv göra dessa uträkningar?

Grymt tacksam för svar...

Mvh Robert
16
Deklaration i bokföringsprogram finns i Visma Enskild Firma. Om den fixar handelsbolag vet jag inte men programmet är värt att testa, dessutom är det lättanvänt. Tyvärr inte helt billigt det kostar 790 kr/år.
programguiden.se - vattenhålet i datadjungeln
25
Jag tackar för svaret. Om det är fler som har kunskap att bidra med så får ni gärna svara :)

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.