webbshop förslag?

2
Hej,
Jag behöver ha en webbshop.
Jag är ingen expert på programmering men inte helt oerfaren heller.
Har inte hittat någon bra info, så därför frågar jag nu på detta forum!

Det räcker att den är enbart på svenska, men man ska kunna:

* Betala med kort, postförskott och möjligtvis direktbankbetalning genom bank.
* Vara SEO-vänlig
* Kunna ändra design på sidan själv
* kommer att sälja saker med olika storlekar och färger, och har en hel del artiklar.
* Skall kunna kopplas till webbhotellet FS Bas

Jag vill ha en snabb enkel och lätt lösning och funderade då på att göra shoppen i Joomla! med VirtueMart (Joomla! E-commerce Edition) men har inte hittat någon bra info om hur denna fungerar generellt för användare.

Har också funderat över att använda Auriga som betalsätt, någon som kan rekommendera det eller något annat?
Kanske har Ni andra förslag på alternativ till både shop-bygget och betalsätt?

Någon som vet var jag kan hitta den senaste versionen av joomla med integrerat vm?

Hoppas på er hjälp!
//Chiana
2066
2
[quote author=Chiana link=topic=6239.msg29889#msg29889 date=1260372711][br]Någon som vet var jag kan hitta den senaste versionen av joomla med integrerat vm?[br][/quote][br][br][br]http://www.joomla.org/download.html[br]http://virtuemart.net/downloads
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
2
är detta länk till ett joomla med integrerat vm? för det är det jag vill ha
2066
2
Nej, det är två separata länkar. Men de verkar "passa ihop", som inte helt oerfaren borde du utan problem få dem att fungera. Annars kanske det är värt att låta någon annan göra det åt dig.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
5
Hejsan [br][br]Jag har själv kört med oscommerce de senaste 5 åren. Helt ok funkar men är inte riktigt upp todate med Seo om man inte instalerar en massa moduler.[br]Men i dagsläget skulle jag köra med prestashop det har otroligt mycket bra funktioner färdigt inbyggt.[br][br]Har även testat Magento det har ännu mera inbyggt men jag har inte en tillrekligt bra server så det blir för slö för mindel (borde ha dedikerad server)[br][br]Mvh[br]Fredrik[br][br]
3
Hej,[br][br]Vill gärna uppmärksamma Cubecart som jag både jobbar med dagligen samt driver personlig e-handel med.[br]Försöker kommentera de punkter du hade med Chiana,[br][br]*Betalning, kan ske med en rad moduler. Är man nybörjare och ska ta betalt internationellt förslår jag Paypal. Funkar med alla stora kreditkort, och du betalar ingen fast avgift. (endast vid transaktioner).[br][br]*Cubecart är mycket SEO vänligt tekniskt sätt. Men som vanligt viktigt att du skriver bra produkt beskrivningar  :bravo[br][br]*Enkelt att lägga till produkter, du kan till och med klona produkt sidor och bara byta ut bilder, eller text. Ha extra options som färg, str går utmärkt.[br][br]*Funkar med alla moderna webbhotell, pröva själv installera gratis versionen via cpanel - fantastico på din host.[br][br]Stort + är att de finns mycke snygga designs till Cubecart![br]Den är "template driven".[br][br]
Anton Wiklund
art director

www.Waytons.com
komplett e-handel och webbshop design

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.