Senaste inläggen
Diverse avgörande frågor
Så jag har kommit fram till att bokföring inte är min starka sida och har därför ett par funderingar som jag skulle uppskatta att få svar på väldigt mycket... |
|||
Enskild Firma eller Aktiebolag?
Hej! Kategori: Affärsidéer |
|||
SwedBank e-bokföring Hjälp mig!
Skaffade förra veckan e-bokföring och gjorde ett litet misstag (tror jag). Jag har ju inte kommit igång med företaget ännu och ville bara prova på bokföringsprogrammet. Har en förmåga att vilja testa allt innan man läser någon instruktion... |
|||
basfrågor.
Hejsan Kategori: Allmänt |
|||
Periodiseringsfonder, delägare HBJag är relativt ny på detta forum och otroligt glad att jag hittat det. Jag är väldigt intresserad av ekonomi ö h t och hoppas på att arbeta med redovisning i framtiden. För tillfället så sköter jag den löpande bokföringen i mina svärföräldrars HB och har även f o m taxeringsår 2009 tagit på mig uppgiften att upprätta bokslut samt deras deklaratio... |
|||
Nybörjare i bokföring
Jag är ganska ny på bokföring. Har kämpat och känner nu mig trygg i min uppgift. Vill därför tipsa andra nya och samtidigt få höra om de andra nyas erfarenheter. Mina viktigaste tips (som jag själv ser på det): |
|||
Jag vill exportera olivolja till Sverige. Hur?
Hej alla Kategori: Allmänt |
|||
oseriöst?
Hej hej, hittade denna annons på blocket Kategori: Allmänt |
|||
Bidrag till inköp
Jag har börjat få lite uppdrag på min andra specialitet: träningsläger och seminarium. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Arbetslös med en dröm- lite hjälp uppskattas
Nu har jag varit arbetslös i en längre tid efter att ha blivit varslad från Volvo, som hobby så har jag alltid varit intresserad av onlinemarknadsföring, onlineprojekt osv osv. För att inte skriva en roman nu så ska jag försöka vara väldigt kortfattad 🙂 Kategori: Allmänt |
|||
Hur ska jag satsa, investera eller ja, göra helt enkelt?
Hejsan! Kategori: Allmänt |
|||
Momsavdrag
Hej! |
|||
Grymhet mot djur - protestera!
Grrrrr I Nepal hålls en festival där männen tävlar i hur många djur man kan hugga ihjäl. Visa din medkänsla med dessa oskyldiga djur och protestera! Kategori: Off Topic |
|||
Toppdomän i stad med 4,5 milj. invånare, vad göra?
Hej, Kategori: Affärsidéer |
|||
Enskild firma förenklat årsbokslut - Mycket som belastar 6900 Övriga kostnader?
Sitter med ett bokföringsprogram (BLA Start) och ska börja bokföra verifikationer för min enskilda firma med förenklat årsbokslut. I kontoplanen hittar jag inget som matchar exempelvis mässbiljetter, kostnader för webbhotell eller registreringsavgiften från Bolagsverket. |
|||
Fråga om nummerföljd på fakturor
Hej! |
|||
Kompanjon sökes
Hej.. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Marknadsundersökning - Vilka frågor?
Hej Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Inget riktigt kvitto från Blocket vid annonsering
Jag lade precis ut en annons för firmans räkning på blocket. |
|||
Fylld med energi och vilja, men kommer inte "loss"/igång..
Här knallar jag omkring proppfylld med idéer, visioner, planer och allt som har med eget företagande har med att göra. Det här är vad jag vill, starta mitt egna företags! Min affärsidé är en redan prövad affärsidé med mycket, och riktigt mycket stora framgångar i Nederländerna. Ett frågetecken är ju så klar "går det hem i Sverige?". Kategori: Allmänt |
|||