Senaste inläggen

Finansiering till exklusive land exploatering,Malibu,Hollywood i Los Angeles USA

Finansiering till exklusive land exploatering,Malibu,Hollywood i Los Angeles USA

Hej Allesammans,
Jag hoppas att komma i kontakt med investerare eller personer med ett nätverk som vet var jag kan vända mig för finansiering alt partners, för en bolags uppstart inom exklusiv land exploatering (Malibu och Hollywood). Jag är Svensk och bor...

Kategori: Söker/eftersöker

Deposition

Jag försökte hitta ett konto för depositionsavgift. Jag har betalat 50% för en vara vid beställningstillfället och sedan 50% vid leverans. Har sökt runt lite men hittade bara "kundfordringar". Men det innebär väl erhållna fordringar. Sedan ska de två betalningarna helst ihop till en summa, ett verifikat förmodar jag, när jag skriver av dem. Tips på...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Frågor om avskrivning

Hej, jag har några undringar kring avskrivning. Jag tycker det är lite konstigt med värdeminskningen ibland.

Vissa inventarier/maskiner är värda lika mycket som när jag köpte dem. Ska de då skrivas av? finns det då konton för inventarier som inte behöver skrivs av?

Jag kan t.o.m. lyckas avyttra en maskin till högre pris än inköpspri...

någon intresserad av att importera från Kina

jag exporterar en del elektronik produkter blandannat mobil telefoner & bärbara datorer & lcd fotoramar mm om du är intreserad så kontakta mej
😃 😃 😃
Om vissa företag vill anställa en göra inköp jobb i Kina, kontakta mig
Tja, jag är intresserad av det.
MSN: wuya1019@hotmail.com 😛 😛

Kategori: Inköp

Moms på bensin?

Hej alla!

Har precis köpt firmabil (ej förmånsbil). När jag tankar bensin är det ju stor del skatt. Är det både punktskatt och moms i priset? Ska jag alltså dra av den vanliga momsen?

Filibastis

Månadsbetalning... hur ska det gå runt?

Hej!

Skall strax starta upp mitt företag. Jag skall sälja datorer till butiker. Datorn kostar 5000kr att köpa in, och programmet som hör till kostar minst 20 000kr att utveckla.

Jag har kapitalet för att köpa in och utveckla allting.

Till frågan.

Jag funderade på ta c.a 12 000 kr per dator. Men istället för en engångsk...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Utvecklingsuppdrag för webbapplikationer sökes

Vi har ett utvecklingsföretag som utvecklar webbaserade system för finansbolag och tjänsteföretag. Företagets kontor ligger i Bangkok och vi pratar svenska, engelska eller thailändska.

Vi söker nu nya uppdrag på den svenska marknaden för utveckling av webbaserade system, kompletteringar eller andra generella serviceåtaganden.

Låga tim...

Kategori: Till salu

Faktureringsfråga

Jag jobbade som anställd massage terapeut på ett företag o har nu slutat o chefen undrar om jag vill jobba extra. Jag funderar på att starta eget o fakturera det jag jobbar extra för att kunna använda pengarna i företaget till vidareutbildning inom massage etc. Jag kommer eventuellt att arbeta som musiker o få in pengar i företaget även från detta...

Kategori: Affärsidéer

Vilka bidrag finns att söka?

Hejsan!

Är 20 år gammal och skall starta företag. Det jag undrar är vilka bidrag som finns?

Starta nytt bidrag, från arbetsförmedlingen: Läste man måste vara 25 år, och ha varit arbetslös i 6 månader.

EU Bidrag: Företaget måste gå över landets gränser till annat EU land.

Verkar inte som jag a...

Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag

Hur hanteras eget inlånat kapital vid konkurs?

Jag har drivit ett aktibolag i 13 år. De senaste åren har varit förlust. Företaget är inte på obestånd men jag närmar mig en punkt där jag måste agera. En av anledningarna är att jag har ett för högt kostnadsläge med bl.a. ett hyreskontrakt som jag inte kan bryta. Jag funderar på att bilda ett nytt bolag och driva verksamheten i egna lokaler. Verka...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Feedback på stockholmssolist.se

Hej!

