Senaste inläggen
Byta inriktning - bli grossist?
Jag har en liten webbutik som jag haft under mammaledigheten. Jag har dragit in ca 1000 kr/mån helt utan marknadsföring, och det skulle såklart kunna bli mer om jag annonserade och ägnade lite mer tid åt den. Kategori: Affärsidéer |
|||
Hewal Företagsrådgivarna
Jag blev kontaktad av en telefonförsäljare från företagsrådgivarna idag. http://www.hewal.se/ Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Sälja privat egendom till egna företaget...?
Jag driver ett byggföretag (enskild firma) som även till viss del sysslar med renovering av båtar. Nu är det så att jag har en egen båt, privat, som jag sedan firman startades inte haft tid att använda. Den är i behov av viss renovering innan jag kan sälja den till ett vettigt pris. |
|||
Vad gäller för att ett avtal ska anses vara giltigt?Vi är ett nystartat företag som bl a jobbar med hushållsnära tjänster. På nätet finns ett antal mötesplatser, där den presumtive kunden kan lägga offertförfrågningar. När vi som företag väljer att besvara en sådan förfrågan får man antingen betala en avgift för varje svar, eller så väljer man att betala en större summa i förväg, och kan sedan svara... |
|||
Bokföra skatteåterbäring för 08
Hej PÅ er alla |
|||
Simpla nybörjarfrågor
Startade ny firma i höstas, momsdeklarerade första gången den 12 november. Bokföringsprogrammet skapade en ny verifikation när fodran skapades på konto 1650. Sedan kom pengarna tillbaka från skatteverket in på mitt privata konto. |
|||
Hjälp vid uppstart!
Tja! Kategori: Affärsidéer |
|||
Tv produktion
Kapital sökes till produktionsbolag för inspelning av en relativt stor produktion. Produktionen kommer sedan att sändas i flera olika avsnitt i en tv kanal, i första hand i Sverige. Produktionen är nöje och äventyr och är en kamp mellan flera olika tävlande lag. För mer information var god kontakta mig via e-post. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Bokföra avbetalning
Hej allihop! Jag är helt ny här på företagande.se, som jag skriver nåt dumt ber jag om ursäkt för det.. : ) |
|||
Årets vinst till eget kapital i bokföringen?
|
|||
grossist med flaskor och burkar
Jag letar efter plastflaskor, glasflaskor och plastburkar. Glasflaskor i mindre storlekar, plast i både mindre och större och burkar i 0,5 - 1 liter. Det är inte så noga med utseendet men jag skulle vilja hitta en leverantör som är villig att sälja mindre mängder. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Hålla i gitarrkurser
Jag planerar att hålla i gitarrkurser. Tänkte ta lite betalt från varje "elev". Min fråga är hur jag gör detta, så att allt går rätt till? Vart går gränsen för typ hobbyverksamhet eller dyl? Måste jag starta en enskild firma eller nåt sånt eller hur löser jag det på smidigaste sätt. Jag vill ju göra rätt för mig! Kategori: Allmänt |
|||
Vad räknas som spam?
(Om detta ligger fel så får någon moderator gärna flytta det till rätt ställe) Kategori: Allmänt |
|||
Föräldraledighet och driva eget och hålla ångan uppeHej, jag behöver hjälp i att lära mig se vad jag ska prioritera och inte och vad jag kan göra för att känna att företaget inte ska gå under om jag struntar i att jobba en dag och ägna mig åt barnen istället. Har en son på två år och en son på fyra månader och jag jobbar varje dag i stort sätt men gör egentligen inte så mycket som ger några intäckte... Kategori: Chef, Ledarskap och Coachning |
|||
Fler dumma nybörjarfrågor
Vid uppstart av min firma behöver jag investera i datorutrustning för, låt oss säga |
|||
Välja e-butik - Har ni förslag?
Hej, Kategori: E-handel |
|||
Hur fungera uttag av egen insättning!
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Nykommling med undringar...
Hejsan, första gången för mig här. |
|||
Periodisera kostnad i Visma Enskild Firma
Jag skall köpa en webshopslösning i December sombetalas årsvis i förskott. |
|||
revisor? redovisningskonsult?
Nu börjar nyår närma sig hiskeligt fort och jag har ingen aning om vad jag ska göra. |
|||