Senaste inläggen

Delägareskap

Hej

Jag har en utlänsk medborgare med ett starkt kapital som vill bli delägare (50%) i ett nystartat företag, hans har för avsikt att bosätta sig i Sverige om något år.

Är det någon som vet hur man smidigast kan hantera detta på ett bra sätt, är tacksam för alla svar  ;D

Kategori: Allmänt

Bredda sortiment

Jag har tänkt sälja knivar på nätet och har fått tipset här på forumet att det är bättre att hålla sig till knivar istället för att bredda sortimentet i framtiden.
Borde man inte nå ut till många fler kunder med annonserna om man har ett bredare sortiment? Det finns inte så många tidningar, webplatser m.m. som handlar specifikt om knivar utan d...

Kategori: Affärsidéer

Förpackningar - kostnad?

Jag har en idé om att börja tillverka en produkt till vilken jag i så fall behöver en förpackning i askform med de ungefärliga måtten 10 cm hög, 6 cm bred och 3 cm tjock samt ett enklare tryck. Vad tror ni det skulle kunna gå på per ask? 1:-? 10:-? 100:-? Hur mycket billigare kan det bli om jag bara låta trycka upp papper för att sedan klippa ut oc...

Köp av material i TYSKLAND, hur göra!?

Jag tror jag äntligen hittat rätt leverantör till materialet som jag behöver i mitt företag.  :bravo

Ftg ligger i Munich Tyskland, och eftersom jag jämför med ett annat företag i Kina så blev jag väldigt lättad. Jag tänkte som så att "då e det bara att bila dit och hämta materialet själv"... men så undrar jag ifall det verkligen fungerar så?...

Kategori: Företagande över gränserna

Tomflaskor

Hejsan, har gott om tomflaskor till salu, finns det någon här som är intresserad här? Eller någon som kanske vet företag som vill köpa flaskor.
Är såna flaskor som på bilden.

Kategori: Till salu

Inför möte

Jag ska starta en städfirma och ska träffa en potentiell (första) kund nu på måndag!
Är lite osäker på hur jag ska förbereda mig inför ett sånt här möte. Jag vill givetvis att det ska bli en affär! Syftet med mötet är att vi träffas, de presenterar sitt behov för att jag ska kunna lämna en offert! Har kommit i kontakt med kunden genom mitt nuva...

Söker Seriös Person

Söker en seriös person som vill skapa/starta ett konsult och allservice företag
Antingen som ett EF lr Som ett AB

Länk för lite mer info
http://www.foretagande.se/component/opt...

Kategori: Söker/eftersöker

Starta Eget "JSH Konsult" ?

Har en liten fråga,

Är det någon ide att starta en Konsult buissness?

jag har gjort lite reserch och om man tittar i helhet på dom senaste 6 månaderna så har både lernia och Prima bemmanning hyrt in EF till 90% av alla rekryterings arbeten,,,
Dom tycker det blir minst strul och minst pappersjobb, Vi fakturerar bara...

Hej alla, behöver era åsikte ang detta!

Hej alla!

Jag är 15år, har hållit på att sälja saker runt om på nätet nu i ett antal månader, Och har börjat fundera på företag(UF isåfall). Och varför jag behöver just din/eran åsikt är för att ni kanske har varit liknande situation, eller helt enkelt har mera erfarenhet än vad jag har.

Den ena sidan av mig vill expandera mer in till...

Kategori: Affärsplanen

Webshop med moped delar, endast Derbi

Hejsan!

Att starta en webshop med endast Derbi Senda moped delar, köpa mopeder och sälja dom i delar.

Sorteringen ska givet vis vara perfekt för att undvika att det ska bli rörigt på webbshopen då det kommer finnas mycket där.

// Calle J

Fraktkostnad i webshopen

Hej,

Jag har för 2 dagar sen lanserat min webshop och har faktiskt haft ca 50 besökare än så länge så det känns ju kul att Google och facebook i alla fall fungerar eftersom folk har gått in.
Min fråga rör dock en annan sak, jag säljer kosmetik så som smink, hår- och hudvård i min shop och priserna kan ligga mellan ca 50 kr upp till 350 k...

Kategori: E-handel

Köpa lägenhet i företaget?

Jag driver en enskild firma och nu undrar jag om min firma kan köpa en övernattningslägenhet och äga den. Ska den i så fall skrivas av varje år?

Mvh Cilian

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Anställning / Juridik / Lön

Hej,

Jag har en nystartad firma och jag kan i princip inget om anställning därför kommer det några dumma frågor här. Jag skulle bli tacksam för ett utförligt svar!

Men först vill jag berätta min situation och mitt mål med en anställning. Jag vill kunna "anställa" / "projektanställa" en studentkompis som inte har ett eget företag för e...

Hitta rätt tillverkare! Svårt! Hjälp! bransch: Hobby/inredning

Hej!

Jag är helt grön på området och på detta forum. Men jag har en affärsidé. Jag vill designa och tillverka prylar (inredningsrelaterade) och erbjuda dessa till försäljning på en webbutik  och jag vill dessutom erbjuda mina kunder allt material för dom att göra sin egen pryl.

Jag är i förberedande fas och försöker lära mig så mycke...

Kategori: Affärsplanen

Jobb och eget företag!

Hej!
Jag jobbar och har jobbat i flera år. Jag har nästan lika många år tänkt starta eget och nu har jag gjort det, rent formellt. Jag har även haft några uppdrag och jag kommer att ha flera uppdrag, men allt hänger på hur mycket kan jag förbereda mig.
Eftersom jag försörjer familjen, så är det omöjligt för mig att ta ledigt från jobbet för...

Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag

Snöröjning

Hej!
Jag och en kompis som är hemma och arbetslösa har en idé om att det måste vara många som behöver hjälp med snöröjning. Vi ser detta som en möjlighet att komma ifrån arbetslösheten ett tag. Vi undrar hur vi ska göra för att få betalt och betala skatter och avgifter som man ska göra. Hur gör vi för att kunna hjälpa till och röja snö men samti...

Dator och huskostnad, enskild firma.

Hejsan!

Helt ny som företagare och har fått min F-skattesedel och bolaget är reggat. Bolagsformen är enskild firma. Jag har fått bankgiro och plusgirokonton samt ett mastercard företagskort. Nu till mina frågor.

1: Hur går man tillväga för att köpa en dyr dator, runt 15 000? Läst något om att man ska dela upp moms på flera år osv, mås...

Ett par frågor om moms och skatt i HB

Hej alla duktiga ekonomier 🙂

Jag har ett par frågor angående moms och skatt i Handelsbolag. Enkla och självklara grejjer kan tyckas, men jag vill bara ha bekräftelse på att jag tänker rätt. :-[

1) Ang Moms. Ett företag får ju kvitta utgående moms mot ingående moms, och på så vis så betalar man endast denna "skatt" på "förädlingsv...

söker du frilanssäljare?

Hej!

Har du en ny produkt som du vill marknadsföra alternativt bara vill öka din försäljning, eller vill ha säljbesök bokade hos kund så utför jag arbetet till en provisionsbaserad ersättning. MLM och pyramidspelsdravell är inte intressant är annars öppen för de flesta föslag.

marcus.nilsson81@comhem.se

Kategori: Söker/eftersöker

Bokföring av handpenning (köp av ftg)

Hej,

Ska köpa ett företag och har betalt handpenningen från företagskontot. Hur ska handpenningen redovisas??? Spelar det någon roll om det är en handpenning betald utanför Sverige (Finland)?

Tacksam för svar!