Senaste inläggen
Hur bokför man osäljbara/trasiga/skadade varor?
Om man i sitt lager har varor som blivit för gamla, eller är trasiga/skadade. |
|||
Tolkning av balansrapport.
Behöver hjälp med hur man tolkar Balansrapporten. |
|||
Vilken bank för ett aktiebolag?
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Skulle ni anlita mig - redovisning
Jag har under flera år varit sugen på att starta eget företag inom redovisningsområdet, inkl rådgivning och deklarationer. Kategori: Affärsidéer |
|||
Skatter/avgifter på min inkomst av sålda tjänster (rådgivning)
Jag kommer väldigt snart att starta eget och har några funderingar och frågetecken kring avgifter, moms osv. Först vill jag berätta lite kort om vad min verksamhet kommer gå ut på. |
|||
Föra över privatlån till företag och skatter i AB
Tjena! |
|||
Spännande projekt att investera i sökes
Hej, Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Avdrag för företags resor?
Hej jag har en enskild firma, och kommer att komma att behöva jobba från Asien nästa i höst, så jag undrar lite om någon vet om jag kan dra av flygresan på företaget? |
|||
Det här med import…
…förvirrar mig. Jag har läst en del på Tullverkets hemsida om proceduren. Det var som att springa rätt in i en vägg. Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Hur/När betala moms på vara köpt i annat EU-land?
Hej. En riktigt basic fråga från en nyfräsch företagare: Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Sökes: Tjänst eller produkt för försäljning via telefonSöker en tjänst eller produkt att sälja via telefon, helst b2b. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Svensk Authorize.net emulator sökes
Hej, Kategori: E-handel |
|||
köpes vilande AB
Har du ett gammalt AB vilande som du inte har någon nytta av så köper jag gärna det. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Hjälpa en egen företagare med sin bokföring
Jag ska hjälpa en egen företagare med sin bokföring. Han använder idag Visma Enskild Firma. Jag skulle vilja kunna bokföra på min dator här hemma. Hur löser jag det? |
|||
Starta webbföretag
Hej! Kategori: E-handel |
|||
Hvilken betalingsgateway skal vi vælge
Hej Kategori: E-handel |
|||
Magento webshop
Hej Kategori: Till salu |
|||
Vilka konton bör jag använda?
Hejsan! |
|||
Redovisning av inköp utan kvitton?Kostnader som är betalade med kreditkort och vars kvitton försvunnit. Kan dessa redovisas som avdragsgilla kostnader med hänvisning till kortfakturan som verifikation? |
|||
test
Något som vet? |
|||