Senaste inläggen
Ge ut bok. Vad blir kvar?
Tacksam om någon kan hjälpa mig. Håller på att skriva en bok och undrar vad jag får kvar efter alla skatter och avgifter. Jag ska inte ge ut den via något förlag utan säljer den direkt via butiker och andra återförsäljare. |
|||
Book keeping items bought in the EU
Hello everyone |
|||
Privat bil för tjänteresor i enskild firma?
Hur funkar detta rent praktiskt? |
|||
Köpa dator till nystartat företag - hur funkar avdrag?
Hej! |
|||
HJÄLP med webshophejsan! jag är riktigt sugen på att starta en webshop med jakt tillbehör och sånt. kan någon här ge mig info hur man startar en webshop eller vart kan jag lära mig mer om hur man startar? jag vill ju helst inte ha något vidare lager så jag funderar på om grossisten kan skicka direkt till kunden så lagt order på min webshop? vad kostar det att start... Kategori: Affärsidéer |
|||
Flera aktiebolag
|
|||
Unga entreprenörer - Sveriges tillväxtskapare
I dag delar jag ut pris till årets vinnare i Ung Företagsamhet för gymnasieelever i samband med Näringslivsdagarna i Södertälje. Det är naturligtvis extra roligt att få träffa unga människor med uppfinningsrika affärsidéer. Kategori: Nyheter |
|||
Hur bokför man osäljbara/trasiga/skadade varor?
Om man i sitt lager har varor som blivit för gamla, eller är trasiga/skadade. |
|||
Tolkning av balansrapport.
Behöver hjälp med hur man tolkar Balansrapporten. |
|||
Vilken bank för ett aktiebolag?
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Skulle ni anlita mig - redovisning
Jag har under flera år varit sugen på att starta eget företag inom redovisningsområdet, inkl rådgivning och deklarationer. Kategori: Affärsidéer |
|||
Skatter/avgifter på min inkomst av sålda tjänster (rådgivning)
Jag kommer väldigt snart att starta eget och har några funderingar och frågetecken kring avgifter, moms osv. Först vill jag berätta lite kort om vad min verksamhet kommer gå ut på. |
|||
Föra över privatlån till företag och skatter i AB
Tjena! |
|||
Spännande projekt att investera i sökes
Hej, Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Avdrag för företags resor?
Hej jag har en enskild firma, och kommer att komma att behöva jobba från Asien nästa i höst, så jag undrar lite om någon vet om jag kan dra av flygresan på företaget? |
|||
Det här med import…
…förvirrar mig. Jag har läst en del på Tullverkets hemsida om proceduren. Det var som att springa rätt in i en vägg. Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Hur/När betala moms på vara köpt i annat EU-land?
Hej. En riktigt basic fråga från en nyfräsch företagare: Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Sökes: Tjänst eller produkt för försäljning via telefonSöker en tjänst eller produkt att sälja via telefon, helst b2b. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Svensk Authorize.net emulator sökes
Hej, Kategori: E-handel |
|||
köpes vilande AB
Har du ett gammalt AB vilande som du inte har någon nytta av så köper jag gärna det. Kategori: Söker/eftersöker |
|||