Senaste inläggen
hjälp med starta butikhejsan. jag är 20 år gammal och jag kan inte så mycket om företagande men jag kan lite grann och jag försöker lära mig om lite allt möjligt. nu till saken. jag vill verkligen öppna en jaktbutik, inte nu men om 3 år kanske. inte vet jag. jag vill gärna lära mig så mycket som möjligt innan. jag är själv väldigt jaktintresserad och känner att jag skul... Kategori: Affärsidéer |
|||
Moms EU och fel vid momskontroll (dec 2009)
Hej, |
|||
Min ide
Hei! Kategori: Affärsidéer |
|||
Reseavdrag - privat bil
Hej, När jag gör olika arbeten så använder jag min privata bil. Kan jag notera resorna jag gör och räkna ut ett schablon belopp på 18:-/mil och sedan lägga det som en kostnad i bilresekontot? |
|||
Är det såhär det går till?
Hejsan! |
|||
Spelbolag
Funderar på om man får (och om man skulle hitta kunder) till ett spelbolag där man som kund får köpa in sig via andelar. Kategori: Affärsidéer |
|||
Hjälp med varuinköp från EU samt kommission (moms osv)
Jag skulle behöva vägledning med min bokföring. |
|||
Skriva ihop ett Uppdragsavtal
Jag ska mot timersättning sköta bokföringen åt några mindre företag i min f:a. |
|||
Fundering kring FA-Skattesedel
Hej, |
|||
Hur gör man för att kvitta underskott i firman mot inkomst av tjänst?
Hej, |
|||
Var hittar man information om certifikat?
Jag har fått kopior på en leverantörs certifikat och skulle vilja veta lite mer om vad dom innebär. De är på franska, det ena är ecocert och det andra qualite france. Google translate säger att båda rör sig i området ekologiska varor men jag skulle vilja veta mer. |
|||
Skänka pengar. Hur bokför man?
Tjena! |
|||
Frågor om avdrag..eller vad det kallas..:-)
Jag har AB som bolagsform. |
|||
Är moms inräknat i årsredovisningens nettoomsättning ?
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Bokföring av resekostnad utomlands !
Hejsan ! |
|||
Webbkonsulter söker partnerskap
Hejsan! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
A-kassa med registrerad overksam firma
Hejsan! Kategori: Off Topic |
|||
Bra entreprenörsbok
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Kolla om ett bolag är svartlistatVar kan man kolla om ett bolag har blivit svartlistat? Både svenska och utländska bolag. Kategori: Allmänt |
|||
Att utveckla en mjukvara för min idé?
Min affärsidé, i stort, är en sammanslagning och utveckling utifrån tre processer – data/information, utvärdering och delgivning. Kategori: Affärsidéer |
|||