Är det såhär det går till?
Hejsan!
Sitter med mitt första bokslut och har frågat runt lite och läst i Skatteverkets broschyrer. Dock är jag lite förvirrad. Jag har Enskild Firma, Kontantmetoden och redovisar moms årvis. Använder "iOrdning" som bokföringsprogram.
Jag har bokfört allt under 2009 så nu är det bara att föra in årets resultat till 8999 osv kvar.
Så, är detta en vettig ordning att göra allt i? (Har fått tips om att göra något såhär)
1. Skriv ut Balans-/Resultaträkning (Behöver siffrorna till min deklaration?)
2. Nolla momskontona
3. Nolla resultaträkningen. Ex nedan:
Om du gått med vinst:
8999 Årets resultat (debet)
2019 Årets resultat (kredit)
4. Under 2010 görs följande:
Om du gått med vinst:
2019 Årets resultat (debet)
2010 Eget kapital (kredit)
Stämmer detta?
Dessutom ska jag väl fylla i Bokslut samt Bokslutsunderlagen och förvara dessa papper med min bokföring?
Sitter med mitt första bokslut och har frågat runt lite och läst i Skatteverkets broschyrer. Dock är jag lite förvirrad. Jag har Enskild Firma, Kontantmetoden och redovisar moms årvis. Använder "iOrdning" som bokföringsprogram.
Jag har bokfört allt under 2009 så nu är det bara att föra in årets resultat till 8999 osv kvar.
Så, är detta en vettig ordning att göra allt i? (Har fått tips om att göra något såhär)
1. Skriv ut Balans-/Resultaträkning (Behöver siffrorna till min deklaration?)
2. Nolla momskontona
3. Nolla resultaträkningen. Ex nedan:
Om du gått med vinst:
8999 Årets resultat (debet)
2019 Årets resultat (kredit)
4. Under 2010 görs följande:
Om du gått med vinst:
2019 Årets resultat (debet)
2010 Eget kapital (kredit)
Stämmer detta?
Dessutom ska jag väl fylla i Bokslut samt Bokslutsunderlagen och förvara dessa papper med min bokföring?