Senaste inläggen
Bokföra Google Adsense?
Kopplade in mitt företagskonto till mitt Google Adsense konto så då fick jag en betalning på 1,62kr för att kunna verifiera det men jag funderar på hur jag egentligen ska bokföra detta. |
|||
Preliminärskatt i praktiken
Nästa år kommer jag förhoppningsvis att jobba heltid som egen konsult. Jag känner till teorin och principerna bakom preliminärskatten, d.v.s. att skatteverket vill att jag betalar en viss summa varje månad baserat på mitt beräknade överskott på hela året. |
|||
Behöver hjälp med kontering
Hej |
|||
Importera från Turkiet - Vad bör jag tänka på?
Detta gäller textilimport från Turkiet. Vad bör jag tänka på? Företaget jag har kontakt med verkar vara legitimt. Sverige har frihandelsavtal med Turkiet vad jag förstår och där med förtullas inte varorna jag beställt från Turkite. Har jag rätt? Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Skattedeklarationen, få tillbaka
Om man ska få tillbaka moms från skatteverket hur deklarerar jag då? |
|||
Inköp ur egen ficka - hur bokföra?Vi har ett handlesbolag. Vi gör en del småinköp ur egen ficka eftersom vi inte fått in tillräckligt med pengar i företaget än. Dessa utlägg vill vi ju ha igen när pengarna väl kommer. Hur bokför jag? Själva köpet tar jag som Egen insättning kredit, och t ex kontorsmaterial debet. Men hur gör jag när jag ska ta ut? Det är ju egentligen inget Eget ut... |
|||
Godkänd kökstrustning?Jag planerar att starta en butik med försäljning av div tillbehör för bakning och i butiken även baka en del till försäljning, säg runt 3 plåtar muffins el likn/dag. Ingen servering i butiken, utan bakverken säljs som 'take-away' och är främst tänkta som att ge inspiration åt kunderna. Ev kommer jag även att ta beställningar på bakverk i... Kategori: Allmänt |
|||
Ideell förening som kommanditdelägare?
Hej , Kategori: Allmänt |
|||
Fastighetsskatt
Hej där! |
|||
Arbetsgivaravgifter
Hej! |
|||
Företagsnamn sökes, bilar bland annat
Hej Kategori: Feedback |
|||
bolagsverketBehöver man deklarera för något om man har registrerat enskild firma och firmanamn på bolagsverket men inte aktiverat det genom F Skatt o moms . alltså inte startat upp det på något sätt ännu. Kategori: Allmänt |
|||
Sälja utan företag
Hallå alla företagare! Kategori: Allmänt |
|||
Företagsförmedling - Hur mycket betalt tar de?
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Ce-märkning
30 minuter skrivning åt helvete pga. "logga in igen" med alternativet förbli inloggad i 60 min. fuck. Grrrrr Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Communityscript
På grund av tidsbrist avyttrar vi här ett script för ett community som egentligen skulle användas i ett projekt. Information: Kategori: Till salu |
|||
lager eller vinst?
vad kan det vara för nackdelar respektive fördelar att använda vinst för att bygga(skaffa lagervaror) lager ett år eller två istället för att ta ut det som lön ??.. |
|||
Mest för män???? Ser sällan några kvinnliga inlägg här, skulle vara intressant att veta hur många kvinnor som är medlemmar. Ja, lite statistik öht kunde vara intressant. Vilka yrken finns här representerade, ålder, kön etc. Kategori: Allmänt |
|||
Vad lägger du på tallriken i jul?
Innan du svarar, våga se sanningen i vitögat. Kategori: Off Topic |
|||
Sälja Ungdomsportal till kommuner
Hej igen! Kategori: Affärsidéer |
|||