Senaste inläggen
Anlita en researcher?
Klipp från en av mina bloggposter: Kategori: Affärsidéer |
|||
hur bokföra inbet för trycksaker?
Jag och min kompis Josefine driver en designbyrå. Vi har två enskilda firmor där vi gör egna uppdrag, men samarbetar ibland vid större projekt. |
|||
Hantera placering av vinst och fonder i handelsbolag
Under 2009 fick vi en viss vinst i vårt handelsbolag, som vi delar 50/50 mellan varandra. En av oss ska ta ut sin andel av vinsten, medan den andre gör avsättningar till periodiseringsfond och expansionsfond. |
|||
Kontofrågor mm
Hejsan! |
|||
vilka konton ska jag använda?
Har haft min firma i ett år nu och börjar ha lite koll på bokföringen. Men nu inför mitt första bokslut börjar jag undra om jag valt rätt konton för några saker i bokföringen. |
|||
eftersöker microsoft word/ecxel fakturamall
Letar efter den mkt enkla mall som microsoft tidigare hade, men som inte går att ladda ner där längre. Kategori: Allmänt |
|||
*Lätt* Handla fonder/aktier för pengarna jag har i enskild firma
(Japp, har sökt massor men hittar inte svaret) |
|||
Kalenderår, Bokföringsår ??
Hej |
|||
Export - Varor eller tjänst?
Hej, |
|||
Fackförbund och inkomstförsäkring
Hej, Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Jag behöver hjälp!
Det känns inte helt rätt på något sätt men jag kan inte själv hitta felen... Kategori: Feedback |
|||
hur bokföra privat andel av elförbrukning vid årsslut (Ensk. firma)
Hej! |
|||
webbdesigner/stöttepelare sökes
Hej! Nu är det en ny hemsida på gång och jag söker en designer som kan hjälpa lite, mestadels så behöver jag en logga, font och lite tips på grafik. Jag har massa luddiga idéer som jag vill ha fram. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Avdrag för datorprogram
Jag jobbar som översättare och har köpt ett översättningsprogram för 4700 kr för egna pengar. Är det möjligt att dra av detta? Jag har enskild firma och använder SPCS. |
|||
Avdrag för arbetsrumÄr det inte så att man måste kunna bevisa att man inte använder ytan till annat-att den ska vara avskild från övriga bostaden? Det sa de på skattemyndighetens informationsträff i alla fall. Jag har inte vågat mig något avdrag...under tre års tid! Om det nu har ändrats eller är möjligt, hur beräknar jag avdraget? Antal m2 i procent mot hyran? Bor i... |
|||
Hur bokföra payson omkostnader?
|
|||
Idé - Produkt
Hejsan. Kategori: Affärsidéer |
|||
Faktureringsprogram
Hej. |
|||
Hur man gör när man importerar från Kina och hur man undviker fällor?
Av någon anledning så hamnar jag alltid här efter att ha varit vaken i ett dygn eller mer därav så blir nog inte det jag skriver alltid 100% lättläst. Tyvärr är det så när man har barn och den enda tiden till att jobba är nattetid. Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Köpa bil privat eller på företaget
Hej, |
|||