Senaste inläggen
Skänka bort varor i reklamsyfte
Låt säga att mitt företag distribuerar och säljer äpplen. För att marknadsföra och sprida min nya äppelsort, som inte har några kärnor 🙂, vill jag ägna en dag åt att skänka äpplen på stadens torg ihop med mitt varumärke. |
|||
Domän med över 10 000 besök per månad säljes
Domänen CL.nu säljes på auktion. Kategori: Till salu |
|||
Bokföring av betalorder
Hej, detta är kanske en dum fråga, men, hur bokför jag en utbetalning via en betalningsorder. På betalordern finns flera fakturor angivna. |
|||
hjälp med att tolka information?
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Funderar på att starta ett hvb eller behandlingshem eller likn.
Vi är ett företag som funderar på att starta upp en ny verksamhet inom vård och omsorg.Och hoppas därför att någon på detta forum besitter kunskaper om var det största vårdbehovet föreligger? Vilken typ av verksamhet inom vård och omsorg har troligtvis bäst framtidsutsikter(barn/ungdom,kriminella,funktionshindrade, Kategori: Affärsidéer |
|||
Besviken på VistaPrint!!!
Fick idag ÄNTLIGEN hem mina visitkort..undrade vad det var för paket ifrån belgrad som jag hade fått tills jag öppnade och såg innehållet från vistaprint. Kategori: Allmänt |
|||
Fonder (aktie- mm) och enskild firma
För att få lite avkastning på kapitalet så för jag över pengar som senare ska betalas för moms och skatt till fonder. Hittills har jag bokfört det som eget uttag mot konto 2010 Eget kapital, men är det så man ska göra? |
|||
Från Musik Projekt Till Skivbolag
Hey! Kategori: Allmänt |
|||
Checklista inför årsskiftet / bokslut
Hej kära forumvänner. |
|||
Bokföring - datum
Vet att denna frågan har ställts förut - men här kommer den igen... |
|||
Anställa pensionär
Jag ska eventuellt anställa en pensionär i mitt företag och har lite funderingar på vad det kostar mig? |
|||
Utgifter i företaget - eget kapital
Jag har några frågor angående det som rubriken tyder på. |
|||
Hur gör man med ej erhållna produkter?
Hej! |
|||
Varumärkets juridiska kraftHej, jag håller på att registrera ett varumärke som kommer att representera mina produkter. Jag har sen tidigare en enskild firma där jag sköter momsen. Min fråga är om någon kommer beviljas att starta ett företag med samma namn som mitt varumärke? Vilken kraft har varumärket och finns det juridiska termer som hindrar personer att starta företag dä... |
|||
Gratisprogram?
Hej! Kategori: Inköp |
|||
Alla skall ha rätt till närodlat
Här hemma där jag bor har jag eget land men egenodlade grönsaker som potatis, purjolök, majs, morötter m.m. Och fruktodlingar som äppelträd, körsbär, jordgubbar med mera. Ja ni förstår. Kategori: Affärsidéer |
|||
Kan man skicka in ändringar av gamla deklarationer?
Hej, man kan ju göra ändringar i efterhand om man upptäcker något som är feldeklarerat. Man skickar väl in en ny deklaration helt enkelt. |
|||
Förslag på företagsnamn
Hej allihopa. Kategori: Feedback |
|||
bonusen indragen
Grrrrr Grrrrr Kategori: Off Topic |
|||
Reportageresa
Hej. Hur bokför jag en reportageresa? |
|||