Senaste inläggen
Starta egen frisörsalong...
hej! Kategori: Affärsidéer |
|||
återbetalning av moms till fel konto
Jag lämnade momsrapport för perioden okt-dec. Visade sig nu att jag fick tillbaka lite moms. Tyvärr blev det insatt på mitt privatkonto då jag anmält detta som mitt skattekonto. Hade velat haft pengarna till mitt företagskonto, men enl skatteverket går det bara att anmäla ett konto. |
|||
Bokföra utlägg
Låt oss säga att vi har anställda som gjort endel utlägg i tex februari månad. Dessa ska den anställda få betalt för vid löneutbetalning nästkommande månad, 25.e mars. |
|||
Söker samarbetspartner
Söker en samararbetspartner för att driva ett företag inom rengöring Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Söker du en partner i Asien?
Har du en affärside eller ett företag som är i behov av kontakter med Asien? Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Söker köpare/=distributör av adult DVD til svenska/norska marknaden
Kan levera DVD-9 med top kvalité 90 minutters ocensorerad spelfilm. I snygg och stor DVD-box, fyrfärg cover etc.
Kategori:
Till salu
|
|||
Sälja programvara över internet...
Hej! Kategori: E-handel |
|||
Har väntande kunder och behöver hjälp med finansiering
[color=purple]Hejsan! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Sälja knivarJag funderar på att sälja knivar via en webbshopp, gärna lite dyrare knivar 3000+. Tror ni det är svårt att lyckas? Tips? Kategori: Affärsidéer |
|||
Ta i arvode - första konsultarbetet?
Hej |
|||
Revision!
Nu är det min tur för revision. Har redan bokat tid med skatteverket, försökte även fråga vad jag ska tänka på men det var bara att ta med verifikationerna och bokslut sa dem. |
|||
Företagsregister till Salu
Databas över alla Sveriges företag Kategori: Till salu |
|||
Balansrapport vs balansräkning - Årsmöte
Vilken rapport skall jag redovisa på årsmötet? rapporten, eller räkningen? |
|||
Lagen om kassaregister: Skatteverket ska göra hemliga besök
Skatteverket kommer i år att göra 50 000 oanmälda besök för att kontrollera att lagen om kassaregister följs. För den företagare som bryter mot reglerna kan Skatteverkets kontroll bli en dyr affär. Kategori: Nyheter |
|||
SAGA: Nytt partnerskap mellan USA och Sverige inom energi- och miljöteknik
I dag presenterar jag, tillsammans med USA:s Sverigeambassadör Matthew W. Barzun, ett nytt partnerskap mellan USA och Sverige inom energi- och miljöteknik,. Gemensamt ska vi hitta verktyg för att möta klimathotet och globala miljöproblem. Samarbetet kallas Swedish American Green Alliance - SAGA. Kategori: Nyheter |
|||
Ambassadör för kvinnors företagandeI tisdags fick jag beskedet att jag är en av de 480 kvinnor som blir nya ambassadörer för kvinnors företagande 2010! Känns jättekul och spännande. Nu ska jag ut och motivera andra kvinnor - gärna på gymnasienivå, där jag själv sporrades att starta företag! Som 19-åring drev jag eget - nu har det redan hunnit gå 4 år! Och nu på kort tid (i januari-f... Kategori: Allmänt |
|||
Livscykel för momskonto 2650 i AB?
Vid momsredovisning tömmer man momskonton och summan hamnar normalt på 2650 momsredovkonto. Redovisningen skickas till skatteverket som skapar ett skattebeslut på motsvarande belopp. Beslutet dyker upp hos skv på skattekontot. |
|||
Adressändra handelsbolag
Hej! Kategori: Off Topic |
|||
Café: Bygga nytt, vad gäller?Jag har inte en aning om detta är under rätt topic, men jag chansar. Jag är mitt i min Café uppstart. Nu när jag har letat lokal ett tag och jag hittat ett par som är livsmedelsgodkända men jag har även en som inte är det. Min fråga är då, eftersom att jag inte fick något vettigt svar ifrån livsmedelsverket så frågar jag här. Vad är det som gäller... Kategori: Affärsidéer |
|||
Behöver lite hjälp med en idé för entreprenörerer
Hej, Kategori: Affärsidéer |
|||