Senaste inläggen
Fylld med energi och vilja, men kommer inte "loss"/igång..
Här knallar jag omkring proppfylld med idéer, visioner, planer och allt som har med eget företagande har med att göra. Det här är vad jag vill, starta mitt egna företags! Min affärsidé är en redan prövad affärsidé med mycket, och riktigt mycket stora framgångar i Nederländerna. Ett frågetecken är ju så klar "går det hem i Sverige?". Kategori: Allmänt |
|||
Bokföra Rotavdrag med kontantmetod?
Hej fick så snabbt svar på min förra fråga så jag tar en till som besvärar mig. |
|||
Vem håller paketet?
Jag hade just kontakt med en kund som var intresserad av att köpa stora mängder i framtiden. Hon gjorde en provbeställning som fortfarande var ganska stor och jag skickade den med DPD 16:00 företagspaket. Glad i hågen så lovade jag henne att det skulle vara hos henne nästa dag (onsdag). Kategori: E-handel |
|||
Hur bokföra flera händelser av samma sort?
Hej! Ny här! |
|||
Inköp av datorprogram från USA
Hej! |
|||
Undersökning av studenter från Malmö Högskola
Hejsan! Vi är 6 studenter på Malmö Högskola som utför ett projekt åt ett företag. Kategori: Off Topic |
|||
Omvandla Handelsbolag till Enskild Firma
Jag och en kamrat har drivit ett handelsbolag under 2009 vid sidan av våra studier. Kategori: Allmänt |
|||
Starta administrationsföretag
Hej ! Kategori: Affärsidéer |
|||
Starta Vandrarhem i Södra Europa
Hej jag är 17 år går i 2an på gymnasiet. Jag har bestämt mig för att inte läsa vidare. Kategori: Affärsidéer |
|||
Sökes, Investerare Till Projekt Med Bra Garanterad Avkastning.
Vi söker en eller flera investerare privata eller med bolag som kan hjälpa oss. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Kompensation för bilförmån
Hej Kategori: HR - Personalfrågor |
|||
bokaffär - tips och rådJag vill öpnna en bokhandel i Stockholms innerstad. Några tips eller råd? Har senast idag blivit bestämt avrådd av en bokhandlare som är verksam i Finland ...men jag vill inte ge upp! Kategori: Affärsidéer |
|||
Två frågor om inventarie (försäkringsersättning och försäljning)
Hej! |
|||
Feedback på design av e-butik
Hej! Kategori: Feedback |
|||
Vinst från AB
Hej, tänkte höra ifall någon har koll på hur man gör med aktieutdelning/fördelning av vinsten från ett AB. Hur ofta får man göra detta? finns det någon gräns för hur stor del av vinsten man får dela ut till aktieägarna, hur bokförs det? ska mottagaren betala skatt själv eller har AB:et ansvar för att "dra av skatt"? |
|||
Starta eget tryckeri?
Hej! har spånat lite på en idé om att starta ett litet tryckeri eller överta ett redan befintligt. men funderar lite om det är något vidre bra brasch att ge sig in i? jag har ingen erfarenhet av det alls så man skulle ju få lära sig mycket men det jag är inte rädd för att jobba hårt om det är nåt som det finns bärighet i. Kategori: Allmänt |
|||
Ansöka om F-skattsedel
Hej! |
|||
Import och försäljning, hur mkt får jag kvar?
Hej! |
|||
F- eller FA-skatt?
Jag har blivit beviljad "Startaegetbidrag" och håller på att registrera firman. |
|||
Letar efter grossister/leverantörer till märkeskläder
Hej ! Kategori: Inköp |
|||