Senaste inläggen
Avdrag för datorprogram
Jag jobbar som översättare och har köpt ett översättningsprogram för 4700 kr för egna pengar. Är det möjligt att dra av detta? Jag har enskild firma och använder SPCS. |
|||
Avdrag för arbetsrumÄr det inte så att man måste kunna bevisa att man inte använder ytan till annat-att den ska vara avskild från övriga bostaden? Det sa de på skattemyndighetens informationsträff i alla fall. Jag har inte vågat mig något avdrag...under tre års tid! Om det nu har ändrats eller är möjligt, hur beräknar jag avdraget? Antal m2 i procent mot hyran? Bor i... |
|||
Hur bokföra payson omkostnader?
|
|||
Idé - Produkt
Hejsan. Kategori: Affärsidéer |
|||
Faktureringsprogram
Hej. |
|||
Hur man gör när man importerar från Kina och hur man undviker fällor?
Av någon anledning så hamnar jag alltid här efter att ha varit vaken i ett dygn eller mer därav så blir nog inte det jag skriver alltid 100% lättläst. Tyvärr är det så när man har barn och den enda tiden till att jobba är nattetid. Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Köpa bil privat eller på företaget
Hej, |
|||
Inköp av programvara från EU och USA i momsdeklaration
Hej! |
|||
lager
Hej, har lite huvudvärk kring vad som gäller om lager. |
|||
Söker någon att driva Bilskrot med, lokal finnes
Söker någon att driva Bilskrot med, lokal finnes. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Konto för domäner/webbhotell från USA?
Var ska jag bokföra domäner/webbhotell som jag köpt från USA? sk digitala tjänster från utlandet. |
|||
Onlinebutik - Söker logotype
Hejsan! Kategori: Allmänt |
|||
Få egendesignade kläder tillverkade?
Hej Kategori: Allmänt |
|||
Taxifirma - F-skatt och momsfråga
Hej, jag är ny här på forumet och behöver svar på några frågor som förmodligen är väldigt elementära, men jag har inte lyckats hitta några entydiga svar hittils. |
|||
Bokslut behöver ej lämnas in till skatteverket ?
Hej, har gjort min första förenklade bokslut (enskild firma, omsättning under 3 miljoner). |
|||
Hur göra med besvärlig kund
De flesta kunder brukar "man" komma överens med, om inte direkt, så hittar man efter ett tag en lösning som båda är nöjda med. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Webshop säljesDriver just nu en webshop som heter www.spelexperten.com och har tankar på att sälja pga privata omständigheter det närmsta året även om det tar emot. Inte så att jag måste men kommer få kämpa för att hålla servicen igång på ett bra sätt och frågan är om det är värt det. Om jag inte lyckas sällja inom kort så kommer jag troligen att kämpa hela året... Kategori: Till salu |
|||
Frågor ang. f-skatt, preliminär självdeklaration mm
Hej! |
|||
Sälja varor från konkursparti, hur göra med garantier?
Hej! |
|||
Ta över en del av mina föräldrars företag! Hjälp mottages tacksamt!
Hej på er alla! |
|||