Senaste inläggen
Sälja utanför Sveriges gränser, komplicerat?
Hej. |
|||
Ha aktiebolag utan att ta ut lön - endast aktieutdelning och ...
Fråga 1. Kategori: Allmänt |
|||
Dra av kostnad för lokal utan moms?!
Hej. Jag hade en lokal tidigare och på denna betalade jag även moms, eftersom det företaget hade registrerat sig på något vis så att de kunde sätta på moms på lokaler. |
|||
.. |
|||
Första året, utan omsättning.
Hej! |
|||
Det här med vad som är en inventarie och inte
Hej! |
|||
Flera fakturaserier, tillåtet?
Driver en enskild firma idag och funderar på att starta upp ytterligare några webbutiker.. |
|||
Är paypal verkligen en säker betalningsmetod?
Hej, Kategori: E-handel |
|||
Konkurerande verksamhetJag jobbar på ett service företag som håller på med storstäd,dagstäd, även fönsterputs. Företaget är Iss, alltså väldigt stort. Jag vill nu starta en egen fönsterputs firma som jag vill ägna mig åt på fritiden. Hur ska jag gå till väga? Kan jag regestrera firman på min sambo eller bror. Fast jag sköter allt? Mvh |
|||
Bokslut utan verksamhet
Hej. Nu börjar det närma sig. |
|||
Enskild firma pensionssparande bokförning avdrag
Hobby företaget som har har vid sidan av används enbart för att dra in pengar till vidare utbildning och underhåll av verksamheten (dvs tar inte ut lön överhuvudtaget). Jag är nog att särskilja mitt "privat" ekonomi och "företagets" trots att dessa betraktas som ett. På slutet av varje år finns det alltid ett överskott som försvinner som skatt. |
|||
Köpa av sig själv till företagetJag har hört att man kan köpa material från sig själv till företaget. Jag är musiker och köpte mitt instrument som privatperson långt innan jag startade företaget. Kan jag "köpa in" instrumentet från mig själv till mitt företag och sedan dra av detta på skatten? Verkar för bra för att vara sant men lika bra att kolla. Jag har enskild firma. |
|||
Eget kapital från år till år
Hej! |
|||
SEO Optimering – Vi kan hjälpa dig med SEO optimering!
Till toppen av Google! Kategori: Till salu |
|||
Tips på stationära gsm telefoner mottages gärna!
Hej vänner! Kategori: Inköp |
|||
Tips för preliminära självdeklarationen för år 2
Hej! |
|||
Har fin Lokal men inga ideer!?
Hej jag har genom ett husköp fått med en affärslokal på 100 kvm med uppvärmning, belysning, stora skyltfönster. allt klappat och klart för nån typ av verksamhet. Kategori: Affärsidéer |
|||
Känner du till Svenska Branschtidningen?
Jag har tidigare varnat för Näringslivsrespons och fler har råkat illa ut med dom och någon har sagt att de bytt namn. Kategori: Allmänt |
|||
Sälja dator till tillfälligt anställd
Vi har haft en person som arbetat i projektform åt oss under 3mån. |
|||
Leasingbil
Hej. Kategori: Inköp |
|||