Senaste inläggen
Tv produktion
Kapital sökes till produktionsbolag för inspelning av en relativt stor produktion. Produktionen kommer sedan att sändas i flera olika avsnitt i en tv kanal, i första hand i Sverige. Produktionen är nöje och äventyr och är en kamp mellan flera olika tävlande lag. För mer information var god kontakta mig via e-post. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Bokföra avbetalning
Hej allihop! Jag är helt ny här på företagande.se, som jag skriver nåt dumt ber jag om ursäkt för det.. : ) |
|||
Årets vinst till eget kapital i bokföringen?
|
|||
grossist med flaskor och burkar
Jag letar efter plastflaskor, glasflaskor och plastburkar. Glasflaskor i mindre storlekar, plast i både mindre och större och burkar i 0,5 - 1 liter. Det är inte så noga med utseendet men jag skulle vilja hitta en leverantör som är villig att sälja mindre mängder. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Hålla i gitarrkurser
Jag planerar att hålla i gitarrkurser. Tänkte ta lite betalt från varje "elev". Min fråga är hur jag gör detta, så att allt går rätt till? Vart går gränsen för typ hobbyverksamhet eller dyl? Måste jag starta en enskild firma eller nåt sånt eller hur löser jag det på smidigaste sätt. Jag vill ju göra rätt för mig! Kategori: Allmänt |
|||
Vad räknas som spam?
(Om detta ligger fel så får någon moderator gärna flytta det till rätt ställe) Kategori: Allmänt |
|||
Föräldraledighet och driva eget och hålla ångan uppeHej, jag behöver hjälp i att lära mig se vad jag ska prioritera och inte och vad jag kan göra för att känna att företaget inte ska gå under om jag struntar i att jobba en dag och ägna mig åt barnen istället. Har en son på två år och en son på fyra månader och jag jobbar varje dag i stort sätt men gör egentligen inte så mycket som ger några intäckte... Kategori: Chef, Ledarskap och Coachning |
|||
Fler dumma nybörjarfrågor
Vid uppstart av min firma behöver jag investera i datorutrustning för, låt oss säga |
|||
Välja e-butik - Har ni förslag?
Hej, Kategori: E-handel |
|||
Hur fungera uttag av egen insättning!
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Nykommling med undringar...
Hejsan, första gången för mig här. |
|||
Periodisera kostnad i Visma Enskild Firma
Jag skall köpa en webshopslösning i December sombetalas årsvis i förskott. |
|||
revisor? redovisningskonsult?
Nu börjar nyår närma sig hiskeligt fort och jag har ingen aning om vad jag ska göra. |
|||
Badge maskin
Hej! Kategori: Till salu |
|||
Några funderingar
Om jag ska sälja något på lösvikt, måste jag då ha någon slags speciell butiksvåg (kopplad till kassan) eller kan jag använda en vanlig hushållsvåg? Kategori: Allmänt |
|||
Varför holdingbolag?
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
PrissättningOm jag köper in en vara och säljer den vidare som den är, hur stort bör påslaget vara för att jag skall få full täckning? Om jag köper in en vara och vidareförädlar den, tex köper in en pall och dekormålar den för att sedan sälja den vidare, hur bör jag tänka då vad gäller prissättning? Kategori: Allmänt |
|||
Bokföringsprogram
Hej! |
|||
Datingscript eller en inarbetat datingsida köpes
Tjenare, Kategori: E-handel |
|||
ResultatbudgetHej! Jag ska försöka mej på ett företag där jag dels försörjer mej som musiker, dels säljer min egen konst och konsthantverk/hemslöjd på marknader och via en hemsida, ska även ta kontakt med butiker som säljer konst och konsthantverk åt andra. Nu ska jag göra en ansökan till starta eget bidrag och en resultatsbudget. Vad kan vara troligt att jag tj... Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||