Senaste inläggen
Bokföra moms för del av firma?!
Hej! |
|||
Föra in äldre inventarier för avskrivningsplan
Hej, Jag har en enskild firma som jag drivit 2 år. Nu insåg jag att jag har inventarier som jag använder och kommer att använda för ett värde på 50 000:- som jag inte bokfört i firman. |
|||
Grossister Barnkläder
Hej! Kategori: Inköp |
|||
mobilräkning i efterhand
Blir visst många frågor nu när jag går igenom bokföringen. Här är en till: |
|||
Ingen faktura från internetbank - duger kontoutdraget?
Lyckas inte hitta någon tråd om detta, men sökfunktionen är ju inte helt optimal. |
|||
Helsvarvade 30mm Träkulor plus Lackering
Hej alla. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Starta AB när man planera att sälja tjänster till EU?[b]Jag planerar att sälja mina tjänster inte bara i Sverige utan också i EU i framtiden. Är det ett krav att mitt bolaget måste vara Aktiebolag eller fungerar det med enskild firma också? Vad är för- och nackdelar? Tack för era funderingar! |
|||
Anlita en researcher?
Klipp från en av mina bloggposter: Kategori: Affärsidéer |
|||
hur bokföra inbet för trycksaker?
Jag och min kompis Josefine driver en designbyrå. Vi har två enskilda firmor där vi gör egna uppdrag, men samarbetar ibland vid större projekt. |
|||
Hantera placering av vinst och fonder i handelsbolag
Under 2009 fick vi en viss vinst i vårt handelsbolag, som vi delar 50/50 mellan varandra. En av oss ska ta ut sin andel av vinsten, medan den andre gör avsättningar till periodiseringsfond och expansionsfond. |
|||
Kontofrågor mm
Hejsan! |
|||
vilka konton ska jag använda?
Har haft min firma i ett år nu och börjar ha lite koll på bokföringen. Men nu inför mitt första bokslut börjar jag undra om jag valt rätt konton för några saker i bokföringen. |
|||
eftersöker microsoft word/ecxel fakturamall
Letar efter den mkt enkla mall som microsoft tidigare hade, men som inte går att ladda ner där längre. Kategori: Allmänt |
|||
*Lätt* Handla fonder/aktier för pengarna jag har i enskild firma
(Japp, har sökt massor men hittar inte svaret) |
|||
Kalenderår, Bokföringsår ??
Hej |
|||
Export - Varor eller tjänst?
Hej, |
|||
Fackförbund och inkomstförsäkring
Hej, Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Jag behöver hjälp!
Det känns inte helt rätt på något sätt men jag kan inte själv hitta felen... Kategori: Feedback |
|||
hur bokföra privat andel av elförbrukning vid årsslut (Ensk. firma)
Hej! |
|||
webbdesigner/stöttepelare sökes
Hej! Nu är det en ny hemsida på gång och jag söker en designer som kan hjälpa lite, mestadels så behöver jag en logga, font och lite tips på grafik. Jag har massa luddiga idéer som jag vill ha fram. Kategori: Söker/eftersöker |
|||