På måndag 1 juni 2009 lanseras sajten stockholmssolist.se. Jag fick idén till sajten förra sommaren och har sedan jobbat på för att den skulle kunna bli verklighet. En programmerare, en ljudtekniker/gitarrist och en projektgrupp (studenter) från Academedia har hjälpt mig de senaste månaderna.

Allting ligger ännu inte uppe på saj...

Kategori: Feedback

Mentor fastigshetsinvestering sökes

Hej

Jag vill börja investera i hyresfastigheter, gärna i liten skala som kan växa sig större. Jag läser allt jag kommer över men skulle nu vilja ha kontakt med någon som äger hyresfastigheter idag och som kan tänka sig ställa upp som bollplank, mentor. Du får gärna själv ha gjort den långa resan, dvs startat utan något alls och vara villig a...

Kategori: Söker/eftersöker

Köpa och hyra ut enfamiljshus

Jag har en fundering på att börja investera lite i fastigheter. Jag menar då inte nödvändigtvis spekulera i form av att jag förväntar mig en värdeökning som jag kan casha ut vid en försäljning utan vad jag vill åt är cash flow i form av en högre hyresintäkt än mina totala kostnader (inkl. räntekostnader för lån).

Det finns ju olika "marknads...

Kategori: Allmänt

Ord

är viktiga att de översätts eller tolkas rätt. Ska man göra affärer och inte behärskar språk och även mentalitet kan det gå riktigt illa, Det finns det ofta böcker om eller information från handelskammare i respektive land. Behöver man en juridisk tolk så finns det 3 grader tolk, auktoriserad tolk, och rättstolk ska tolken även kanske översätta så...

Kategori: Off Topic

Sälja annonsplats?

Hej,

efter sommaren planerar jag att starta en teknikorienterad informationssida där användare fritt kan komma in och läsa om olika tekniska saker.

Det är ett område jag har och jag känner att det är ett intresse jag vill dela med mig av. Dock är många av de sidor jag själv besöker så väldigt djupt tekniskt avancerade, och har man in...

Kategori: Allmänt

Starta bolag i lettland med lågskatte

Lettisk aktiebolag säljes
Ditt företag kommer att kunna spara pengar
Låg skatt och lite byråkrati.
Då ingår allt för att starta upp och driva bolaget.

företag för ni grattis, bara de månatliga betalningar för Redovisning vid kontrakt.

For mer info ring eller mail.

Nystartad AB

Hej

Har precis öppnat ett AB och köpt Visma bokföringsprogram. En dum fråga :-[ trots att jag någorlunda kan löpande bokföring men hur börjar jag med att bokföra startkapitalet på 100000:- och vilka andra "uppstartskonton" bör jag tänka på att fylla i?

Tacksam för alla svar och hänvisningar

Leasa ett café! Inga investeringar; hyra + nycklar = börja!

Vi har startat ett café men nu har vi omprioriterat våra verksamhet
och sedan cafét går bra tänker vi hyra ut det permanent pga vår egen tidsbrist!
[size=10pt]
Leasa ett café!
[/size]
Det är ett morgoncafé i Fagersta och "leasas ut" från så snart som möjligt och tillsvidare (minst 2 år).
Till cafét kommer hemsida, blog, men...

Sekretess och tystnadsplikt

Hej

Är inne i ett känsligt skede i utvecklingsarbetet. Jag kommer snart att prova en tjänsteprodukt på en testgrupp. Är det någon som har tips på hur man kan skydda sig så att ingen av dem pratar offentligt eller tar ens idéer? Att det är en tjänst gör saken än svårare, då den inte går att patentera och är på många sätt omöjlig att skydda me...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Stor bussresa säljes

Hej,

Jag kommer under våren och en tid fram över ägna mig åt arbete som tyvärr gör att jag är tvungen att sätta annat åt sidan. En av de saker jag drivit är en bussresa som gått ner till Dreamhack från flera olika platser i landet. Detta har jag byggt upp under en period av 5 år och varumärket är nu igenkänt och mycket uppskattat. Intresset...