Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 15 år sedan

Vem står för kostnaden??


Vi beställde en TV för att sälja vidare till en kund. Nu kom TV'n aldrig fram... Vi beställde en ny och betalade fakturorna. DHL har efter påtryckningar gått med på att betala för TV'n som kommit bort. Idag hade pengarna kommit in på kontot, fast 1000:- för lite. Grrrrr

Tog kontakt med dom och de hävdade att de inte betalar ut moms vid reklamationer.
Vam ska stå för momskostnaden, vi har ju som sagt redan betalat fakturan. Ska jag fakturera firman som vi köpte Tv'n av och låta dom bråka vidare med DHL. :-\
Eller ge upp och boka som kundförlust... 🙁
Anneli Andersson
www.sportelektronik.se
Momsen är ingen kostnad för dig. Den får du ju tillbaka i och med att du skickar in skattedeklarationen till skatteverket.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
Ahhh, tänkte jag inte på... såg bara tusenlappen svischa iväg... :blink
Anneli Andersson
www.sportelektronik.se
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.

Svarar till: