Senaste inläggen
Uttag "lön" - enskild firma
Hej, |
|||
kostnad för webshophejsan. jag tänkte höra om det e någon som vet på ett ungefär, inte exakt men på ett ungefär vad det kostar att starta en webshop? och hur lång tid tar det att bygga en för mig som inte e så insatt. tänkte sälja jakt produkter. tack på förhand Kategori: E-handel |
|||
Importera och sälja som privatperson eller enskild firma
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Hur räknar jag ut timdebitering?
Hejsan. |
|||
Bokföra lager vid uthyrning och försäljning
Hej! |
|||
Skatteåterbäring Enskild firma
Hej undra lite om det här med skatteåterbäring enskild firma fick tillbaka ca 60000:- |
|||
Bokföring restaurang - Inköp av "groggvirke"
Hej! |
|||
Bokför ansökningsavgift för allkoholtillstånd
Hej, min förening har precis betalat för ansökningsavgiften för allkoholtillstånd. Hur skall denna avgift bokföras? |
|||
LeverantörerHallå! Jag är i fullgång med att öppna upp ett Café jag har drömt om länge. Jag har kommit en bra bit med min affärs plan osv. Men nu är det så att jag har kört fast lite och min fråga är då, jag har inte haft någon kontakt med några leverantörer av något slag ännu, jag antar ju att detta måste göra innan budgeten görs och innan lånet tas!? Är det... Kategori: Allmänt |
|||
Takskottning
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Grossister?
hejsan! jag har planer på att ha skaffa en webshop. dock har jag ett annat jobb så hinner ju bara fixa på kvällar och så, därför undrar jag om det går att fixa så att grossisten skickar direkt till kunden som beställt på min sida, istället för att jag ska ha ett lager. funkar det? det är jaktprylar jag ska sälja. Kategori: Affärsidéer |
|||
Rivningskontrakt- praxis på hyresnivån???
Hej! |
|||
Ser en förbättringsmöjlighetHej, jag gör nu mitt första inlägg efter en lång tids läsning på forumet. Jag driver idag inget företag el. dyl men jag har en idé på förbättring vad gäller snöröjning(det är ju en riktig vinter). Vet ej var jag ska vända mig för att kunna genomföra denna förbättring? Behöver råd och tips hur jag ska gå tillväga för att genomföra mina "upfinning".... Kategori: Affärsidéer |
|||
Trafiktillstånd?
Tjena!
Kategori:
Inköp
|
|||
behöver råd, starta egen film butik
Hejsan jag behäver hjälp med att starta eget Kategori: Affärsidéer |
|||
avbetalning lastbil
Hur boför jag ett inköp av firmalastbil egen firma |
|||
Hur bokföra handpenning
Har köpt skogsmaskin och bokfört så här 2018 kred 2641 deb 1242 för att få in den i firmansbokföring eftersom det tagits lån och jag inte betalt från 1930. |
|||
HobbyverksamhetVad krävs för att en verksamhet ska klassas som hobbyverksamhet? Kan alla typer av verksamheter klassas som detta? Betalar man ingen skatt för en hobbyverksamhet? |
|||
Lite feedback på min idé
Hej på er! Kategori: Affärsidéer |
|||
Delegation - Få verksamhet självstyrt (mindre involvering)
Hej på er! Kategori: Chef, Ledarskap och Coachning |
|||